Nye regler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2011

Frk-Lotusblomst

Herinde har der været snak om at Randers Sygehus lukker patient hotellet pr. 1/9 eller1/10, kan ikke helt huske det. Men det var Julie WH der skrev et indlæg om det.
Det vil så sige at man ikke kan komme på patienthotellet med bare være på barselsgangen, og så vil de fleste nok vælge at tage hurtigt hjem fordi det er mere forstyrrende hvis man er flere på barselsgangen/stuen end hvis man har sit eget værelse på patienthotellet.

Fandt lige tråden : https://www.baby.dk/debat/113654pi1/ordet-er-frit/lukning-af-patienthotellet-randers.aspx

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

MosterA

maryjane skriver:

Har hørt lidt (som i meget, meget lidt) om at der skulle komme nye regler gældende fra 1. september, angående hvor længe man må blive på sygehuset efter fødslen. Altså noget med at også førstegangsfødende bliver sendt hjem hurtigst muligt, såfremt der ikke er noget galt altså.

Nogen der ved mere om dette? Evt. har et link eller noget. Var til fødselsforberedelse i fredags, og der var JM noget blank omkring det hele. Håber min JM ved mere torsdag.

Tænkte bare om der var nogen der vidste noget... Og håber ikke jeg er helt bagefter :b

Du har hørt rigtigt. Pr. 1 september er der nye regler omkring førstegangsfødende - i hvert fald i Region Syddanmark, som jeg kan se at du høre under. Hvis du har en ukompliceret fødsel foregår det ambulant og du kommer hjem igen efter max 24 timer. Dette er KUN hvis der ikke er noget galt ellers vurdere de hvor længe du har brug for at blive.

Du kan læse mere om det i bladet "Sund i Syd" som fås på apoteket eller på www.regionsyddanmark.dk/fødeplan.

Håber det kan hjælpe dig 

Anmeld

16. august 2011

maryjane

Frk-Lotusblomst skriver:

Herinde har der været snak om at Randers Sygehus lukker patient hotellet pr. 1/9 eller1/10, kan ikke helt huske det. Men det var Julie WH der skrev et indlæg om det.
Det vil så sige at man ikke kan komme på patienthotellet med bare være på barselsgangen, og så vil de fleste nok vælge at tage hurtigt hjem fordi det er mere forstyrrende hvis man er flere på barselsgangen/stuen end hvis man har sit eget værelse på patienthotellet.

Fandt lige tråden : https://www.baby.dk/debat/113654pi1/ordet-er-frit/lukning-af-patienthotellet-randers.aspx

Mange tak for dit link

Anmeld

16. august 2011

maryjane

MosterA skriver:

Du har hørt rigtigt. Pr. 1 september er der nye regler omkring førstegangsfødende - i hvert fald i Region Syddanmark, som jeg kan se at du høre under. Hvis du har en ukompliceret fødsel foregår det ambulant og du kommer hjem igen efter max 24 timer. Dette er KUN hvis der ikke er noget galt ellers vurdere de hvor længe du har brug for at blive.

Du kan læse mere om det i bladet "Sund i Syd" som fås på apoteket eller på www.regionsyddanmark.dk/fødeplan.

Håber det kan hjælpe dig 

Uuh, der står måske noget brugbart. Vil jeg straks læse. Tusind tak.

Anmeld

16. august 2011

MosterA

maryjane skriver:

Uuh, der står måske noget brugbart. Vil jeg straks læse. Tusind tak.

Jeg fik i hvert fald en del spørgsmål besvaret da jeg læste det i "Sund i Syd"

Tror ikke det er noget vi skal være så bange for, de kommer til at have opsynet på en anden måde hvor vi bare kan få lov til at være hjemme i vante omgivelser 

Anmeld

16. august 2011

Frk-Lotusblomst

maryjane skriver:

Mange tak for dit link

Velbekomme...

Anmeld

19. august 2011

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det er helt korrekt at der kommer nye regler,og faktisk er der en del sygehuse der allerede har indført dem.

Som udgangspunkt bliver man udskrevet 6 timer efter fødslen,hvis den er forgået uden komplikationer,lige gyldig om du er 1.gangsfødende eller 4.gangs.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.