Nogen der ved hvad det her er??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2011

FrkLarsen

Puslingen skriver:

regner heller ikke med det er noget alvorligt
Undrede mig bare over hvad det er
og syntes det er fjollet at ringe til egen læge for et par knopper, men samtidig, er jeg født meget nsgerrig og kan godt lide at forstå og vide hvad ting er og hvor de kommer fra
Fx. Har han en knop på hende som han fik da han var 2 uger gammel og lægen vidste ikke hvad det var og da han så skulle til huslige med sin børneeksem og nældefebr spurgte jeg om han vidste hvad det var og så er det en sjælden ophopning af antihistaminer fordi han meget tit er syg. hudlægen var meget "begejstret" da han aldrig før havde set det på en patient

Det med nysgerrigheden kender jeg alt alt for godt! 

Det er da også en rar ting at vide hvad det er ens unger render rundt med i hovedet.

Emilie havde også knopper da hun var lille bitte, men det var bare hormonknopper .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

2721

mrs X skriver:

De ligner min søns vandvorter når de kommer. Der er de røde. Når de er det rette størrelse bliver de hudfarvet. Når de forsvinder igen bliver de røde igen

virus, typisk, men ja det kunne jo forklare pyler og feber

Anmeld

16. august 2011

<3

Puslingen skriver:

virus, typisk, men ja det kunne jo forklare pyler og feber

vandvorter giver ikke mig bekendt feber... Hmmm....

Anmeld

16. august 2011

2721

FrkLarsen skriver:

Det med nysgerrigheden kender jeg alt alt for godt! 

Det er da også en rar ting at vide hvad det er ens unger render rundt med i hovedet.

Emilie havde også knopper da hun var lille bitte, men det var bare hormonknopper .

ja, det er nemlig rart. Han tager alt til sig, så syntes efterhånden det er svært at vudere hvornår det er bare lidt yler feber eller en vikårlig knop eller rent faktisk noget der skal kigges på: S

Anmeld

16. august 2011

FrkLarsen

ja, det er nemlig rart. Han tager alt til sig, så syntes efterhånden det er svært at vudere hvornår det er bare lidt yler feber eller en vikårlig knop eller rent faktisk noget der skal kigges på: S

Det må da også være irriterende .

Har han et dårligt immunforsvar eller er det noget helt andet det gør at han tit er syg? 

Anmeld

16. august 2011

2721

FrkLarsen skriver:

Det må da også være irriterende .

Har han et dårligt immunforsvar eller er det noget helt andet det gør at han tit er syg? 

ja, han har en immundefekt

Anmeld

16. august 2011

FrkLarsen

Puslingen skriver:

ja, han har en immundefekt

Øv, det må ikke være sjovt.

Hverken for dig eller lillemanden .

Det må da trættende i længden at have et pylderbarn tit og ofte, har jeg ret? 

Heldigvis er Emilie MEGET sjældent syg, hun har kun været syg 1-2 gange på det år hun har levet, så det er jo kun skønt.

Anmeld

16. august 2011

2721

FrkLarsen skriver:

Øv, det må ikke være sjovt.

Hverken for dig eller lillemanden .

Det må da trættende i længden at have et pylderbarn tit og ofte, har jeg ret? 

Heldigvis er Emilie MEGET sjældent syg, hun har kun været syg 1-2 gange på det år hun har levet, så det er jo kun skønt.

nu er han hypersensetiv oven i og kan ikke håndter stimuli og kan slet i ha at andre end mig og efterhånden hans far rør ham, så jeg har været van til det siden han blev født, men jo, når der kun er mig der du(eller for han de vidste panikanfald) så syntes jeg der er så træls, at slæbe rundt på ham den halve dag. Særligt når man godt bare lige kun bruge 5 min. Men nej!
2 gange?!? Det var ikke meget
Charlie har som minimum feber 2 gange ugentligt

Anmeld

16. august 2011

FrkLarsen

Puslingen skriver:

nu er han hypersensetiv oven i og kan ikke håndter stimuli og kan slet i ha at andre end mig og efterhånden hans far rør ham, så jeg har været van til det siden han blev født, men jo, når der kun er mig der du(eller for han de vidste panikanfald) så syntes jeg der er så træls, at slæbe rundt på ham den halve dag. Særligt når man godt bare lige kun bruge 5 min. Men nej!
2 gange?!? Det var ikke meget
Charlie har som minimum feber 2 gange ugentligt

Pyyyyyha det lyder godt nok som noget af et arbejde! 

Har han haft det sådan siden han var helt lille bitte også? 

ja kun 2 gange, sådan rigtig syg. Snotnæse osv tæller vi ikke med da hun ikke er mærket af det 

Hun blev syg til 3 mdr vaccinen og har ellers haft roskildesyge da hun var 5mdr. 

Anmeld

16. august 2011

2721

FrkLarsen skriver:

Pyyyyyha det lyder godt nok som noget af et arbejde! 

Har han haft det sådan siden han var helt lille bitte også? 

ja kun 2 gange, sådan rigtig syg. Snotnæse osv tæller vi ikke med da hun ikke er mærket af det 

Hun blev syg til 3 mdr vaccinen og har ellers haft roskildesyge da hun var 5mdr. 

ja, lige fra dag 1 af. På barselgangen sagde de allerede at han var ekstrem sensitiv. Så snart han blev lagt på seng eller i vugge begyndte han at græde helt vildt, han fornemmede når nogen trådte ind på stuen og vågnede og begyndte at græde. I langt troede vi det var kolik men han magtede simpelthen ikke stimuli, mennesker eller støj. Han kunne kun sove i mine arme eller til nød vuggen i ny og næ indtil han var 8 mdr. Vi prøvede kiropraktor, zoneterapi og det der kranienoget og intet virkede. Vi har nu en hverdag der fungere nogenlunde, men der skal meget lidt til at han går helt kold.
Kommunen lavede en dag ud af det da de mente det var mig den var gal med og vi skulle komm i et familie center 3 timer om dagen i 14 dage og overvåges hvor de allerede efter 3 dage konkluderede at jeg var mere end egnet som mor, men at Charlie var ekstremt sensitiv. Vi har også haft div. Børnelæge inde over, men de har intet kunnet gøre da hans angst er så stor at de ikke kan komme tæt nok på uden at han går helt i panik og som de siger deres undersøgelser skader mere end de gavner. Vi tror og håber det bliver bedre med tiden, ellers skal han udrede om et par år.
Men når vi holder en stabil rolig hverdag uden alt muligt er han jo en glad dreng der trives og udvikle helt normalt, har tempament, nysgerrighed og gå på mod
men det kan være hårdt at stå med "alene" når venner og familie ikke kan forstå de ikke bare lige kan holde ham, passe ham eller lege med ham.

Ej hvor må det være skønt, send lige lidt af det gode helbred vores vej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.