Bolig i Århus/omegn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.913 visninger
31 svar
0 synes godt om
18. august 2011

Gry91

Er der nogen der kan hjælpe eller komme med nogle gode råd til at finde bolig i Århus eller omegn ? 

Vi vil rigtig gerne flytte snarest pga. den lille der er på vej, men synes bare det er et helvede at finde noget betaleligt i det område.

Vi er medlem af forskellige boligforeninger, men der er bare flere års ventetid :s 

Og boligportal og lign. sider giver vi ikke meget for, da det er dyrt og man får stort set aldrig svar! 

Vi bor lige nu i en et værelses med hems, og det er bare ikke holdbart når den lille kommer! 

Håber i kan hjælpe eller komme med nogle tips 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2011

SHERO

mg91 skriver:

Er der nogen der kan hjælpe eller komme med nogle gode råd til at finde bolig i Århus eller omegn ? 

Vi vil rigtig gerne flytte snarest pga. den lille der er på vej, men synes bare det er et helvede at finde noget betaleligt i det område.

Vi er medlem af forskellige boligforeninger, men der er bare flere års ventetid :s 

Og boligportal og lign. sider giver vi ikke meget for, da det er dyrt og man får stort set aldrig svar! 

Vi bor lige nu i en et værelses med hems, og det er bare ikke holdbart når den lille kommer! 

Håber i kan hjælpe eller komme med nogle tips 

Det er ofte en god idé at kontakte boligforegningerne hvis man f.eks har arbejde i en bestemt bydel, eller en af jer er studerende, så kan man nemlig komme foran i køen... Jeg fik en stor 3.vær til 3800 +forbrug fordi jeg var gravid, så skulle jeg bare sende vandrejounal ind, og vupti så kom jeg foran på køen der hvor der var fortrinsret for børnefamilier og folk med arbejde i sydbyen, så gik der 3 mdr.. :-)

Anmeld

18. august 2011

Gry91

Tullen85 skriver:

Det er ofte en god idé at kontakte boligforegningerne hvis man f.eks har arbejde i en bestemt bydel, eller en af jer er studerende, så kan man nemlig komme foran i køen... Jeg fik en stor 3.vær til 3800 +forbrug fordi jeg var gravid, så skulle jeg bare sende vandrejounal ind, og vupti så kom jeg foran på køen der hvor der var fortrinsret for børnefamilier og folk med arbejde i sydbyen, så gik der 3 mdr.. :-)

Okay

Men vi er allerede registreret som med barn og studerende, og vi får stadig af vide at vi skal regne med 10-15 års ventetid :s

Men kan måske prøve igen for 3 mdr er godt nok ikke længe!

Anmeld

18. august 2011

Camillakn

Nu ved jeg godt det ikke er det bedste sted. 
Men det burde være muligt for jer at finde noget i brabrand, gjellerup og de belastede steder. Sagen er den at hvis i bor der et år og mens i bor der søger noget andet, er i bedre stillet til de bedre steder.

Men det kræver selvfølgelig at man vil bo der, og lige magter det med et lille barn. Det er rigtig lækre lejligheder til ingen penge men ja.

Hvad må max huslejen være ? For i skal nok regne med minimum 5500,- Men så er det os en lækker lejlighed gennem boligforening.

Men gik på Aarhusbolig.dk  

Anmeld

18. august 2011

SHERO

mg91 skriver:

Okay

Men vi er allerede registreret som med barn og studerende, og vi får stadig af vide at vi skal regne med 10-15 års ventetid :s

Men kan måske prøve igen for 3 mdr er godt nok ikke længe!

Hold da op.. jeg har også været nød til at flytte i beton byggeri for senere at søge i det jeg oprindelig ønskede, men så er man også inde i varmen så er det noget lettere.. Jeg blev skrevet op til 3. afdelinger med rækkehuse for 1½ mdr siden og er i dag blevet tilbudt den første, godt nok som nr 19, men nu har jeg også boet i en ghetto for at flytte til et lidt mere familieopråde (dog stadig beton) for nu at søge i rækkehus som jeg helst vil.. Men det er den billigeste løsning...

Anmeld

18. august 2011

Gry91

Ja det er jo sådan man kommer ind i varmen

Men hvor i århus var startede du ? Og hvilken forening 

Nummer 19 er da også ret godt, vi er nummer 1200 de fleste steder :s også de dårlige! 

åh du har virkelig givet mig håb nu!

Anmeld

18. august 2011

Gry91

Camillakn skriver:

Nu ved jeg godt det ikke er det bedste sted. 
Men det burde være muligt for jer at finde noget i brabrand, gjellerup og de belastede steder. Sagen er den at hvis i bor der et år og mens i bor der søger noget andet, er i bedre stillet til de bedre steder.

Men det kræver selvfølgelig at man vil bo der, og lige magter det med et lille barn. Det er rigtig lækre lejligheder til ingen penge men ja.

Hvad må max huslejen være ? For i skal nok regne med minimum 5500,- Men så er det os en lækker lejlighed gennem boligforening.

Men gik på Aarhusbolig.dk  

Det vil vi meget gerne undgå! Synes ikke det er et område for små børn kender nogle som har boet de områder, og der sker mange underlige ting! 

Vi regner med at give omkring maks. 6.500, men selvfølgelig gerne mindre

Men synes alle de private udlejede lejligheder er 7.000 og opefter for små lejligheder :s 

Anmeld

18. august 2011

Camillakn

mg91 skriver:

Det vil vi meget gerne undgå! Synes ikke det er et område for små børn kender nogle som har boet de områder, og der sker mange underlige ting! 

Men synes alle de private udlejede lejligheder er 7.000 og opefter for små lejligheder :s 

Det er rigtig dyrt privat så der tror jeg næsten det er umuligt medmindre man vil bo virkelig dårligt. Desværre.

Forstår dig udmærket godt, vi vil heller aldrig bo nogle af de steder.
Men bare sådan det ligger, vælger du et lorte sted får du hurtigere de gode steder. 

Anmeld

18. august 2011

AndreasMor84

mg91 skriver:

Hvor stor skal lejligheden være?

Anmeld

18. august 2011

Gry91

Solstråle2011 skriver:

Hvor stor skal lejligheden være?

Altså bare stor nok til at den er børnevenlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.