Deltage i forskningsundersøgelse? Skal/skal ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2011

SussieThyssen

Frøken J. skriver:

Bum bum, ville bare høre hvad i vil vælge..

Har i dag modtaget et tilbud med posten om at deltage i et forskningsprojekt, som går ud på at klarlægge sammenhængen mellem immonforsvaret og fødsel (eller noget i den stil). Det tilbydes til kvinder, som efter alt at dømme går til terminen og har en normal graviditet.

Det det kræver er, at jeg fra uge 37 skal møde op på Skejby flere gange om ugen og have taget blodprøver, og så skal der også tages blodprøver af navlestrengen når bebs er født.

Ved bare ikke helt! Jeg vil som sådan gerne deltage, støtter gerne forskning. Men må indrømme jeg synes det er bøvlet at skulle hen på Skejby mindst 1 gang om ugen, nogen uger flere gange. Så er lidt i tvivl. Det koster jo buspenge hver gang

Hvad ville i gøre? Jeg deltager allerede i et andet forskningsprojekt her under min graviditet, så det er ikke fordi jeg ikke vier mig til videnskaben Og vil jo gerne hjælpe hvis det kan hjælpe andre i fremtiden. Men ja.. Til Skejby flere gange ugentlig fra uge 37? Hmm.. Jeg laver jo ikke så meget i løbet af dagen, men det med buspengene er lidt træls

Skal man virkeligt selv betale transporten? 

Det synes jeg da lyder mærkeligt.
Jeg har gennem årene også deltaget i forskellige forskningsprojekter, men har altid fået refunderet transporten, så hvis du overvejer at deltage, så synes jeg, du bestemt skal kontakte dem, der står bag projektet og spørge om ikke der er sket en fejl og at de da skal dække transporten.

Men ellers, så kan jeg godt følge dig..når man er mod slutningen af graviditeten, så har man jo ikke ligefrem brug for at skulle mose afsted mere end højest nødvendigt.
Så jeg ville nu nok sige nej.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2011

AnneBJ

Frøken J. skriver:

Ja, jeg kan jo prøve at spørge ind til det. Men der står i brochuren: "Der ydes ikke vederlag til deltagere i undersøgelsen" - Betyder det man ikke kan få rejsegodtgørelse?

Ja eller også at man ikke får penge for at deltage... Er lidt i tvivl! For jeg vil mene at penge for transport vil blive kaldt befordring, eller helt enkelt transportudgift

Anmeld

18. august 2011

Frøken J.

SussieThyssen skriver:

Skal man virkeligt selv betale transporten? 

Det synes jeg da lyder mærkeligt.
Jeg har gennem årene også deltaget i forskellige forskningsprojekter, men har altid fået refunderet transporten, så hvis du overvejer at deltage, så synes jeg, du bestemt skal kontakte dem, der står bag projektet og spørge om ikke der er sket en fejl og at de da skal dække transporten.

Men ellers, så kan jeg godt følge dig..når man er mod slutningen af graviditeten, så har man jo ikke ligefrem brug for at skulle mose afsted mere end højest nødvendigt.
Så jeg ville nu nok sige nej.

Kærligst
Sussie

Altså jeg ved det ikke helt, der står "Der ydes ikke vederlag til deltagere i undersøgelsen", men jeg er i tvivl om det bare betyder, at man ikke får penge for det. Umiddelbart vil jeg gerne hjælpe, det er faktisk kun det med transportudgiften der gør mig noget, så jeg må lige prøve at kontakte dem og høre nærmere..

Anmeld

18. august 2011

<3

Frøken J. skriver:

Ja, jeg kan jo prøve at spørge ind til det. Men der står i brochuren: "Der ydes ikke vederlag til deltagere i undersøgelsen" - Betyder det man ikke kan få rejsegodtgørelse?

Jep ingen rejsegodtgørelse eller tabt arbejdsfortjenste eller andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.