Rigtig træls oplevelse ved jordemoder i dag :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

955 visninger
15 svar
0 synes godt om
17. august 2011

Maalene

Hej piger...

Var i dag ved jordemoder (34+5), hvor hun med det samme kommenteret vægten... Jeg ved godt, at jeg har taget 19 kg. på og det er for meget - men de sidste 8 uger er der altså kun kommet 4 kg. på, så det var jo i starten det gik galt med vægten...

Men vil absolut ikke mene, at jeg er overvægtig, var fra starten af graviditeten normalvægtig og jeg har masser af vand i kroppen, som jo også har betydning for vægten...

Hun mærkede på maven, men kunne igen ikke skønne en vægt, hun mente, at det var fordi jeg var for stor, og derfor kunne hun ikke få fat om lillepigen og mærke hendes størrelse - så har endnu ikke fået noget skøn mht. lillepigens vægt/størrelse og er altså næsten 35 uger henne...

Sagde også til hende, at jeg døjede med mange smerter i underlivet, hvortil hun siger, at det jo bare er fordi, at jeg er overvægtig...

Siger så også til hende, at jeg gerne vil have en fødestue med kar, hvortil hun siger, at det jo kræver, at jeg ikke tager mere på, for ellers vil jeg ikke kunne komme op og ned i karet...

Og sådan kunne jeg blive ved... ALT drejede sig bare om de forpulede kilo, og synes jo ikke det er slemt, at der er kommet 4 kg. på på 8 uger - det er ½ kg. om ugen - for det var jo i starten, at det gik galt med vægten, men der var der ingen, som kommenterede den...

Havde virkelig glædet mig til at komme afsted til jordemoder, havde skrevet en masse spørgsmål og sådan ned, men blev bare så ked af det, og havde slet ikke lyst til at spørge hende...

Undrer mig også over, at hun ikke kan sige noget med hendes størrelse, synes alle herinde får skønnet vægt, og der er da nogle, som er større end mig... Er da vigtigt, at hun vokser som hun skal, hun kunne ikke engang sige, om hun var stor, lille eller normalstørrelse...

Undskyld det blev lidt langt, men havde lige brug for at komme af med det - håber der sidder nogle derude med lidt trøstende ord

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

Kofoed.

Kæft man, ihh. Og har sidder jeg med en BMI på 35 eller lignede og min jordemoder har intet problem med at lave skøn ved mig, dog gider hun ikke, da jeg alligevel hele tiden er til vækstscanning (imorgen vil jeg dog have et skøn, det er jo 15 dage siden sidste scanning ).

Kunne hun overhovedet fortælle hvilken vej tøsen vender. Med at det "piveri" så skulle man da ikke tror hun kunne mærke om det er et hoved eller numse.

Men søde, jeg har ikke vejet mig siden starten af juli, så kender ikke længere min vægt, tvivler dog på din på nogen måde er værre. Pist vejede 111 kg der, så vægtstigningen her hed 15-17 kg (har ikke en startvægt).

Anmeld

17. august 2011

Maalene

Kofoed. skriver:

Kæft man, ihh. Og har sidder jeg med en BMI på 35 eller lignede og min jordemoder har intet problem med at lave skøn ved mig, dog gider hun ikke, da jeg alligevel hele tiden er til vækstscanning (imorgen vil jeg dog have et skøn, det er jo 15 dage siden sidste scanning ).

Kunne hun overhovedet fortælle hvilken vej tøsen vender. Med at det "piveri" så skulle man da ikke tror hun kunne mærke om det er et hoved eller numse.

Men søde, jeg har ikke vejet mig siden starten af juli, så kender ikke længere min vægt, tvivler dog på din på nogen måde er værre. Pist vejede 111 kg der, så vægtstigningen her hed 15-17 kg (har ikke en startvægt).

Hej søde

Armen så er det jo bare en stor omgang fis, at hun ikke kan skønne en vægt på hende, synes virkelig også bare, at det var noget fis...

Hun kunne dog sige, at hun lå med hovedet nedad, men hvis hun ikke kan skønne størrelsen, så ved jeg da ikke om jeg kan tro på det... Og hvis hun kan mærke, hvordan hun ligger, så må hun da også kunne bedømme hendes størrelse... Åhh, jeg er gal

Jamen nogen har jo også bare lettere ved at tage på, og der har vi det nok på samme måde...Så synes bare hun skulle klappe i

Anmeld

17. august 2011

Kofoed.

Maalene skriver:

Hej søde

Armen så er det jo bare en stor omgang fis, at hun ikke kan skønne en vægt på hende, synes virkelig også bare, at det var noget fis...

Hun kunne dog sige, at hun lå med hovedet nedad, men hvis hun ikke kan skønne størrelsen, så ved jeg da ikke om jeg kan tro på det... Og hvis hun kan mærke, hvordan hun ligger, så må hun da også kunne bedømme hendes størrelse... Åhh, jeg er gal

Jamen nogen har jo også bare lettere ved at tage på, og der har vi det nok på samme måde...Så synes bare hun skulle klappe i

Jeg ville ikke stole på hendes bedømmelse, hvis hun ikke kan bedømme vægt, hvordan skulle hun så kunne mærke om det er hoved eller numse...

Men kan godt forstå det er sur, ville jeg godt nok også være.

Anmeld

17. august 2011

Maalene

Kofoed. skriver:

Jeg ville ikke stole på hendes bedømmelse, hvis hun ikke kan bedømme vægt, hvordan skulle hun så kunne mærke om det er hoved eller numse...

Men kan godt forstå det er sur, ville jeg godt nok også være.

Ja, lige præcis... Enten må hun kunne mærke både størrelse og hvordan hun ligger eller også burde hun ikke kunne mærke noget...
Det giver ingen mening

Anmeld

17. august 2011

HeidiØ

gav dig en krammer i det andet indlæg, men du får også en her i vores egen gruppe!!  

Anmeld

17. august 2011

Mira0911

Arj en træls oplevelse for dig... ØV altså... 

Du får hermed et kæmpe 

Anmeld

21. august 2011

Maalene

Tusind tak piger

Har fået en anden jordemoder nu, så hende glæder jeg mig meget til at møde - kan umuligt blive værre

Anmeld

21. august 2011

TrineMine86

Maalene skriver:

Tusind tak piger

Har fået en anden jordemoder nu, så hende glæder jeg mig meget til at møde - kan umuligt blive værre

ej det var godt at læse  

for at du har fået den sødeste jordemoder denne gang, for den sidste var da godt nok ikke værd at bruge energi på

Anmeld

21. august 2011

Maalene

TrineMine86 skriver:

ej det var godt at læse  

for at du har fået den sødeste jordemoder denne gang, for den sidste var da godt nok ikke værd at bruge energi på

Tusind taaak

Nej, det gider jeg ihvertfald ikke spilde kræfter på en anden gang, det skal jo helst være en god oplevelse at komme til jordemoder, og det kan umuligt blive værre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.