Hvad var jeres barns første ord?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2011

AdamsMor

Min søns første ord var traktor og muh (Vi bor på en gård - hvad kan man forvente? )

og så "ditta", som vi nu har fundet ud af betyder vores hund, Nanna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2011

serinasmor

HEJ ....

hvis jeg da husker rigtigt

Anmeld

20. august 2011

lauras*mor*

min datters første ord var hov.. vi brugte babytegn, og det første tegn hun kunne var drikke tegnet (en knyttet hånd på højkant der åbner og lukker).. Tegnet var omkring 10-11 mdr vist og ordet var omkring samme tid..

Mit eget første ord Mmmm marabou....

Anmeld

20. august 2011

Den kommende far

lauras*mor* skriver:

min datters første ord var hov.. vi brugte babytegn, og det første tegn hun kunne var drikke tegnet (en knyttet hånd på højkant der åbner og lukker).. Tegnet var omkring 10-11 mdr vist og ordet var omkring samme tid..

Mit eget første ord Mmmm marabou....

fedt at have chokolade som sit første ord

MVH

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Anmeld

20. august 2011

Sof

Siljes første ord var:

Mam mam = Mad

Mommom = Mormor

Moar

De 3 første ord hun sagde og hun sagde dem alle stort set samtidig, hun kaldte endda sin far for mommom en enkelt gang

Anmeld

20. august 2011

LinLin

Adam siger "Døh" = BØH! og "Gak" = tak (11 mdr)

Mit første ord var bisonokse

Anmeld

21. august 2011

Nettemor

AdamsMor skriver:

Min søns første ord var traktor og muh (Vi bor på en gård - hvad kan man forvente? )

og så "ditta", som vi nu har fundet ud af betyder vores hund, Nanna

Hov Hov det passer jo ikke. Hans aller aller første ord var jo : Brødkrummer

Anmeld

22. august 2011

Mor Christa

DAs mor skriver:

Adam siger "Døh" = BØH! og "Gak" = tak (11 mdr)

Mit første ord var bisonokse

hahahahaha! Var flad af grin, da jeg læste at dit første ord var "bisonokse" ...
Hvordan kan det hænge sammen?! Hvordan kan det lade sig gøre ? ved du hvor gammel du var?

Anmeld

22. august 2011

LinLin

MissChrista skriver:

hahahahaha! Var flad af grin, da jeg læste at dit første ord var "bisonokse" ...
Hvordan kan det hænge sammen?! Hvordan kan det lade sig gøre ? ved du hvor gammel du var?

hehe

Jamen mine bedsteforældre har sådan en bison skåret ud i træ

Hvordan jeg præcist udtalte det til at starte med ved jeg ikke - men jeg var omkring de 12 mdr...

Anmeld

22. august 2011

Dansker I Holland

JeNoVa skriver:

Min datter på 18 måneder er først nyligt begyndt at tale. Muligvis fordi hun vokser op med tre sprog (dansk, engelsk og hollandsk). Men hun siger nu "ba" (affald/beskidt på hollandsk), "papa" (far på hollandsk), "mama" (mor på hollandsk) og "ja" (ja på dansk).

Jeg har ellers gået meget op i at tale med hende, læse højt og kigge i pegebøger, da jeg er den eneste, der lærer hende dansk, så jeg er da lidt misundelig over, at hun taler mere hollandsk end dansk. Muligvis er det fordi, ordene på hollandsk er nemmere at udtale.

Heysa jeg bor i Holland og har lidt spørgsmål Jeg er gift med en Hollandsk mand som er far til vores fælles datter Nikita. Kan faren ikke snakke dansk? Det kan min mand nemlig heller ikke så godt.. Hvordan ordner I det? Kunne godt tænke mig at snakke lidt mere med dig og få nogle råd, da det er MEGA svært og snakke dansk til hende kun da vi jo bor i Holland..

Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.