lommepenge til børnen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2011

Tvillingemor80

Anne85 skriver:

Jeg er af den holdning at man i en familie hjælper hinanden (med opvask, borddækninh osv osv osv) fordi man er en familien og alle har et ansvar for at tingene kører (selvfølgelig mere og mere jo ældre man bliver). Man skal ikke købes til at hjælpe. Nu et mine børn kun 1 og (næsten) 4 - så de får ikke lommepenge - når de blir ældre tænker jeg de får 10-20 kr i ugen - men IKKE som tak for at de deltager i de huslige pligter men blot for at de skal lære at håndtere penge og få et sundt forhold til økonomi.

Er enig i det hele !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2011

helle85

Chalala85 skriver:

Ja så er der jo lidt der skal rettes op på

Jamen med Mikkel gør vi det at han skal yde for at nyde. Altså værelset skal være pænt inden han kommer på legepladsen. Det virker her.

Hvis han eks. står og ødelægger noget legetøj eller noget i den stil så tager vi det fra ham. På den måde har han lært at værdsætte og behandle det han har pænt, for han ved at vi tager det fra ham hvis han ikke behandler sine ting med respekt

det er også det jeg vil prøve at lærer dem, det der med at yde for at kunne nyde. men jeg tror de har svært ved at forholde sig til at de først på pengene om fredagen nå de skal rydde op hver aften. så jeg har tænkt mig og lave en tavle hvor der stå hvad det er de skal og så ligger der 1 eller 2 kroner i en lomme uden for hver ting de skal. også lave over en hel uge afgangen.

Anmeld

20. august 2011

Chalala85

helle85 skriver:

det er også det jeg vil prøve at lærer dem, det der med at yde for at kunne nyde. men jeg tror de har svært ved at forholde sig til at de først på pengene om fredagen nå de skal rydde op hver aften. så jeg har tænkt mig og lave en tavle hvor der stå hvad det er de skal og så ligger der 1 eller 2 kroner i en lomme uden for hver ting de skal. også lave over en hel uge afgangen.

Det kunne sagtens være en ide synes jeg

Anmeld

20. august 2011

helle85

Anne85 skriver:

Jeg er af den holdning at man i en familie hjælper hinanden (med opvask, borddækninh osv osv osv) fordi man er en familien og alle har et ansvar for at tingene kører (selvfølgelig mere og mere jo ældre man bliver). Man skal ikke købes til at hjælpe. Nu et mine børn kun 1 og (næsten) 4 - så de får ikke lommepenge - når de blir ældre tænker jeg de får 10-20 kr i ugen - men IKKE som tak for at de deltager i de huslige pligter men blot for at de skal lære at håndtere penge og få et sundt forhold til økonomi.

det er også helt fint. men jeg syntes også at børne har godt af at lærer at men er nød til at tjene sine penge. men det vil ikke sige at de få penge for at hvad de gør.

Anmeld

20. august 2011

SpunkenJo

helle85 skriver:

det er da meget sødt at han gør som han har set i filmen.

vi har også købt børne lidt indimellem, tror bare ikke man skal gører det for tit

Ja, det er simpelthen bare så sødt

Og du har ret, man skal ikke gøre det for ofte, så
Mister det sit "Mojo"

Anmeld

20. august 2011

Mi

Mine piger er 7 år, de har fået lommepenge i et års tid. De får 10kr hver fredag, en enkel gang imellem får de 20kr hvis de har været ekstra ekstra ekstra dygtige til at hjælpe til.

De går så tur med hunden hver dag. Men vi vil ikke have det sådan herhjemme, at de forlanger penge for at hjælpe. Vi er en enhed som kun fungere hvis vi hjælper hinanden, og børnene skal mærke at vi har brug for dem i familien for at fungere.

Laura er god til at spare op, mens pengene brænder i isabellas lomme  Men man lærer jo også noget af at bruge nogle penge på noget som man senere fortryder, og så er pengene jo væk.

De har idag et rigtigt fornuftigt forhold til penge, kan godt sparer op, men kan også godt bruge penge på noget skrammel ind i mellem. Men det er jo deres penge, og dem bestemmer de i stor omfang selv over.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.