Mysteriet opklaret ved lægen :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.590 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. august 2011

Carina1977

Jeg skrev igår dette indlæg:

https://www.baby.dk/debat/128148pi1/kend-din-krop/jeg-er-temmelig-nervoes-og-bange.aspx

Jeg var ret nervøs og det har jeg ikke helt haft grund til at være

Jeg  har lige haft ringet derop, og problemet var at jeg mangler alt. Hun har åbenbart via blodprøven tjekket for alt omkring vitaminerne i min krop, og jeg er åbenbart nærmest i bund med alt.

Som jeg vidste lå jern jo for lavt, men jeg har åbenbart et meget stort B12-vitamin mangel, hvilket absolut ikke er godt når jeg samtidig har sclerose....det matcher bare slet ikke godt sammen. B-12 vitamin mangel kan nemlig give nogen af de samme symtomer som ved sclerose, og derfor forstår jeg også bedre at mine symptomer har været så udpræget.

Jeg skulle i forvejen op og have taget blodprøver angående mit stofskifte idag, og skal så samtidig have taget yderligere blodprøver for at tjekke B12-vitamin.

Jeg skal tage jern i 3 måneder, og skal derefter op og have taget blodprøver igen, for at tjekke om alt er i orden.

Men jeg tænker lidt, hvis jeg har været så meget i bund med alle vitaminer i kroppen, mon så det er derfor jeg fik denne blødningsforstyrrelse?

Nu forstår jeg altså langt bedre hvorfor jeg er så træt, uoplagt og svimmel hele tiden.

Tusind tak til alle jer, der forsøgte at berolige mig igår

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

bullerbassen

Carina1977 skriver:

Jeg skrev igår dette indlæg:

https://www.baby.dk/debat/128148pi1/kend-din-krop/jeg-er-temmelig-nervoes-og-bange.aspx

Jeg var ret nervøs og det har jeg ikke helt haft grund til at være

Jeg  har lige haft ringet derop, og problemet var at jeg mangler alt. Hun har åbenbart via blodprøven tjekket for alt omkring vitaminerne i min krop, og jeg er åbenbart nærmest i bund med alt.

Som jeg vidste lå jern jo for lavt, men jeg har åbenbart et meget stort B12-vitamin mangel, hvilket absolut ikke er godt når jeg samtidig har sclerose....det matcher bare slet ikke godt sammen. B-12 vitamin mangel kan nemlig give nogen af de samme symtomer som ved sclerose, og derfor forstår jeg også bedre at mine symptomer har været så udpræget.

Jeg skulle i forvejen op og have taget blodprøver angående mit stofskifte idag, og skal så samtidig have taget yderligere blodprøver for at tjekke B12-vitamin.

Jeg skal tage jern i 3 måneder, og skal derefter op og have taget blodprøver igen, for at tjekke om alt er i orden.

Men jeg tænker lidt, hvis jeg har været så meget i bund med alle vitaminer i kroppen, mon så det er derfor jeg fik denne blødningsforstyrrelse?

Nu forstår jeg altså langt bedre hvorfor jeg er så træt, uoplagt og svimmel hele tiden.

Tusind tak til alle jer, der forsøgte at berolige mig igår

Dejligt du fik styr på det - og blev beroliget igen. Så skal du vel have B-12 indsprøjtninger ?? min mand døjede med troede vi b-12 mangel ( sagde lægen ) han døjede også med svimmelhed . synsforstyrrelse.

Skønt du har fået en afklaring - mon ikke der kommer ro over det hele når du kommer igang med behandling

Anmeld

17. august 2011

B&J

Ej hvor var det dejligt... du fejlede noget men det er noget du kan få gjord noget ved uden det er alvorligt JUBII...

SUPER læge

Anmeld

17. august 2011

Carina1977

bullerbassen skriver:

Dejligt du fik styr på det - og blev beroliget igen. Så skal du vel have B-12 indsprøjtninger ?? min mand døjede med troede vi b-12 mangel ( sagde lægen ) han døjede også med svimmelhed . synsforstyrrelse.

Skønt du har fået en afklaring - mon ikke der kommer ro over det hele når du kommer igang med behandling

Ja jeg ved man skal have indsprøjtninger ved B12-vitamin mangel, men der er først nogle andre blodprøver der skal understøtte det, før de med sikkerhed kan sige at det er B12-vitamin mangel. Prøvede for omkring 5 år siden, at mit B12 lå lidt for lavt, men der viste andre blodprøver, at der altså ikke var noget galt. Denne gang ligger det bare meget for lavt, så et eller andet må der jo være galt.

Håber dog jeg undgår de der indsprøjtninger, da mig og nåle nærmest er fjender

Ja det er bestemt ubehageligt konstant at være træt og svimmel. Det er meget svært at fungere ordentligt som mor på den måde.

Rettede det sig så selv op ved din mand?

Anmeld

17. august 2011

Carina1977

B&J skriver:

Ej hvor var det dejligt... du fejlede noget men det er noget du kan få gjord noget ved uden det er alvorligt JUBII...

SUPER læge

Ja skønt  og det var dejligt det kunne ordnes over telefonen

Anmeld

17. august 2011

B&J

Carina1977 skriver:

Ja skønt  og det var dejligt det kunne ordnes over telefonen

Jaaaa JUBII såå dejligt

Anmeld

17. august 2011

bullerbassen

Carina1977 skriver:

Ja jeg ved man skal have indsprøjtninger ved B12-vitamin mangel, men der er først nogle andre blodprøver der skal understøtte det, før de med sikkerhed kan sige at det er B12-vitamin mangel. Prøvede for omkring 5 år siden, at mit B12 lå lidt for lavt, men der viste andre blodprøver, at der altså ikke var noget galt. Denne gang ligger det bare meget for lavt, så et eller andet må der jo være galt.

Håber dog jeg undgår de der indsprøjtninger, da mig og nåle nærmest er fjender

Ja det er bestemt ubehageligt konstant at være træt og svimmel. Det er meget svært at fungere ordentligt som mor på den måde.

Rettede det sig så selv op ved din mand?

Min mand fik udfra de første blodprøver konstateret B-12 mangel og lægen sagde han bare skulle spise nogle piller.

Hmm jeg sagde til ham det kunne jeg ikke forstå, da jeg havde hørt at man skulle have sprøjter for det..

Han havde det MEGET dårligt, svimmel, snurrende i hænderne tabte sig 10 kg iløbet af en uge - og blev tydligvis dårligere & dårligere. Sov konstant.

Sparkede ham til lægen igen og der viste nye blodprøverstoftskifte problemer. Og han blev henvist til sygehuset. der dog nye blodprøver og der havde det rettet sig op igen ( eller på vej ) han skal have taget nye prøver for at se om de er væk eller skal i behandling.

Han har det dog også meget bedre og kun ved stress kan han få symptomer igen.

Hi hi er heller ikke vild med sprøjter men mon ikke det går - hvis bare det hjælper . Og du får det bedre. Det er jo ikke særlig rart og gå rundt ikke være ok

Anmeld

17. august 2011

Carina1977

bullerbassen skriver:

Min mand fik udfra de første blodprøver konstateret B-12 mangel og lægen sagde han bare skulle spise nogle piller.

Hmm jeg sagde til ham det kunne jeg ikke forstå, da jeg havde hørt at man skulle have sprøjter for det..

Han havde det MEGET dårligt, svimmel, snurrende i hænderne tabte sig 10 kg iløbet af en uge - og blev tydligvis dårligere & dårligere. Sov konstant.

Sparkede ham til lægen igen og der viste nye blodprøverstoftskifte problemer. Og han blev henvist til sygehuset. der dog nye blodprøver og der havde det rettet sig op igen ( eller på vej ) han skal have taget nye prøver for at se om de er væk eller skal i behandling.

Han har det dog også meget bedre og kun ved stress kan han få symptomer igen.

Hi hi er heller ikke vild med sprøjter men mon ikke det går - hvis bare det hjælper . Og du får det bedre. Det er jo ikke særlig rart og gå rundt ikke være ok

Det lyder som en meget slem omgang din mand har været igennem. Jeg kan godt forstå du fik ham sparket til lægen, for sådan skal man ikke rende rundt og have det. Dejligt at det gik i orden ved ham igen, så må man håbe at det ikke dukker op igen. Jeg har btw også en stofskiftesygdom oveni alle mine andre dårligdomme. Jeg er sgi et vandrende stykke sygdom efterhånden

Jeg har i forvejen snurrende fornemmelser i både arme og ben pga. den anden sygdom jeg har. Så det er svært at sige om det er det ene eller det andet. Men jeg har i et par måneder rendt rundt med kvalme, voldsom træthed, svimmelhed og nogen gange har jeg været tæt på at besvime. Jeg har haft ekstra store problemer med kræfterne i både arme og ben....mere end jeg normalt har med min sygdom. Så jeg oplever bestemt forværrede symptomer, og det ville være rart hvis det kunne afhjælpes.

Jeg har lige været oppe og få taget blodprøverne, så får jeg at vide på mandag hvad resultatet blev....men jeg håber stadig på at jeg slipper for de der nåle

Har lige fået hentet jern.....200 depot-tabletter for ca. 150 kr....hvorfor er det så dyrt  nå men jeg skal jo have det, og så må jeg ofre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.