Madbudget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor mange penge bruger du på mad pr md

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.893 visninger
21 svar
0 synes godt om
17. august 2011

TineA

Hej Tøser

Er igang med at lave budget (igen)!

Jeg har sat madkontoen til 2800 kr pr md - er det realistisk for 2 voksen og 1 barn?

Hvor meget bruger I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

B&J

det lyder meget alm vi bruger 2500 til 3000kr men der har vi også toilet papir tandpasta tandbørst shampoo opvaskemidel

Anmeld

17. august 2011

th

W.. skriver:

Hej Tøser

Er igang med at lave budget (igen)!

Jeg har sat madkontoen til 2800 kr pr md - er det realistisk for 2 voksen og 1 barn?

Hvor meget bruger I?

vi bruger 5000 men det er med benzin

Anmeld

17. august 2011

L.J.L

Vores madbudget ligger på 4000,- mdr. 2800,- er ikke meget for tre pers. Men det kan sikkert lade sig gøre hvis man planlægger sig ud af det og handler ind i netto jeg vil omvendt også sige at vores budget måske er i overkanten, men vi kan også godt lide lidt luksus indimellem

Anmeld

17. august 2011

Malli

vi bruger 4000 kr månedligt. vi deler det udi 4 kuverter, med 1000 kr i hver! Vi bruger disse penge til alt hvad der indgår i husholdningen! bleer, vådservietter, kattegrus, og så mad! 

Det er lige knebent nok, og vi overvejer at lægge 200 kr mere i hver kuvert! 

Hvad tænker i at i skal bruge de 2800 kr på, er det UDELUKKENDE mad, eller også til alt hvad der ellers indgår i husholdningen? - for så tror jeg godt det kan blive lidt, lidt! Men der er jo selvfølgelig og så nogle, som bare er super gode til det der med at planlægge en maduge, og på den måde sparer man jo mange penge! - Det er vi bare ikke gode til!  

Anmeld

17. august 2011

TineA

L.J.L skriver:

Vores madbudget ligger på 4000,- mdr. 2800,- er ikke meget for tre pers. Men det kan sikkert lade sig gøre hvis man planlægger sig ud af det og handler ind i netto jeg vil omvendt også sige at vores budget måske er i overkanten, men vi kan også godt lide lidt luksus indimellem

Jeg tror nu også at vi reelt bruger 4-5000 kr nu og derfor ville jeg lave en konto, så man kan holde styr på det For vi kan også godt være nogle luksusdyr

Der er bare ikke hold i det når jeg har en deltidsstilling og en Frederiksberghusleje der er oppe og ramme de næsten 10.000 bobs

Anmeld

17. august 2011

TineA

Malli skriver:

vi bruger 4000 kr månedligt. vi deler det udi 4 kuverter, med 1000 kr i hver! Vi bruger disse penge til alt hvad der indgår i husholdningen! bleer, vådservietter, kattegrus, og så mad! 

Det er lige knebent nok, og vi overvejer at lægge 200 kr mere i hver kuvert! 

Hvad tænker i at i skal bruge de 2800 kr på, er det UDELUKKENDE mad, eller også til alt hvad der ellers indgår i husholdningen? - for så tror jeg godt det kan blive lidt, lidt! Men der er jo selvfølgelig og så nogle, som bare er super gode til det der med at planlægge en maduge, og på den måde sparer man jo mange penge! - Det er vi bare ikke gode til!  

Det er noget i den dur vi er ude i - med kuverterne! Men her havde jeg kun tænkt MAD - men det er jo egentlig dumt! Jeg tror, at jeg hæver den så der også er til husholdning!

Tak for svar!

Anmeld

17. august 2011

TineA

B&J skriver:

det lyder meget alm vi bruger 2500 til 3000kr men der har vi også toilet papir tandpasta tandbørst shampoo opvaskemidel

Orv, det må kræve planlægning!

Anmeld

17. august 2011

L.J.L

W.. skriver:

Jeg tror nu også at vi reelt bruger 4-5000 kr nu og derfor ville jeg lave en konto, så man kan holde styr på det For vi kan også godt være nogle luksusdyr

Der er bare ikke hold i det når jeg har en deltidsstilling og en Frederiksberghusleje der er oppe og ramme de næsten 10.000 bobs

Av nej så må man nok skære ned på nogle områder! Men som sagt så vil man nok kunne leve for små 3000 hvis man laver en god billig madplan. Find en masse billige gryderetter evt og lav så der er til to dage ad gangen, så sparer man allerede lidt der

Anmeld

17. august 2011

TineA

L.J.L skriver:

Av nej så må man nok skære ned på nogle områder! Men som sagt så vil man nok kunne leve for små 3000 hvis man laver en god billig madplan. Find en masse billige gryderetter evt og lav så der er til to dage ad gangen, så sparer man allerede lidt der

Ja, det er fuldstændig åndssvagt med den her husleje! Godt man har en mand der tjener nogenlunde

Men ja.. Jeg er et fjols til gryderetter - men det må jeg jo lære! Jeg kan ikke lade være med at frygte den dag jeg skal på SU! Jesus...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.