3. lægebesøg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.082 visninger
24 svar
0 synes godt om
19. august 2011

bobbles

Ja hvad sker der egentlig ved 3. lægebesøg? kan ikke huske det fra min første da hun snart fylder 5 år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

Filippa & Liva

Ikk en dyt spændende ...

Urinprøve, symfyse mål og ellers lidt om hvordan du har det i din graviditet. er du heldig vurderer lægen måske barnets vægt, men under alle omstændigheder ville jeg ikke regne med lægens vurdering da den som oftest er helt ude i marken.

Anmeld

19. august 2011

Bshizzle

Jeg var til mit 3 læge-besøg sidste uge..

Jeg fik lavet en blodprøve i min fingerspids..
Urin prøve..
Mærket på maven..
Snak med lægen om hvordan jeg havde det og råd og vejledning

Og så sagde han så pænt til mig at han ville ikke se mig igen før jeg havde en Baby med Hehe..

Anmeld

19. august 2011

Frøken J.

Frøken Christiansen skriver:

Ja hvad sker der egentlig ved 3. lægebesøg? kan ikke huske det fra min første da hun snart fylder 5 år

For mit vedkommende præcis det samme som ved de andre lægebesøg...

- Hvordan har du det
- Din vægt
- symfysemål
- Urinprøve
- Hjertelyd på baby
- Evt foskerskøn/hvordan baby ligger

Min læge kunne så ikke finde ud af at mærke hvordan babyen lå, og hun glemte at måle symfysemålet

Anmeld

19. august 2011

bobbles

BigBabyWish skriver:

Ikk en dyt spændende ...

Urinprøve, symfyse mål og ellers lidt om hvordan du har det i din graviditet. er du heldig vurderer lægen måske barnets vægt, men under alle omstændigheder ville jeg ikke regne med lægens vurdering da den som oftest er helt ude i marken.

okay

Anmeld

19. august 2011

bobbles

Bshizzle skriver:

Jeg var til mit 3 læge-besøg sidste uge..

Jeg fik lavet en blodprøve i min fingerspids..
Urin prøve..
Mærket på maven..
Snak med lægen om hvordan jeg havde det og råd og vejledning

Og så sagde han så pænt til mig at han ville ikke se mig igen før jeg havde en Baby med Hehe..

Anmeld

19. august 2011

Kofoed.

Frøken J. skriver:

- Hvordan har du det
- Din vægt
- symfysemål
- Urinprøve
- Hjertelyd på baby

Min læge kunne så ikke finde ud af at mærke hvordan babyen lå, og hun glemte at måle symfysemålet

synes nu min læge klarede den bedre, hun målte SF målet til 27 cm, dagen efter målte jordemoder den til 32 cm... Hmm...

Men lægen skal tage vare om MOREN og sikre hun har det godt. Hvorimod jordemoder opgave er BARNETS velvære. Self trækker joremoder også mors tilstand, for er der noget glat med mor, kan der også være noget glat med baby. Ergo lægebesøg er lidt "kedelige", da de ikke handler særlig meget om babyen

Anmeld

19. august 2011

bobbles

Frøken J. skriver:

- Hvordan har du det
- Din vægt
- symfysemål
- Urinprøve
- Hjertelyd på baby

Nå okay aner slet ikke hvor stor hun er på nuværende tidspunkt, har læst at hun ca skal veje 2000-2200g i øjeblikket men aner det ikke.. fik en vækst scanning da jeg var 28+6 og der vejede hun 1337g. men hvor meget hun så er nu ved jeg ikke og er 32+1 nu

Anmeld

19. august 2011

Frøken J.

Frøken Christiansen skriver:

Nå okay aner slet ikke hvor stor hun er på nuværende tidspunkt, har læst at hun ca skal veje 2000-2200g i øjeblikket men aner det ikke.. fik en vækst scanning da jeg var 28+6 og der vejede hun 1337g. men hvor meget hun så er nu ved jeg ikke og er 32+1 nu

Jeghar heller ingen anelse! Jeg fik sidst skønnet hende hos sidste jordemoder besøg, hvor hun var 1200-1300 gram, men det er jo længe siden. Så glæder mig til d. 31, hvor jeg skal afsted igen!

Anmeld

19. august 2011

Frøken J.

Kofoed. skriver:

synes nu min læge klarede den bedre, hun målte SF målet til 27 cm, dagen efter målte jordemoder den til 32 cm... Hmm...

Men lægen skal tage vare om MOREN og sikre hun har det godt. Hvorimod jordemoder opgave er BARNETS velvære. Self trækker joremoder også mors tilstand, for er der noget glat med mor, kan der også være noget glat med baby. Ergo lægebesøg er lidt "kedelige", da de ikke handler særlig meget om babyen

Haha, smukt! Min læge har bare været total rundforvirret de sidste to gange. Men altså.. Jeg har jo haft det fint indtil jeg begyndte at få smerter i kroppen nu her, så det er lidt ligemeget Så længe mit blodtryk og urin er fint, så er jeg glad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.