Ingen nattesøvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.071 visninger
18 svar
0 synes godt om
8. januar 2009

Skolestart

Hej jeg er ny her inde. og har et meget vigtigt spørgsmål.

Her hjemme har vi en dreng på 1 år, og hele familien er ved at gå i opløsning pga af manglene søvn. han har aldrig været god til at sove altid været inde ved ham 6-8 gange om natten, skal have en flaske, en sut eller bare lige høre at man er der.
Men nu her i de sidste 3 månder har han max sovet 7 timer i løbet af et døgn og de 3 af dem er om formidagen. han har aldrig sovet meget oppe på 11 timer. men det her er ikke til at holde ud, han kommer i seng kl. 20.00 efter aftensmad, et dejligt bad og en godnat læsning og så lige en lille flaske. men her efter går kampen igang, skriger og prøver at komme op af sengen. sådant kan det stå på til kl 23 hvor jeg stille går ud af værelset.
omkring kl 1 vågner han så igen og så starter den forfra, for en lille flaske eller noget vand og så køre den til kl 4-5 stykker vågner så igen omkring 6.30.

I løbet af dagen er der ingen tegn på at han ikke har fået sovet, han er en utrolig glad og livlig dreng og meget klog.

er det nogle der har oplevet det samme eller nogle som har gode råd må i endelig sige til. Er meget desperat.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2009

Skolestart

ingen der har et lille godt råd er virkelig på grådens rand

Anmeld

8. januar 2009

Skolestart

retter lige mig selv det er ikke til formidagen han tager 3 timer det er til middagen kl 12 ca ligger dagplejen ham ud og det samme gør jeg lørdag og søndag

Anmeld

8. januar 2009

Lykkelig Mor til 2

Hej...

Jeg la ud en side her i går ang søvn, måske kan du finne noe gode råd der ind.. www.sovecoach.dk ...

MVH linda...

Anmeld

9. januar 2009

Skolestart

den metode har vi haft prøvet, og han falder godt nok i søvn men vågner en 1 efter, og sådant køre det. har lige været ved lægen i dag for at få undersøgt hans øre, men der var ikke noget, men skal så til en ørelæge på onsdag for at være helt sikker.

Han siger vi bare skal lukke døren ind til ham og lade ham græde sig i søvn. det sundes jeg lyder vildt.

Anmeld

9. januar 2009

fam.4xc

Skolestart skriver:

den metode har vi haft prøvet, og han falder godt nok i søvn men vågner en 1 efter, og sådant køre det. har lige været ved lægen i dag for at få undersøgt hans øre, men der var ikke noget, men skal så til en ørelæge på onsdag for at være helt sikker.

Han siger vi bare skal lukke døren ind til ham og lade ham græde sig i søvn. det sundes jeg lyder vildt.

det er børnemishandling hvis du spørg mig!

Hvis han søger jer og jeres tryghed hvorfor så ik bare lægge sammen med ham til han sover og evt lade ham sove hos jer om natten?? Eller har I prøvet det også ??

Anmeld

12. januar 2009

Skolestart

den har vi også prøvet den med at ligge ved ham til han sover og tage ham ind til os igen for at se om det hjælper gav det 2 månder så opgav jeg det. for så snart jeg rørte på mig kiggede han op eller vågnede for at se om jeg stadig var der.

har nu snakkede med min sundhedsplejske omkring det, nu er det manden der skal ligge ham til at sove og tage turen frem og tilbage indtil 12 og så tager jeg den derefter. vi skal bruge barnevogen for der er han lidt mere rolig i og man kan visse ham, for at berolige ham. dette skulle blive bedre efter 14 dage hvis ikke skulle han til en børnelæge for det var langt fra nok han sov og det gjorde hende lidt urolig at han var så frisk hele dagen

jeg vil heller ikke lade ham græde sig selv i saøvn der er en grund til han ikke kan falde til ro. og den skal jo findes det hjælper ikke at lade ham græde sig i søvn det føler jeg er svigt.

Anmeld

12. januar 2009

tascia

hvordan er det hvis han sover i jeres seng?

Anmeld

12. januar 2009

Honningblomst

Kunne det være at I er så heldige at have et lille highneed barn...som har brug for nærhed rigtig meget.
Jeg vil råde jer til at prøve at putte ham ind i jeres seng...og lade ham sove der.
Der er jo en grund til at han vågner....og hvis det er for at have dig ti
æt på, så er det jo nemt at løse.
Stakkels lille dreng, må være hårdt at sove så lidt og have brug for at kalde på dig så mange gange om natten.
Min den lille er et highneed barn....så der skal bare fyldes på af kontakt, så fungerer han perfekt.
Knus Eva.

http://www.ifavndanmark.dk/dk/

Anmeld

12. januar 2009

tascia

Eva skriver:

Kunne det være at I er så heldige at have et lille highneed barn...som har brug for nærhed rigtig meget.
Jeg vil råde jer til at prøve at putte ham ind i jeres seng...og lade ham sove der.
Der er jo en grund til at han vågner....og hvis det er for at have dig ti
æt på, så er det jo nemt at løse.
Stakkels lille dreng, må være hårdt at sove så lidt og have brug for at kalde på dig så mange gange om natten.
Min den lille er et highneed barn....så der skal bare fyldes på af kontakt, så fungerer han perfekt.
Knus Eva.

http://www.ifavndanmark.dk/dk/

lige mine ord! netop derfor spurgte jeg også om hvordan han var når han sov hos mor og far :-)

//Natascia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.