3. lægebesøg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2011

MajseMaja

Frøken Christiansen skriver:

Ja hvad sker der egentlig ved 3. lægebesøg? kan ikke huske det fra min første da hun snart fylder 5 år

Jeg var til det sidste lægebesøg i går.

Samme procedure som hver gang. Urinprøve, blodtryk, symfysemål (har hun dog ikke målt før), mærke hvordan baby ligger, hvordan jeg har det og hjertelyd. Denne gang fortalte hun også om selve fødslen og hvilke tegn jeg skulle være opmærksom på ift. svangerskabsforgiftning..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

bobbles

Kofoed. skriver:

synes nu min læge klarede den bedre, hun målte SF målet til 27 cm, dagen efter målte jordemoder den til 32 cm... Hmm...

Men lægen skal tage vare om MOREN og sikre hun har det godt. Hvorimod jordemoder opgave er BARNETS velvære. Self trækker joremoder også mors tilstand, for er der noget glat med mor, kan der også være noget glat med baby. Ergo lægebesøg er lidt "kedelige", da de ikke handler særlig meget om babyen

nå oka skal ihvertfald snakke med min læge på mandag når jeg skal til sidste undersøgelse om jeg muligvis skulle ha fået bækkenløsning for har meget ondt i bækkenet, når jeg rejser mig, eller går eller skal vende mig i sengen  kunne godt tænke mig at vide om hun kan skønne en ca vægt på hende for at finde ud af hvor meget hun ca vejer

Anmeld

19. august 2011

Kofoed.

Frøken J. skriver:

Haha, smukt! Min læge har bare været total rundforvirret de sidste to gange. Men altså.. Jeg har jo haft det fint indtil jeg begyndte at få smerter i kroppen nu her, så det er lidt ligemeget Så længe mit blodtryk og urin er fint, så er jeg glad

Det jo lige det Men læger er jo ikke uddannet til det helt store iforhold til babyen i maven, så derfor tager jeg det heller ikke så tungt, stoler på, at jordemoder har styr på det

Anmeld

19. august 2011

Frøken J.

Kofoed. skriver:

Det jo lige det Men læger er jo ikke uddannet til det helt store iforhold til babyen i maven, så derfor tager jeg det heller ikke så tungt, stoler på, at jordemoder har styr på det

Samme her Og jeg kan jo mærke hun mosler rundt og har en pæn størrelse, så jeg er ikke bekymet

Anmeld

19. august 2011

bobbles

Frøken J. skriver:

Jeghar heller ingen anelse! Jeg fik sidst skønnet hende hos sidste jordemoder besøg, hvor hun var 1200-1300 gram, men det er jo længe siden. Så glæder mig til d. 31, hvor jeg skal afsted igen!

okay jeg skal på mandag så er nu spændt om hendes vægt

Anmeld

19. august 2011

Kofoed.

nå oka skal ihvertfald snakke med min læge på mandag når jeg skal til sidste undersøgelse om jeg muligvis skulle ha fået bækkenløsning for har meget ondt i bækkenet, når jeg rejser mig, eller går eller skal vende mig i sengen  kunne godt tænke mig at vide om hun kan skønne en ca vægt på hende for at finde ud af hvor meget hun ca vejer

Nemlig, det er sådan noget man snakker om til lægebesøgene Håber ikke det er det og hvis det er, at det så hurtigt går væk igen.

Måske, det er vist meget forskelligt om de vil og i såfald om det er troværdigt. Tror du da det er en stor baby?

Anmeld

19. august 2011

Kofoed.

Frøken J. skriver:

Samme her Og jeg kan jo mærke hun mosler rundt og har en pæn størrelse, så jeg er ikke bekymet

Dog blev lillepigen i går skønnet til 2300 g, i så fald har hun kun taget 300 g på, på 15 dage, det er lige lidt nok, men det er jo "kun" et skøn, stoler mere på scanningerne.

Anmeld

19. august 2011

bobbles

Kofoed. skriver:

Nemlig, det er sådan noget man snakker om til lægebesøgene Håber ikke det er det og hvis det er, at det så hurtigt går væk igen.

Måske, det er vist meget forskelligt om de vil og i såfald om det er troværdigt. Tror du da det er en stor baby?

ved det ikke det er svært at sige .. men folk tror jeg skal føde her nu og det er først 13 oktober jeg har termin.. så kunne da godt tænkes hun er lidt stor men det må lægen jo finde ud af.. og skal ikke scannes før 21 september..

Anmeld

19. august 2011

Kofoed.

ved det ikke det er svært at sige .. men folk tror jeg skal føde her nu og det er først 13 oktober jeg har termin.. så kunne da godt tænkes hun er lidt stor men det må lægen jo finde ud af.. og skal ikke scannes før 21 september..

Hihi og der har jeg født Skønt det endelig er så tæt på.

Mon ikke h*n kan komme med et skyd i hvert fald.

Anmeld

19. august 2011

Frøken J.

Kofoed. skriver:

Dog blev lillepigen i går skønnet til 2300 g, i så fald har hun kun taget 300 g på, på 15 dage, det er lige lidt nok, men det er jo "kun" et skøn, stoler mere på scanningerne.

Hvornår skal du så scannes igen? Hvis du skal det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.