Hvad var jeres barns første ord?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2011

Mor Christa

DAs mor skriver:

hehe

Jamen mine bedsteforældre har sådan en bison skåret ud i træ

Hvordan jeg præcist udtalte det til at starte med ved jeg ikke - men jeg var omkring de 12 mdr...

Hahaha Hvor er det sjovt, altså! Det er sgu da fedt at kunne sige, at ens første ord var bisonokse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2011

LinLin

MissChrista skriver:

Hahaha Hvor er det sjovt, altså! Det er sgu da fedt at kunne sige, at ens første ord var bisonokse

Meget intelligent barn, ikke

Anmeld

22. august 2011

maria_wlt

Det første ord der blev udtalt rigtigt var FAR, men han bruger det ikke om far..(12-14 mdr)

Han bruger ordet VAND rigtigt (16 mdr)

Ellers snakker han bare russiske/tyrkisk 

Anmeld

23. august 2011

JeNoVa

Heysa jeg bor i Holland og har lidt spørgsmål Jeg er gift med en Hollandsk mand som er far til vores fælles datter Nikita. Kan faren ikke snakke dansk? Det kan min mand nemlig heller ikke så godt.. Hvordan ordner I det? Kunne godt tænke mig at snakke lidt mere med dig og få nogle råd, da det er MEGA svært og snakke dansk til hende kun da vi jo bor i Holland..

Sussie

Du spørger bare løs! 

Faren kan ikke tale dansk, og jeg kan ikke tale hollandsk. Derfor taler vi engelsk sammen.

Vi havde fra starten af aftalt, at vi udlukkende taler vores modersmål til vores børn. Det var måske lidt underligt i starten, men nu hvor vores ældste er 18 måneder gammel, går det strygende. Vi lærer på denne måde også hinandens sprog - ihvertfald at forstå.

Gode råd: Læs højt på dansk (jeg har fået tilsendt mange bøger hjemmefra), syng på dansk (jeg kan efterhånden op mod 40 danske børnesange udenad, som jeg synger i tide og utide, og jeg synger altså IKKE særlig smukt), sæt dansk radio og tv på (på dr.dk er der masser at se og lytte til). Og sidst men ikke mindst: Gør det til en vane! Al begyndelse er svær, men når det først er blevet vant til at tale udlukkende dansk til din datter, kommer det helt af sig selv.

Vi bor i øvrigt ikke i Holland men i Curacao. Jeg kender kun én anden herovre, der taler dansk, men hende ser jeg desværre ikke særlig tit. Hvor i Holland bor du?

Anmeld

23. august 2011

aarhusmor

Her var det FAR

Anmeld

23. august 2011

hekran

Hvis jeg ser bort fra de obligatoriske ja, nej, mor, far, hej, så var hans første ord faktisk HAVREGRYN. Go figure! Han var vist omkring 14 mnd. Stadig hans livret

Anmeld

23. august 2011

Rosa

Første ord: Biler! (Ja - et tostavelsesord!!!) Gerne i serier "bilerbilerbilerbilerbilaaaar!!!" 

Første tegn: Musik. 

Anmeld

23. august 2011

AdamsMor

nettemor skriver:

Hov Hov det passer jo ikke. Hans aller aller første ord var jo : Brødkrummer

Hehe, ja det er rigtigt... Hans allerførste BEVIDSTE ord var så traktor og muh... og HOV

Anmeld

23. august 2011

Nettemor

Hehe, ja det er rigtigt... Hans allerførste BEVIDSTE ord var så traktor og muh... og HOV

hehe ja. (men det andet lyder da mega godt ) hihi

Anmeld

23. august 2011

AdamsMor

Marita skriver:

Hvis jeg ser bort fra de obligatoriske ja, nej, mor, far, hej, så var hans første ord faktisk HAVREGRYN. Go figure! Han var vist omkring 14 mnd. Stadig hans livret

Det er også livretten herhjemme, men han kan dog ikke sige det endnu - trods 21 mdr- så jeg synes det er sejt gået!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.