Riget eller hvidovre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2011

Vial

RIGET er jeg også mest tryg ved. Der fødte jeg mine børn og havde et skønt forløb - om end personalet var noget fortravlet og alle havde hver deres holdning barnepleje, morpleje, dobbeltamning osv.

Talte med personalet om, at de burde have en "fælles" dagsorden. Det havde de sådan set også som mål, men da tiden var så knap, så havde de ikke tid til at dyrke og plante den fælles holdning.

Det ente så med, at aftenholdet ikke synes, at jeg skulle øve amning, at dagsholdet synes, at det var en skandale, at de ikke blev lagt til.. og natholdet.. ja, de gav dem bare en skvat mme!!

Hvis du er selvkørende og "kun" har en baby i maven, så tror jeg at Riget er perfekt... Har også hørt godt om Hvidovre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2011

<3

Metchen skriver:

Hvidovre, helt sikkert!

Jeg fødte jo der, og de er SÅ søde og rare der. Er virkelig kun blevet positivt overrasket over hvor komptente og omsorgsfulde de er, til trods for at der jo næsten ikke er tid til patienter mere i det danske sundhedsvæsen.

Jamen de er nemlig supersøde og vildt gode derude og vi kender dem! Men altså Riget er tættere på og alle goderne når vi er 2.gangs fødende er de samme. Og tror nu også de er søde på Riget

Anmeld

20. august 2011

<3

dorthemus skriver:

Jeg var så heldig at føde på Riget og jeg lå også på barselsgangen. Det var en helt igennem god oplevelse og jeg følte mig i de bedste hænder både under fødslen som tog lang tid og i de fem dage på barselsgangen. Skal jeg nogensinde føde igen (hvilket jeg ikke skal) så vil jeg på Riget igen

Dejligt at høre Og du var ikke en risiko fødsel vel?

Tror nemlig også at der er søde og kompetente personale uanset hvad. Og goderne som 2.gangs fødende er de samme eller ikke-eksisterende afhængigt af hvad man mener så der kan jeg ikke diktere ud fra længere.

Jeg tror jeg ser tiden an med NF på riget på mandag og så vælger en endelig beslutning. For så har jeg lidt mere at sætte hele graviditet/fødsel/indlæggelse med 1. op imod den nye oplevelse.

Anmeld

20. august 2011

<3

Babymor2010 skriver:

Jeg ville tage det der er tættest på 

Jeg fødte selv på Riget i oktober. De er noget så søde derinde! Vi lå på barselsgangen i 5 dage (graviditetsbetinget sukkersyge+aks)

Dejligt med de historie om at der er lang indlæggelse - hvis man behøver det osv. Du var en risikofødsel eller hvordan? Her tænker jeg på grav.sukkersygen? (Som jeg håber du har sluppet for efterfølgende?!) Fordi når man som jeg ikke er risiko for noget så kan man jo risikere at blive afvist... Og det tror jeg ikke er specielt fedt at opleve med veer osv. og skal man så til HErlev eller Hvidovre ...

Anmeld

20. august 2011

<3

KaMa skriver:

RIGET er jeg også mest tryg ved. Der fødte jeg mine børn og havde et skønt forløb - om end personalet var noget fortravlet og alle havde hver deres holdning barnepleje, morpleje, dobbeltamning osv.

Talte med personalet om, at de burde have en "fælles" dagsorden. Det havde de sådan set også som mål, men da tiden var så knap, så havde de ikke tid til at dyrke og plante den fælles holdning.

Det ente så med, at aftenholdet ikke synes, at jeg skulle øve amning, at dagsholdet synes, at det var en skandale, at de ikke blev lagt til.. og natholdet.. ja, de gav dem bare en skvat mme!!

Hvis du er selvkørende og "kun" har en baby i maven, så tror jeg at Riget er perfekt... Har også hørt godt om Hvidovre.

Det med personalet har forskellige holdninger - det kender jeg alt til fra Hvidovre. Sådan er det vist bare tror jeg. Jeg fødte en lørdag og det var ikke før søndag aften at amningen fungerede første gang også først igen tirsdag... Og imellem der var der holdninger om at lade ham sove, vække ham, holde ham vågen så han kunne spise, mme, udpumpning og så endelig det som virkede ammebrikker... Så den har jeg været igennem

Men du som tvillingegravid var jo i risikogruppen og derfor sikker på at skulle føde der? Jeg satser på at være helt normal og kedelig i den forstand også huer det mig ikke at jeg kan risikere at stå med veer og så skulle sendes et andet sted hen

Anmeld

20. august 2011

Vial

mrs X skriver:

Det med personalet har forskellige holdninger - det kender jeg alt til fra Hvidovre. Sådan er det vist bare tror jeg. Jeg fødte en lørdag og det var ikke før søndag aften at amningen fungerede første gang også først igen tirsdag... Og imellem der var der holdninger om at lade ham sove, vække ham, holde ham vågen så han kunne spise, mme, udpumpning og så endelig det som virkede ammebrikker... Så den har jeg været igennem

Men du som tvillingegravid var jo i risikogruppen og derfor sikker på at skulle føde der? Jeg satser på at være helt normal og kedelig i den forstand også huer det mig ikke at jeg kan risikere at stå med veer og så skulle sendes et andet sted hen

Ja, jeg havde risikograviditet (toppede scoren som den praktiserende læge laver, når hun henviser til svangerambu. Faktisk var jeg helt deroppe i risikogruppe, som var jeg aktiv narkoman..haha).

Det skyldes dog ikke tvil graviditet. Det er de nemlig super gode til på Hvidovre også. Det skyldes, at min bugvæg/muskulatur er defekt. Blev født med alle indvolde oppe i navlestrengen. Det var derfor med en vis slags spænding, at jeg skulle gennemgå en graviditet.. og som lægen udtalte "hvorfor også lige tvillinger"!

Anmeld

20. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

mrs X skriver:

Jeg har valgt Riget, selv om jeg hører til Hvidovre. Er en heldig banan at komme til på Riget. Kender for mange internt i miljøet der siger fødeafdelingen på Hvidovre er kaotisk pt. Og kender et par stykker med dårlige oplevelser der.

MEN jeg kender også nogen som har haft dårlige oplevelser på Riget, men det jeg synes er rart ved riget er, at det er er jeg føler jeg hører til, samt at de har eksperterne, netop fordi de har med risikograviditeter at gøre.

Anmeld

20. august 2011

Mortiltodrenge

Jeg har født to gange på Hvidovre og kan klart anbefale dem. Det var to meget forskellige fødsler. Min ældste drengs fødsel var kompliceret pga. knude på navlestrengen og de var meget professionelle under hele fødslen.

Anmeld

20. august 2011

Lise

Det er jo svært at sige, når man kun har prøvet det ene sted. Men begge mine drenge er kommet til verden på Hvidovre hospital - den ene på fødegangen og den anden på klinikken - men jeg har til enhver tid fået en rigtig god og kompetent behandling der. Og så er det jo en rigtig god ting med enestuer, hvis man skal overnatte :-)

Anmeld

20. august 2011

Clisolka

mrs X skriver:

Dejligt med de historie om at der er lang indlæggelse - hvis man behøver det osv. Du var en risikofødsel eller hvordan? Her tænker jeg på grav.sukkersygen? (Som jeg håber du har sluppet for efterfølgende?!) Fordi når man som jeg ikke er risiko for noget så kan man jo risikere at blive afvist... Og det tror jeg ikke er specielt fedt at opleve med veer osv. og skal man så til HErlev eller Hvidovre ...

Ja, jeg havde en risikofødsel (kan vi vist godt kalde det) og deraf kom jeg på det særlige barselsafsnit for sukkersyge-gravide  Netop fordi de skulle følge Isabella de første døgn med både hendes - og mit blodsukker  Dagen efter fødslen var mit blodsukker normalt, så ingen sukkersyge til mig 

Jeg blev sat i gang en fredag aften - og blev indlagt med det samme fordi vi havde 2 timers transport hjem i tog. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.