Tasken til fødegangen, hjææælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2011

Topp

mika.F skriver:

Hmmmm, klipklappere? Håber på at komme i vand, og forhåbentlig føde i vand, men hvis jeg skal op engang imellem og tjekkes, så er det vel smarter med klipklappere end med sokker... ^^

du skal nok ikke ligge i vandet de 14 dage du er indlagt *griner* så til tiden efter fødslen tænkte jeg på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2011

mika.F

Topp skriver:

du skal nok ikke ligge i vandet de 14 dage du er indlagt *griner* så til tiden efter fødslen tænkte jeg på

Så blir jeg hvertfald nok reeeeet rynket.... .

Anmeld

19. august 2011

serinasmor

mika.F skriver:

Orv ja, bind havde jeg ikk lige tænk på, men har kun et mærke jeg kan tåle, ikke sikkert hospitalet lige har den, så det var ret smart tænkt! Tøjet bliver det ikke til andet end det jeg ankommer i udover en skjorte, jeg kan på ingen måde passe noget af det jeg har fra før, ikke endnu hvertfald, er bleve aaalt for bred... . Bærbar har jeg ikke men mobil og oplader kan jeg klare... . En bog var en god ide, er komplet læsenørd..... Hehe... Skal være der så længe fordi jeg er under opsyn og paragraf 50 undersøgelse, men da den sagsbehandler der havde min sag er stoppet og der først kommer en ny i september, så står eller falder alt på hospitalets udtalelse.....:/ ville helst gerne bare hjem i trygge rammer så snart amningen er godt igang... Men sådan er det jo.... Mine måske veer dukker stadig op engang imellem, ca 2-3 gange i timen.... Stakkels kæreste mand der farer op og tror jeg skal føde hver gang jeg rynker panden og pruster sjovt..

hehe ... de stakkels mænd

kæresten så også heeeelt forkert ud i hovedet den aften han kom hjem og jeg havde veer

håber for jer alle der ikke er nogen grund til, at i er under opsyn og det hele kommer til at gå glat

Anmeld

19. august 2011

Bshizzle

Du kan da lige få noooget af min liste..
- Jeg har endnu ikke pakket det hele.. ..

Papirer:

•Ansvars- og omsorgserklæring, fødselsanmeldelse, ønskeliste til fødslen, andet?
•Vandrejournal
•Sygesikringsbevis
•Dåbs-/navne- og fødselsattester

Tøj til mig:

•1 par behagelige bukser
•2 bluser – lukkes op foran
•2 nattøj – lukkes op foran
•3 par strømper
•Tykke strømper
•3 trusser
•Amme-bh
•Morgenkåbe/hyggetøj
•Håndklæde?
•Klipklappere/maosko

Toilettaske:

•Ammeindlæg
•Engangsvaskeklude til bleskift
•Tandbørster + tandpasta
•hårelastikker + hårnåle + hårbørste
•shampoo og sæbe
•læbepomade + håndcreme
•Natbind
•Deodorant
•Blødt toiletpapir

Andet:

•Kamera + oplader
•Videokamera + oplader?
•Oplader til mobiler
•Telefonliste?
•Småpenge
•Bog + blyant til at nedskrive tidspunkter
•Mad og drikke (sodavand) til kæresten
•Slik/kiks
•Tøj til Kæresten
•Massageolie
•Autostol
•Babydyne

Ting til baby:

•Nullerkluder
•Bodyer
•Sparkedragt/Tøj
•Hue
•Natdragt
•Køredragt/Jakke

Anmeld

19. august 2011

gonefishing

mika.F skriver:

Yes, kunne godt bruge nogle gode ideer til hva jeg vil blive glad for at have med af ting til mig selv og til dagene efter fødslen, skal være indlagt 14 dage.. Indtilvidere har jeg: trusser, en stor blød skjorte og toilet tasker på listen.. Men synes ikke det virker helt rigtigt, må ha overset noget, jeg ved bare sjovt nok ikke hvad..... Nogen der kan hjælpe? ^^,

Et par sko der er store!!!! Jeg var så dum at tage støvler på, til fødegangen (december måned) og jeg kunne ikke komme ned i dem om jeg klippede en tå eller ti, da jeg skulle hjem. Måtte løbe i sneen med poser på fødderne.. -ret koldt!

Anmeld

19. august 2011

gonefishing

jeg fandt ud af jeg havde taget alt for meget med. På trods af dårlig behandling og at jeg ikke kan sige meget godt om Hvidovre hospital. Så må jeg sige at ting som bind, håndklæder, ammeindlæg, trusser (engangs) tøj osv, har de. Og tit er det mere behageligt end det man har med, jeg gik i hvert fald over til deres. -men nej det ser ikke kønt ud!

Plus så har de alt til den lille, bleer, engangsklude osv. det er mere hvis man gerne vil bruge sit eget.. Sådan havde jeg det, men ændrede mening derude

Anmeld

19. august 2011

Isabella_mor

mika.F skriver:

Yes, kunne godt bruge nogle gode ideer til hva jeg vil blive glad for at have med af ting til mig selv og til dagene efter fødslen, skal være indlagt 14 dage.. Indtilvidere har jeg: trusser, en stor blød skjorte og toilet tasker på listen.. Men synes ikke det virker helt rigtigt, må ha overset noget, jeg ved bare sjovt nok ikke hvad..... Nogen der kan hjælpe? ^^,

Til dig selv. 

sokker

sutsko

amme bh'er.. + indlæg..

nogle dejlige slapafbukser. 

en bog. 

nogle magasiner.. 

lidt snoller det er altid godt at have også også så du kan byde gæsterne på noget evt..

en bade/morgen kåbe hvis du har sådan en.. 

Anmeld

19. august 2011

lauras*mor*

suttebrikker, en sut (måske i forskellige arter), en ammepude (det ER altså rarer end at skulle slås med puder og dyner hver gang), vi hentede barnevognen om aftenen, så vi kunne gå ture når vi ikke gad at sidde på patienthotellet mere.. hehe.. Ved ikke om det er en mulighed for jer, men det kunne måske være rart at have muligheden..

ørepropper til natten............. Det er gas, jeg er sikker på i nok skal få det til at fungere, og håber for jer alle at i kommer hjem efter de 14 dage med positive udtalelser fra sygehuset.. :-)

Anmeld

19. august 2011

Dansker I Holland

mika.F skriver:

Orv ja, bind havde jeg ikk lige tænk på, men har kun et mærke jeg kan tåle, ikke sikkert hospitalet lige har den, så det var ret smart tænkt! Tøjet bliver det ikke til andet end det jeg ankommer i udover en skjorte, jeg kan på ingen måde passe noget af det jeg har fra før, ikke endnu hvertfald, er bleve aaalt for bred... . Bærbar har jeg ikke men mobil og oplader kan jeg klare... . En bog var en god ide, er komplet læsenørd..... Hehe... Skal være der så længe fordi jeg er under opsyn og paragraf 50 undersøgelse, men da den sagsbehandler der havde min sag er stoppet og der først kommer en ny i september, så står eller falder alt på hospitalets udtalelse.....:/ ville helst gerne bare hjem i trygge rammer så snart amningen er godt igang... Men sådan er det jo.... Mine måske veer dukker stadig op engang imellem, ca 2-3 gange i timen.... Stakkels kæreste mand der farer op og tror jeg skal føde hver gang jeg rynker panden og pruster sjovt..

Hvad er en paragraf 50 ? (håber det er ok jeg spørger...)

Anmeld

19. august 2011

mika.F

Fru.F.O.N.2011 skriver:

Hvad er en paragraf 50 ? (håber det er ok jeg spørger...)

Som jeg er informeret er det en undersøgelse der går ind og skal vise hvordan barnet har det i sine omgivelser, om der er brug for hjælp til forældrene i forbindelse med barnet og lignene....Vi er kommet under den her undersøgelse da jeg har røget hash før i tiden indtil jeg fandt ud af at jeg var gravid, har ikke røget siden jeg stod med en positiv test i hånden den. 23. December, men kommunen stoler ikke på at jeg kan holde mig i skindet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.