totalt ulykklig. :´(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.792 visninger
30 svar
0 synes godt om
18. august 2011

Miia90

Heeej Piger.

Jeg har været inde i uge 26 af min gravdilitet og fået taget blodprøve af baby, fordi jeg er rhesus Negativ. ringer til min egen lægen nogen dage senere og for svaret baby er også regsus Negativ.

Nu har jeg fået brev fra Næstved sygehus, nu er prøven Positiv

Skal ind og have en spøjte med anti D. på tirsdag.

Er bare totalt ude af den, hva kommer det til at betyde for baby og jeg ???

Mia 27+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2011

HelenaJ

Miia90 skriver:

Heeej Piger.

Jeg har været inde i uge 26 af min gravdilitet og fået taget blodprøve af baby, fordi jeg er rhesus Negativ. ringer til min egen lægen nogen dage senere og for svaret baby er også regsus Negativ.

Mia 27+6

Når du får anti-D betyder det ikke noget for jer. Det er jo opdaget nu Det skal nok gå..

Anmeld

18. august 2011

An&Jo

det kommer ikke til at betyde noget for jer..

Jeg har selv været turen igennem, og fik en sprøjte inden fødslen og en efter fødslen, og så var det det..

grunden til at de undersøger det er at du kan risikere at frastøde et eventuelt foster på et senere tidspunkt, men ved at de nu "behandler" dig mod det, så sker der ingenting..
Så bare rolig, træk vejret en ekstra gang og slap så af igen.. Baby har det fint, det er bare jeres blodtyper der er forskellige..

Anmeld

18. august 2011

2babygirls

Miia90 skriver:

Heeej Piger.

Mia 27+6

Ingenting.

Min søster er og rhs. negativ og min nevø er positiv, så hun fik også en sprøjte.

Bare rolig, din søns blod kan jo en dag redde mange mennesker hvis han bliver bloddonor

Anmeld

18. august 2011

Lise

Bare rolig - nu ved de det jo

Min mor er negativ og både min bror og jeg positive, så hun fik også bare den der sprøjte  

Det var værre hvis de ikke vidste det

Anmeld

18. august 2011

1012lmp

Rolig nu det sker der altså ingenting ved overhovedet...

mine den store er positiv den anden negativ...

Anmeld

18. august 2011

FamilenStorm

Bare rolig, det har ingen betydning...

Jeg fik ikke testet prinsessens blod imens jeg var gravid, det var først noget de testede da jeg havde født, er også resus neg. og hun er positiv, så fik bare sprøjten dagen efter jeg havde født.. lige i rumpen

Anmeld

18. august 2011

Mille83

Miia90 skriver:

Heeej Piger.

Mia 27+6

Hej 

Jeg er også rhesus negativ og min datter er rhsus positiv, jeg fik også først en sprøjte omkring uge 30 tror jeg, der er intet og være nervøs for overhovedet, du får endnu en når du har født - men tro mig det opdager du slet ikke...

Anmeld

18. august 2011

Rsa

Hej...

Blev også bekymret da jeg i min graviditet fik at vide, at var rhesus positiv.

Fik anti-D og endnu et skud da jeg havde født.
Der er ikke noget at bekymre sig for, du får vaccinen så din krop ikke danner antistoffer mod din graviditet. Derfor er du, efter vaccinen sikret, at der ikke sker dit barn noget

Du er bare heldig, at de i din kommune tilbyder en forebyggende indsats, da det ikke er alle kommuner der tilbyder en forebyggende vaccine i graviditeten.

Anmeld

18. august 2011

Wimmie

Miia90 skriver:

Heeej Piger.

Mia 27+6

Det har da ingen betydning for dig og din graviditet...har de ikke fortalt dig det hos lægen eller på sygehuset?

Det er da for dårligt, så er det da klart at man går og bliver nervøs...

Jeg oplevede lidt det samme for nogle uger siden; jeg var til mit første jordemoderbesøg, og hun sagde at siden jeg var Rhesus negativ, så skulle jeg lige have taget en blodprøve for at se om barnet var Rhesus positiv - i så fald skulle jeg lige have en vaccine. Men dette havde min læge vel fortalt mig?

Nope, det havde min læge ikke, så jeg nåede også lige at blive nervøs inden jordemoderen beroligede mig med at det ikke var noget der havde indflydelse på graviditeten. Det er dog vigtigt at få vaccinen i tilfælde af at man vil være gravid igen...

Men for dårligt at de ikke informerede dig omkring hvad det gik ud på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.