Deltage i forskningsundersøgelse? Skal/skal ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

808 visninger
13 svar
0 synes godt om
18. august 2011

Frøken J.

Bum bum, ville bare høre hvad i vil vælge..

Har i dag modtaget et tilbud med posten om at deltage i et forskningsprojekt, som går ud på at klarlægge sammenhængen mellem immonforsvaret og fødsel (eller noget i den stil). Det tilbydes til kvinder, som efter alt at dømme går til terminen og har en normal graviditet.

Det det kræver er, at jeg fra uge 37 skal møde op på Skejby flere gange om ugen og have taget blodprøver, og så skal der også tages blodprøver af navlestrengen når bebs er født.

Ved bare ikke helt! Jeg vil som sådan gerne deltage, støtter gerne forskning. Men må indrømme jeg synes det er bøvlet at skulle hen på Skejby mindst 1 gang om ugen, nogen uger flere gange. Så er lidt i tvivl. Det koster jo buspenge hver gang

Hvad ville i gøre? Jeg deltager allerede i et andet forskningsprojekt her under min graviditet, så det er ikke fordi jeg ikke vier mig til videnskaben Og vil jo gerne hjælpe hvis det kan hjælpe andre i fremtiden. Men ja.. Til Skejby flere gange ugentlig fra uge 37? Hmm.. Jeg laver jo ikke så meget i løbet af dagen, men det med buspengene er lidt træls

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2011

<3

Jeg personligt sætter grænsen mod flere blodprøver end de allerede krævne ellers er jeg fin. blev også tilbudt et forsøg sidst og måtte sige nej fordi jeg også skulle stikkes hele tiden og efter fødsel. Det vil jeg ikke! Men de må meget gerne bruge mine værdier i forskningsøjemål og sende alt videre

Anmeld

18. august 2011

Frøken J.

mrs X skriver:

Jeg personligt sætter grænsen mod flere blodprøver end de allerede krævne ellers er jeg fin. blev også tilbudt et forsøg sidst og måtte sige nej fordi jeg også skulle stikkes hele tiden og efter fødsel. Det vil jeg ikke! Men de må meget gerne bruge mine værdier i forskningsøjemål og sende alt videre

Jeg er heller ikke overdrevet glad for nåle og sådan, men hvis jeg bare kigger væk imens er det ok. Jeg er bare splittet, for jeg tænker jo på at jo flere de får ind, jo bedre kan de forske og hjælpe andre i fremtiden.. Meeeen de buspenge der. Ved godt det virker plat, men pt er det altså noget der betyder noget i min økonomi, det er jo trods alt 20 kr. pr bustur

Anmeld

18. august 2011

Nettemor

får man ikke dækket sine transport omkostninger?

Anmeld

18. august 2011

<3

Frøken J. skriver:

Jeg er heller ikke overdrevet glad for nåle og sådan, men hvis jeg bare kigger væk imens er det ok. Jeg er bare splittet, for jeg tænker jo på at jo flere de får ind, jo bedre kan de forske og hjælpe andre i fremtiden.. Meeeen de buspenge der. Ved godt det virker plat, men pt er det altså noget der betyder noget i min økonomi, det er jo trods alt 20 kr. pr bustur

Jo ja du hjælper jo allerede ved det andet forsøg så jeg ville sige at det var det eller bede om at få rejsegodtgørelse

Anmeld

18. august 2011

Frøken J.

nettemor skriver:

får man ikke dækket sine transport omkostninger?

Det står der ikke noget om i brochuren jeg har fået, men jeg kan jo spørge når jeg kommer til jordemoder næste gang. Altså jeg har ikke SÅ langt derhen, men det er for langt at gå, så det skal være med bus uanset..

Anmeld

18. august 2011

Nettemor

Frøken J. skriver:

Det står der ikke noget om i brochuren jeg har fået, men jeg kan jo spørge når jeg kommer til jordemoder næste gang. Altså jeg har ikke SÅ langt derhen, men det er for langt at gå, så det skal være med bus uanset..

ja spørg da endelig. det skader jo ikke

Anmeld

18. august 2011

AnneBJ

Personligt NØD jeg at komme ud af huset da min barsel var startet, havde bare sjældent et formål, og så kom jeg ikke af sted... Men alle graviditeter og jo forskellige!

Jeg har INTET imod nåle, og var det mig, sagde jeg ja til at deltage. Jeg vil købe et 10-turs kort, så sparer man alligevel en del pr. bustur! 

Anmeld

18. august 2011

Frøken J.

mrs X skriver:

Jo ja du hjælper jo allerede ved det andet forsøg så jeg ville sige at det var det eller bede om at få rejsegodtgørelse

Ja, jeg kan jo prøve at spørge ind til det. Men der står i brochuren: "Der ydes ikke vederlag til deltagere i undersøgelsen" - Betyder det man ikke kan få rejsegodtgørelse?

Anmeld

18. august 2011

Frøken J.

AnneBJ skriver:

Personligt NØD jeg at komme ud af huset da min barsel var startet, havde bare sjældent et formål, og så kom jeg ikke af sted... Men alle graviditeter og jo forskellige!

Jeg har INTET imod nåle, og var det mig, sagde jeg ja til at deltage. Jeg vil købe et 10-turs kort, så sparer man alligevel en del pr. bustur! 

Det gør man ja, men så skal jeg også lige af med 120 And I'm broke as shit.. Men jeg vil også gerne hjælpe jo, fordi det i fremtiden kan skabe en bedre forståelse for hvorfor nogen føder for tidligt og hjælpe med at forebygge det. Så det er jo en god sag!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.