totalt ulykklig. :´(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2011

BJL2010

Din stakkel, de kunne da godt lige have informeret dig ordentlig... Jeg er også rhe. neg. med et rhe. pos. barn, og ja det betyder ingenting. Det er først ved de efterfølgende graviditeter at det kan få betydning....

Sundhedsstyrelsen har lavet en rigtig god brochure om emnet...tag og google den hvis det er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2011

Miia90

BJL2010 skriver:

Din stakkel, de kunne da godt lige have informeret dig ordentlig... Jeg er også rhe. neg. med et rhe. pos. barn, og ja det betyder ingenting. Det er først ved de efterfølgende graviditeter at det kan få betydning....

Sundhedsstyrelsen har lavet en rigtig god brochure om emnet...tag og google den hvis det er

Tak men man kan vel godt få flere børn når man for det der anti D ??

Anmeld

18. august 2011

M.O.A.R.

Jeg kan så sige at min dreng er rhesus positiv og jeg er rhesus negativ, og vi fandt først ud af det da min søn blev født. Og han har det fint og er ganske normal

Så ingen betydning, det kunne have haft betydning, men der skete intet Jeg fik først Anti-D dagen efter jeg havde født.  

Anmeld

18. august 2011

M.O.A.R.

Miia90 skriver:

Tak men man kan vel godt få flere børn når man for det der anti D ??

SAGTENS!!

Anti - D får du for at få de positive antistoffer ud af kroppen så de ikke kan påvirke en ny baby

Så heeeelt rolig.. Det er ganske ufarligt  

Anmeld

18. august 2011

Miia90

MaleneF skriver:

SAGTENS!!

Anti - D får du for at få de positive antistoffer ud af kroppen så de ikke kan påvirke en ny baby

Så heeeelt rolig.. Det er ganske ufarligt  

tak for dit svar. jeg er helt rolig nu

Anmeld

18. august 2011

M.O.A.R.

Miia90 skriver:

tak for dit svar. jeg er helt rolig nu

Det var skam så lidt da

Anmeld

19. august 2011

Miia90

MaleneF skriver:

Det var skam så lidt da

Et andet spørgsmål. hvordan forgår det når man man for det der antiD ? der står i mit brev jeg skal være der 20min efter stikket. ??

Anmeld

20. august 2011

M.O.A.R.

Miia90 skriver:

Et andet spørgsmål. hvordan forgår det når man man for det der antiD ? der står i mit brev jeg skal være der 20min efter stikket. ??

Jeg fik en sprøjte i låret/ballen.. Det er næsten ganske smertefrit.. Det spænder kun en smule.

Anmeld

20. august 2011

SussieThyssen

Miia90 skriver:

Heeej Piger.

Jeg har været inde i uge 26 af min gravdilitet og fået taget blodprøve af baby, fordi jeg er rhesus Negativ. ringer til min egen lægen nogen dage senere og for svaret baby er også regsus Negativ.

Nu har jeg fået brev fra Næstved sygehus, nu er prøven Positiv

Skal ind og have en spøjte med anti D. på tirsdag.

Er bare totalt ude af den, hva kommer det til at betyde for baby og jeg ???

Mia 27+6

Rolig nu..det har ingen betydning, hverken for dig og bebs...men det kunne det hvis du ikke får sprøjten.
Så træk vejret roligt..alt er ok.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. august 2011

SussieThyssen

Miia90 skriver:

Det skal man altid ved den slags også fx i forbindelse med vaccination mod allergi.
Og i dette tilfælde er det en form for vaccination imod en "slags" allergi kan man sige.
Grunden til at man skal være der i 20 min efter skyldes, at man i meget sjældne tilfælde kan reagere på vaccinationen/serummet.
Men hvis du ellers ikke lider af nogen voldsomme allergier, så er der ingen grund til bekymring.
Faktisk er det ikke selve serum man kan reagere på men det serum er dyrket på, hvilket som regel er kyllingeplasma..og i meget sjældne tilfælde kan enkelte reagere på det.
Men for at passe godt på dig og bebs, så ønsker man altså at beholde dig til opsyn i 20 min hvorefter du så kan tage hjem igen.
Så chin up søde..alt er ok.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.