1 lægeundersøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.318 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. august 2011

Sujan

Hej tøser

Skal til første lægeundersøgelse når jeg er 9+0. (lidt sent synes jeg) men sådan er det åbenbart.

Jeg sad så og kiggede på en hjemmeside der skriver noget om hvad der skal ske til 1 lægeundersøgelse. Der står så at, hver gang man skal til læge, så skal man sørge for at have en beholder med morgenurin med... Det sagde de ikke noget om da jeg bestilte tid.

Havde i andre det? og andre der også først lidt sent er kommet til 1 lægeundersøgelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

maryjane

Sujan skriver:

Hej tøser

Skal til første lægeundersøgelse når jeg er 9+0. (lidt sent synes jeg) men sådan er det åbenbart.

Jeg sad så og kiggede på en hjemmeside der skriver noget om hvad der skal ske til 1 lægeundersøgelse. Der står så at, hver gang man skal til læge, så skal man sørge for at have en beholder med morgenurin med... Det sagde de ikke noget om da jeg bestilte tid.

Havde i andre det? og andre der også først lidt sent er kommet til 1 lægeundersøgelse

Var heller ikke før 8-9 uge, men det er nu også meget normalt. Du kan vel også lave en urinprøve hos din læge evt.

Husk altid urinprøver fremover i graviditeten.

Anmeld

16. august 2011

tioyv

jeg har lige været til 1 lægeundersøgelse i dag og er 9+1, syns også der var sent jeg skulle det, men lægen sagde det var fordi jeg skulle være 8 fulde uger henne for at få taget blodprøven til doubeltesten.

havde en urinprøve med, men var ikk morgenurin men fik det heller ikk afvide da jeg bestilte tid..

Anmeld

16. august 2011

Ka+Ma=Be

Sujan skriver:

Hej tøser

Du behøves ikke nødvendigvis at have en urinprøve med - men de vil bede dig om at "lave en" når du er der, under alle omstændigheder Din urin bliver tjekket hver gang du er hos lægen og hver gang du skal til jordemoder.

Anmeld

16. august 2011

kekp

Jeg lavede bare en urinprøve da jeg skulle ned og have taget blodprøve til double test. Havde ikke selv en med men lavede den bare dernede:0)

Anmeld

16. august 2011

Truddi

Jeg skal først til 1. lægebesøg i 10'ende uge (også meget sent), her i Randers ...

Anmeld

16. august 2011

Sujan

maryjane skriver:

Var heller ikke før 8-9 uge, men det er nu også meget normalt. Du kan vel også lave en urinprøve hos din læge evt.

Husk altid urinprøver fremover i graviditeten.

Altså så du mener man selv skal have dem med hjemmefra... Urinprøven?

Anmeld

16. august 2011

Sujan

Katte87 skriver:

Du behøves ikke nødvendigvis at have en urinprøve med - men de vil bede dig om at "lave en" når du er der, under alle omstændigheder Din urin bliver tjekket hver gang du er hos lægen og hver gang du skal til jordemoder.

Så gør ikke noget det er "eftermiddagsurin"

Anmeld

16. august 2011

Ka+Ma=Be

Sujan skriver:

Så gør ikke noget det er "eftermiddagsurin"

Ikke umiddelbart nej Med mindre din læge siger andet. 

Koncentrationen er selvfølgelig altid størst i morgenurin, men hvis der er spor af nitrit, protein eller andet, vil de oftest kunne se det uanset hvornår prøven er fra

Om ikke andet, hvis du skulle være i tvivl eller bare selv have lyst til at teste, kan man købe stix'ne til hjemmebrug

Anmeld

16. august 2011

Sujan

Katte87 skriver:

Ikke umiddelbart nej Med mindre din læge siger andet. 

Koncentrationen er selvfølgelig altid størst i morgenurin, men hvis der er spor af nitrit, protein eller andet, vil de oftest kunne se det uanset hvornår prøven er fra

Om ikke andet, hvis du skulle være i tvivl eller bare selv have lyst til at teste, kan man købe stix'ne til hjemmebrug

Mange tak for svar.

Hvad er det for nogle stix? hvad viser de?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.