Kan man flytte hos en familie selvom man er enlig forsørger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.916 visninger
15 svar
0 synes godt om
16. august 2011

Anonym trådstarter

Ja kan jeg flytte hos min svigerforældre selvom jeg er enlig forsørger?
Jeg kommer til at står uden bolig fra september af. Og de vil godt lægge hus til mig til jeg finder noget selv.

Kan jeg stadig får dobbelt su?
Håber I kan svar på det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

Kamulla

nej.. så står du ikke alene på bopælen mere

Anmeld

16. august 2011

Anonym trådstarter

Camillas-Copenhagen.com skriver:

nej.. så står du ikke alene på bopælen mere

Jamen der står jo i borger.dk at du skal ikke leve i partnerskab med nogen. Og det gør jeg jo ikke. Fordi jeg er jo ikke gift eller sammen med nogen i huset.

Anmeld

16. august 2011

Kamulla

Anonym skriver:

Jamen der står jo i borger.dk at du skal ikke leve i partnerskab med nogen. Og det gør jeg jo ikke. Fordi jeg er jo ikke gift eller sammen med nogen i huset.

hmm.. pas.. men derfor KAN man jo få økonomisk hjælp (mad, regninger,husleje mm.) når man jo bor sammen med én.. 

Anmeld

16. august 2011

eElak

Det vil jeg godt tro at du kan - MEN så skal der være en lejekontrakt på plads. 

Det gælder også i forhold til friplads.  

Anmeld

16. august 2011

Anonym trådstarter

Camillas-Copenhagen.com skriver:

hmm.. pas.. men derfor KAN man jo få økonomisk hjælp (mad, regninger,husleje mm.) når man jo bor sammen med én.. 

Nej fordi det vil jeg selv betale for. Ligesom alt andet.

Anmeld

16. august 2011

serinasmor

hvis du lejer et værelse af dem PÅ KONTRAKT så burde det sagtens være muligt ...  hvis du bare flytter ind .. så nej

Anmeld

16. august 2011

Sees

Ehm .. Det tror jeg ikke!

Men noget andet er - Hvordan kan du være enlig forsørger, og alligevel flytte ind hos dine SVIGERforældre?

Anmeld

16. august 2011

Anonym trådstarter

Sees skriver:

Ehm .. Det tror jeg ikke!

Men noget andet er - Hvordan kan du være enlig forsørger, og alligevel flytte ind hos dine SVIGERforældre?

Fordi det er en sag mellem kommunen og mig. Jeg er gift, men får stadig forsørger tillæg pga. nogle andre problemer som jeh ikke vil komme ind på.

Anmeld

16. august 2011

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

hvis du lejer et værelse af dem PÅ KONTRAKT så burde det sagtens være muligt ...  hvis du bare flytter ind .. så nej

Hmm ok mærkeligt
Jeg har læst andre steder på nettet hvor der er nogle der får det selvom man bor med andre. Altså ikke deres partner.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.