Jordmoder???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2011

MajseMaja

xoxotasha skriver:

Hvor mange gange var/er i til jordmoder under graviditeten? Jeg er i uge 25 og har stadig ikke været. Den eneste i området har tlf. tid hver tirsdag mellem 11 og 12. Det er både til spørgsmål og tidsbestilling. Synes det er langt ude at man kun har en time i ugen til det, da det sjældent passer ind med at jeg kan få ringet der.

Underligt du ikke har hørt noget endnu. I Hillerød forløber det således

Graviditetsundersøgelse uge 13-15
Graviditetsundersøgelse uge 29
Graviditetsundersøgelse uge 35
Graviditetsundersøgelse uge 37
Graviditetsundersøgelse uge 39
Graviditetsundersøgelse uge 40+

Alle sammen konsultationer hos jordmoderen. Den første tid fik vi tilsendt i et brev mener jeg og efterfølgende har vi bare aftalt når vi har været der.

Når du har været hos lægen og fået lavet vandrejournal mener jeg det er dem der sætter det igang.

Har du været hos jordmoder/hospitalet og er blevet scannet?

Og hvilke lægebesøg har du været til?

Maja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

NilleG

Jeg var afsted i uge 20 første gang tror jeg og efter hvad jeg kan se hvad alle skal tilbydes bliver jeg "snydt" for hvertfald to gange før jeg har fået min nye tid.. Tror simpelthen de gør det for at spare.. Og det er super ringe service!!

Anmeld

19. august 2011

Mira0911

xoxotasha skriver:

Så skulle jeg også gerne allerede have været der. Men der er jo ikke andet for, end jeg må ringe til hende og få en tid hurtigst muligt

Ja synes da lige du skal ringe dertil... Lyder under du ikke har været afsted endnu... 

Anmeld

19. august 2011

Zelinasmor

MajseMaja skriver:

Underligt du ikke har hørt noget endnu. I Hillerød forløber det således

Graviditetsundersøgelse uge 13-15
Graviditetsundersøgelse uge 29
Graviditetsundersøgelse uge 35
Graviditetsundersøgelse uge 37
Graviditetsundersøgelse uge 39
Graviditetsundersøgelse uge 40+

Alle sammen konsultationer hos jordmoderen. Den første tid fik vi tilsendt i et brev mener jeg og efterfølgende har vi bare aftalt når vi har været der.

Når du har været hos lægen og fået lavet vandrejournal mener jeg det er dem der sætter det igang.

Har du været hos jordmoder/hospitalet og er blevet scannet?

Og hvilke lægebesøg har du været til?

Maja

Jeg har været ved lægen omkring uge 8 og fik skrevet vandre journal. Efterfølgende har jeg været både til nakkefoldsscanning og md-scanning. Men har aldrig fået noget brev fra jordmoder. Så må kontakte hende på tirsdag og få en tid. Men synes det er lidt ringe at de ikke guider en mere. Jeg er "ung" mor og det er første gang, så jeg ved ikke så meget om selve læge/jordmoder samtaler/tider.

Anmeld

19. august 2011

PernilleogDennis

xoxotasha skriver:

Jeg har været ved lægen omkring uge 8 og fik skrevet vandre journal. Efterfølgende har jeg været både til nakkefoldsscanning og md-scanning. Men har aldrig fået noget brev fra jordmoder. Så må kontakte hende på tirsdag og få en tid. Men synes det er lidt ringe at de ikke guider en mere. Jeg er "ung" mor og det er første gang, så jeg ved ikke så meget om selve læge/jordmoder samtaler/tider.

hmm.. jeg fik en folder da jeg fik lavet vandre journal i uge 8.. Der skulle jeg selv læse mig frem til nummeret på jordemoder, og selv bestille tid.

Men ja, se at få ringet. Det er langt over 1 besøg nu..

Anmeld

20. august 2011

Levi&LilysMor

xoxotasha skriver:

Okay.  Ja, det må jeg hellere. Har intet brev fået derfra overhovedet.

Ja det er lidt underligt.. ellers er det måske fordi du selv har skullet kontakte din jordemoder, er der nemlig nogle steder man skal, men det plejer ens E.L at fortælle hvis man skal

Anmeld

20. august 2011

Silas&Mille

Jeg er i 16 uger henne, og skal til Jordemoder her den 1. september.

Tror da lige du skal ringe til din læge, eller nærmeste Jordemoder og hører om der ikke er sket en fejl. 

Anmeld

20. august 2011

LilleMie

xoxotasha skriver:

Hvor mange gange var/er i til jordmoder under graviditeten? Jeg er i uge 25 og har stadig ikke været. Den eneste i området har tlf. tid hver tirsdag mellem 11 og 12. Det er både til spørgsmål og tidsbestilling. Synes det er langt ude at man kun har en time i ugen til det, da det sjældent passer ind med at jeg kan få ringet der.

Som så mange andre, synes jeg også du skal ringe eller skrive en mail (hvis der er mulighed for det). 

Jeg blev utålmodig i sidste uge, fordi jeg ikke havde hørt noget (er i uge 14 nu) og skrev en mail til Aalborg jordmodercenter. Dagen efter fik jeg svar, at de ikke havde modtaget mine papirer og så gav de mig en tid ca. 2,5 uge efter (hvor jeg er i uge 16). Men hvis jeg ikke havde taget kontakt, havde jeg nok stået i samme situation som dig. Jeg har også været til NF og fået tid til MD, så jeg tænker at mine papirer fra lægen må være kommet frem, og der bare er sket en fejl .

Håber du finder en løsning snart , for du skal da til jordmoder!

Anmeld

20. august 2011

Zelinasmor

LilleMie skriver:

Som så mange andre, synes jeg også du skal ringe eller skrive en mail (hvis der er mulighed for det). 

Jeg blev utålmodig i sidste uge, fordi jeg ikke havde hørt noget (er i uge 14 nu) og skrev en mail til Aalborg jordmodercenter. Dagen efter fik jeg svar, at de ikke havde modtaget mine papirer og så gav de mig en tid ca. 2,5 uge efter (hvor jeg er i uge 16). Men hvis jeg ikke havde taget kontakt, havde jeg nok stået i samme situation som dig. Jeg har også været til NF og fået tid til MD, så jeg tænker at mine papirer fra lægen må være kommet frem, og der bare er sket en fejl .

Håber du finder en løsning snart , for du skal da til jordmoder!

Det ser ud til at jeg måske selv skulle have taget kontakt. Men har ingen info fået om det.

Men du har helt ret, jeg skal da selvfølgelig til jordmoder. Ringer til hende på tirsdag og hører om jeg kan få en tid hurtigst muligt.

Anmeld

23. august 2011

Frøken J.

xoxotasha skriver:

Det ser ud til at jeg måske selv skulle have taget kontakt. Men har ingen info fået om det.

Men du har helt ret, jeg skal da selvfølgelig til jordmoder. Ringer til hende på tirsdag og hører om jeg kan få en tid hurtigst muligt.

Fik du ringet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.