Riget eller hvidovre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2011

<3

KaMa skriver:

Ja, jeg havde risikograviditet (toppede scoren som den praktiserende læge laver, når hun henviser til svangerambu. Faktisk var jeg helt deroppe i risikogruppe, som var jeg aktiv narkoman..haha).

Det skyldes dog ikke tvil graviditet. Det er de nemlig super gode til på Hvidovre også. Det skyldes, at min bugvæg/muskulatur er defekt. Blev født med alle indvolde oppe i navlestrengen. Det var derfor med en vis slags spænding, at jeg skulle gennemgå en graviditet.. og som lægen udtalte "hvorfor også lige tvillinger"!

Nej hvor vildt søde! Det vidste jeg slet ikke. Alle indvolvene ude i navlestregen?! Godt du er fin!

Og ja det er jo netop det med risikofødsler... Alle os kedelige normale vi kan blive sendt væk og den tanke er jeg ikke specielt vild med. Men nu tager vi til NF også ved jeg lidt mere om RIget contra Hvidovre i min beslutning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2011

dorthemus

mrs X skriver:

Dejligt at høre Og du var ikke en risiko fødsel vel?

Tror nemlig også at der er søde og kompetente personale uanset hvad. Og goderne som 2.gangs fødende er de samme eller ikke-eksisterende afhængigt af hvad man mener så der kan jeg ikke diktere ud fra længere.

Jeg tror jeg ser tiden an med NF på riget på mandag og så vælger en endelig beslutning. For så har jeg lidt mere at sætte hele graviditet/fødsel/indlæggelse med 1. op imod den nye oplevelse.

Jeg havde en helt alm. graviditet uden komplikationer og fødslen forløb også normalt, omend den trak meget ud over to døgn..ikke sjovt  Runa endte med at sluge fostervand og måtte så indlægges på neonatal den første dag og så kunne jeg komme på barselsgangen.

Jeg bor jo på Frederiksberg og hører derfor til det hospital, men til mit held nedlagde de fødegangen inden je fødte og så fik jeg lov til at føde på Riget som ønsket (er selv født der). Jeg gik dog til jordmoder på Frederiksberg Hospital.

Anmeld

20. august 2011

<3

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg har valgt Riget, selv om jeg hører til Hvidovre. Er en heldig banan at komme til på Riget. Kender for mange internt i miljøet der siger fødeafdelingen på Hvidovre er kaotisk pt. Og kender et par stykker med dårlige oplevelser der.

MEN jeg kender også nogen som har haft dårlige oplevelser på Riget, men det jeg synes er rart ved riget er, at det er er jeg føler jeg hører til, samt at de har eksperterne, netop fordi de har med risikograviditeter at gøre.

Det er rigtigt at det er rart hvis nu der opstår noget at man har de rette læger osv... Men nu satser jeg stærkt på at få en jævn kedelig graviditet uden glukosebelastninger eller mistanke om SSF - alt det klarede jeg ligesom i sidste så ingen grund til at gentage "successen"

Hm jamen der var så en grund til at vælge Hvidovre fra. Netop fordi mine erfaringer med dem er så gamle at på trods af at de var gode så er de netop forældede tusind gange +

Jamen jeg hælder også til Riget MEN igen er lidt lunken på ideen om at stå med veer og blive sendt videre som man jo godt kan risikere...

Tilgengæld så tiltaler det mig også at jeg kan prøve Riget af når jeg nu har erfaringen med Hvidovre

Anmeld

20. august 2011

<3

dorthemus skriver:

Jeg havde en helt alm. graviditet uden komplikationer og fødslen forløb også normalt, omend den trak meget ud over to døgn..ikke sjovt  Runa endte med at sluge fostervand og måtte så indlægges på neonatal den første dag og så kunne jeg komme på barselsgangen.

Jeg bor jo på Frederiksberg og hører derfor til det hospital, men til mit held nedlagde de fødegangen inden je fødte og så fik jeg lov til at føde på Riget som ønsket (er selv født der). Jeg gik dog til jordmoder på Frederiksberg Hospital.

Ja hvis Frb var åbent stadig så havde jeg også været der uden tvivl men nu er det så Riget.

Fik jo ks sidst efter 12-14timer veer så har (endnu) en marathon oplevelse til gode som din. Godt I klarede det! Og så en pragtbaby der kom ud af det...!

Og ja skal vel også til jm på frb... eller??? Det ved jeg faktisk ikke engang endnu! LOL Oh jeg nyder faktisk lidt min utjekkethed. Men se det ville jo også være et kæmpe plus lige at kunne smutte over på Frb hosp modsat at skulle rejse ud til Hvidovre...

Se se endnu et argument over til Riget

Anmeld

20. august 2011

<3

Babymor2010 skriver:

Ja, jeg havde en risikofødsel (kan vi vist godt kalde det) og deraf kom jeg på det særlige barselsafsnit for sukkersyge-gravide  Netop fordi de skulle følge Isabella de første døgn med både hendes - og mit blodsukker  Dagen efter fødslen var mit blodsukker normalt, så ingen sukkersyge til mig 

Jeg blev sat i gang en fredag aften - og blev indlagt med det samme fordi vi havde 2 timers transport hjem i tog. 

Perfekt at du slap for mere og dejligt at Isabella er blevet en hjerteknuser Det kan jeg jo se på billedet!

Ja det er noget skidt med når der opstår komplikationer på den måde men dejligt at der så er kompetente læger til at klare det på en god måde

Anmeld

20. august 2011

dorthemus

mrs X skriver:

Ja hvis Frb var åbent stadig så havde jeg også været der uden tvivl men nu er det så Riget.

Fik jo ks sidst efter 12-14timer veer så har (endnu) en marathon oplevelse til gode som din. Godt I klarede det! Og så en pragtbaby der kom ud af det...!

Og ja skal vel også til jm på frb... eller??? Det ved jeg faktisk ikke engang endnu! LOL Oh jeg nyder faktisk lidt min utjekkethed. Men se det ville jo også være et kæmpe plus lige at kunne smutte over på Frb hosp modsat at skulle rejse ud til Hvidovre...

Se se endnu et argument over til Riget

Havde en fantastisk jordmoder på Frb..Maibritt  Jeg tror det var mit "held" at Runa havde slugt det fostervand for så kunne jeg komme på barselsgangen isetdet for Barselshotellet. Fik lov at blive der i 5 dage, de pressede aldrig på for at få mig til at tage hjem og jeg valgte selv afrejsetidspunktet. Er slet ikke i tvivl om, at det var de dage og det fantastiske personale der gjorde at jeg fik sådan en god amning og så længe. De havde masser af overskud og jeg fødte jo heldigvis også inden sommerferien hvor der jo ellers er travlt.

Min veninde der lige har født sit første barn på Herlev blev strittet hjem efter 2 dage selvom hun fik AKS..er dybt forarget over det!!!

Anmeld

20. august 2011

<3

dorthemus skriver:

Havde en fantastisk jordmoder på Frb..Maibritt  Jeg tror det var mit "held" at Runa havde slugt det fostervand for så kunne jeg komme på barselsgangen isetdet for Barselshotellet. Fik lov at blive der i 5 dage, de pressede aldrig på for at få mig til at tage hjem og jeg valgte selv afrejsetidspunktet. Er slet ikke i tvivl om, at det var de dage og det fantastiske personale der gjorde at jeg fik sådan en god amning og så længe. De havde masser af overskud og jeg fødte jo heldigvis også inden sommerferien hvor der jo ellers er travlt.

Min veninde der lige har født sit første barn på Herlev blev strittet hjem efter 2 dage selvom hun fik AKS..er dybt forarget over det!!!

Tja... skulle jo også have været sendt hjem efter to dage men den bette - dengang - var så træt ovenpå fødslen at han var for træt til at amme så det tog også 5 dage

men riget lyder sørme go!!

Anmeld

21. august 2011

modesty

Det dér med at blive sendt videre fra Riget, har jeg da aldrig hørt om. Risikoen for det må da være helt ekstremt lille? Har du en eller anden skræmmehistorie, eller hvor har du hørt det henne?

PS: Til dem der skriver om enestuer på Hvidovre - Riget har altså også enestuer :-)

Anmeld

21. august 2011

<3

modesty skriver:

Det dér med at blive sendt videre fra Riget, har jeg da aldrig hørt om. Risikoen for det må da være helt ekstremt lille? Har du en eller anden skræmmehistorie, eller hvor har du hørt det henne?

PS: Til dem der skriver om enestuer på Hvidovre - Riget har altså også enestuer :-)

Riget er forbeholdt risikofødsler men tager alm fødsler ind hvis der er plads. Men du kan risikere og fair nok at blive sendt videre hvis der er eller kommer mange risikofødsler.

Anmeld

22. august 2011

modesty

mrs X skriver:

Riget er forbeholdt risikofødsler men tager alm fødsler ind hvis der er plads. Men du kan risikere og fair nok at blive sendt videre hvis der er eller kommer mange risikofødsler.

OK. Men jeg har mange veninder der har født på Riget, og ingen er blevet sendt videre, så det er nok en meget lille risiko :-) Men du kan jo spørge dem om det til din scanning og høre hvad de siger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.