Jeg var jo til jordemoder i går (efter min tid sidste torsdag blev aflyst). Det gav både gode og "dårlige" nyheder.
De gode var, at min nye (gammel - var også hos hende i start juli) jordemoder kunne se en stor forskel på mig fra juli til nu, hun synes jeg virkede glader og mere afklaret, hvilket jo er skønt, at folk kan se en forskel på mig. Alt så simplehen så godt nu og var bare super. Som det ser ud nu, kan jeg sagtens gå i fødsel af mig selv inden termin, men jeg skal være obs på min tiltagende dårlige kropsfornemmelser (svimmelhed, kvalme, koldsved, vejrtræknings besvær, hjertebanken og generel utilpas), jeg slog ikke ud med urintesten, men det er desværre ikke ens betydnede med, at man ikke er ved at udvirkle SSF. - men tror ikke det er noget, tror bare jeg er en hårdt ramt højgravid 
De "dårlige" nyheder er dog, at som det ser ud nu, kan hun ikke se en grund til, at sætte mig igang før tid, så hun er overbevist om, at jeg først bliver sat igang på termin, øv øv øv.
De rigtige dårlige nyheder er dog, at vi nu skal tage valget om, hvad vi ønsker skal ske med tvilling b, valgmulighederne er (brutalt som stop læse, da det virker voldsomt) a, vi skal tager hende med hjem og begraver i haven (evt kirkegården, hvis præsten går med på det) eller b, lade sygehuset gør "som de plejer"/det deres reglsæt siger - hvilket betyder, at smide hende ud. Hun er gået til for tidligt og kommer for sent ud til, at sygehuset MÅ arrancere en begravelse for hende - kæft det er latterligt, havde jeg født hende den gang, skulle de ordne en begravelse, hvis vi ønskede det, men da jeg venter med at føde hende til så sent efter hun gik til, så MÅ de IKKE tilbyde en begravelse. Så vi har en hård beslutning foran os og kan ærligt ikke lige overskue det.
Lillepigen blev forresten skønnet til 2300 g, ikke stor en måned før termin.
Næste punkt er nu barsel fra på søndag og så scanningen på mandag.