plaget af migræne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2011

rogerrasch

Moster til 15 skriver:

Prøv også og massere og trykke på din storetå, der sidder et punkt som går direkte på hypofysen i hjernen, som bla påvirker din migræne. Hvis det gør ondt når du trykker betyder det at du har fat i det rigtige :-)

okay tusind tak skulle være jeg skulle prøve det når jeg er færdig med aftensmaden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

morstinus

Det kommer an på hvilken behandler du finder. Jeg gik selv til en kombiAf samtale terapi og zoneterapi. Og det kostede 400 for halvanden time Men der er også nogen der ikke bruger samtalen Zoneterapi er en massage af fødderne. Meget afslappende og udrensene Den behandler jeg gik hos, kunne efter et par behandlinger fortælle ìg hvad det li præcis var der trickede et anfald. I mit tilfælde var det stress, for mange tanker og bekymringer.Hos min mor er det fx lakrids og rødvin. Hos min mand er det fysisk overbelastning Har di det i forbindelse med din graviditet? (ps hvis du er medlem af danmark dækker de det halve af prisen)

Anmeld

16. august 2011

rogerrasch

morstinus skriver:

Det kommer an på hvilken behandler du finder. Jeg gik selv til en kombiAf samtale terapi og zoneterapi. Og det kostede 400 for halvanden time Men der er også nogen der ikke bruger samtalen Zoneterapi er en massage af fødderne. Meget afslappende og udrensene Den behandler jeg gik hos, kunne efter et par behandlinger fortælle ìg hvad det li præcis var der trickede et anfald. I mit tilfælde var det stress, for mange tanker og bekymringer.Hos min mor er det fx lakrids og rødvin. Hos min mand er det fysisk overbelastning Har di det i forbindelse med din graviditet? (ps hvis du er medlem af danmark dækker de det halve af prisen)

er desværre ikke medlem af danmark ja hart godt nok haft noget stress i graviditeten som er i forbindelse med at mig og min forlovede ( barnet's far ) ikke har haft det alt for godt sammen i forholdet på det sidste 

Anmeld

16. august 2011

morstinus

Okay, et migræne anfald er tit kroppens måde at sige "stop" på Har du lyst til at fortælle om det? Det at få tanker sagt højt hjælper også nogen gange på et anfald

Anmeld

16. august 2011

morstinus

Håber at du finder en måde der duer, så du ik skal ha flere migræneanfald Zone terapi er en mulighed, så krydser fingre for at du finder det der hjælper

Anmeld

16. august 2011

camillakrath

rogerrasch skriver:

ja som overskriften lyder er jeg mega meget plaget af migræne  nogle der har nogle gode forslag?? må jo ikke tage panodiler eller noget somhelst imod det  

håber nogle kan hjælpe mig

Man skal helst undgå stærkt lys. Så prøv at lægge dig i et mørkt rum, med en kold klud på panden.

Og så skal man drikke stærk kaffe - det påvirker blodårene i hjernen.

NOGEN har også held med akupunktur.

Anmeld

16. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

rogerrasch skriver:

okay tusind tak skulle være jeg skulle prøve det når jeg er færdig med aftensmaden

Jeg har selv haft et enkelt migræne anfald under graviditeten. Jeg kaster alm. smertestillende op når det er værst, så har brugt Pinex Stikpiller. De er altså rigtig gode, og dem må du altså gerne bruge. Det gælder sådan set smerterstillende som starter med P.

De kan købes på apoteket og du kan godt bruge dem når du har anfald, så længe du overholder dosis. Det er ihvertfald det råd jeg fik af min læge og jordemoder - samt på apoteket. 

Der er ingen grund til at går rundt med smerter, hvis de kan lindres lidt.

Anmeld

16. august 2011

rogerrasch

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg har selv haft et enkelt migræne anfald under graviditeten. Jeg kaster alm. smertestillende op når det er værst, så har brugt Pinex Stikpiller. De er altså rigtig gode, og dem må du altså gerne bruge. Det gælder sådan set smerterstillende som starter med P.

De kan købes på apoteket og du kan godt bruge dem når du har anfald, så længe du overholder dosis. Det er ihvertfald det råd jeg fik af min læge og jordemoder - samt på apoteket. 

Der er ingen grund til at går rundt med smerter, hvis de kan lindres lidt.

super kunne godt være jeg lige skulle snakke med min jordmor om det skal alligevel til samtale med hende imorgen

Anmeld

16. august 2011

BellaCiinea

rogerrasch skriver:

ja som overskriften lyder er jeg mega meget plaget af migræne  nogle der har nogle gode forslag?? må jo ikke tage panodiler eller noget somhelst imod det  

håber nogle kan hjælpe mig

Jeg ligger mig ind i et mørkt rum og sover og sover og sover.

Sørg for at få noget at drikke..

Sidst jeg havde et anfald, der måtte jeg dog til lægen og have smertestillende stikpille, og en sprøjte med noget muskelafslappende, da jeg havde migræne i flere dage..

Anmeld

16. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

super kunne godt være jeg lige skulle snakke med min jordmor om det skal alligevel til samtale med hende imorgen

Gør det!  Jeg synes stikpillerne er gode, fordi de alm. ryger op igen hvis jeg er skidt. Men ellers så bare brug alm. Er sikker på at din Jordemoder siger god for det.

Nå ja, så er massage også virkelig godt, da det afspænder musklerne.

Håber du finder en løsning, nu alm. migræne medicin er No Go.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.