Kan man flytte hos en familie selvom man er enlig forsørger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2011

Carina1977

Anonym skriver:

Ja kan jeg flytte hos min svigerforældre selvom jeg er enlig forsørger?
Jeg kommer til at står uden bolig fra september af. Og de vil godt lægge hus til mig til jeg finder noget selv.

Kan jeg stadig får dobbelt su?
Håber I kan svar på det.

Altså både da jeg var på kontanthjælp og nu hvor jeg er på førtidspension, har jeg da prøvet at bo hos min mor i en periode. Der fik jeg stadig udbetalt som værende enlig, selvom jeg boede hos min mor. Mon ikke der gælder de samme regler ved SU?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Altså både da jeg var på kontanthjælp og nu hvor jeg er på førtidspension, har jeg da prøvet at bo hos min mor i en periode. Der fik jeg stadig udbetalt som værende enlig, selvom jeg boede hos min mor. Mon ikke der gælder de samme regler ved SU?

Jo hvis kommunen betragter dig som enlig så får man automatisk dobbelt su. Så det er da godt du fik det. Bare fordi man bor med sin mor så er man stadig forsørger for sin barn.

Anmeld

17. august 2011

serinasmor

Anonym skriver:

Hmm ok mærkeligt
Jeg har læst andre steder på nettet hvor der er nogle der får det selvom man bor med andre. Altså ikke deres partner.

hvis du lejer et værelse hos nogen, bor du jo som enlig på værelse med fælles bad og fælles køkken ...  som hvis det var et kollegie ..

det er ligemeget om det er dine svigerforældre eller nogle helt fremmede mennesker

Anmeld

17. august 2011

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

hvis du lejer et værelse hos nogen, bor du jo som enlig på værelse med fælles bad og fælles køkken ...  som hvis det var et kollegie ..

det er ligemeget om det er dine svigerforældre eller nogle helt fremmede mennesker

Okey det må jeg så gør. Skal man lave en kontrakt mellem os?

Anmeld

17. august 2011

serinasmor

Anonym skriver:

Okey det må jeg så gør. Skal man lave en kontrakt mellem os?

jep .... mener du kan finde en standard en online .. så det bliver juridisk korekt

Anmeld

17. august 2011

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

jep .... mener du kan finde en standard en online .. så det bliver juridisk korekt

Ok det må jeg gør så. Tak for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.