Lukning af Patienthotellet Randers

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.905 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. juni 2011

anynom

Jeg snakkede i går med en ansat på Patienthotellet Randers (jeg skal føde på Randers sygehus og derefter være 48 timer på Patienthotellet).

Hun fortalte mig, at jeg skal være glad for, at min termin ligger inden 31/12, for derefter lukker hotellet og ydermere skal både første- og andengangsfødende sendes hjem 4-6 timer efter fødsel grundet besparelser!

De fjerner ligeledes tilbudet om ammevejledning.

Hold da fast, hvor er jeg taknemmelig over min terminsdato d. 10/12! Kunne slet ikke overskue at blive sendt hjem så kort tid efter fødsel, specielt ikke når jeg aldrig har stået med en nyfødt før!

Politikere!! Tag jer sammen og find pengene et eller andet sted, så vi kvinder og vores nyfødte børn ikke bliver straffet på den måde!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

Majbriteriksen

JulieWH skriver:

Jeg snakkede i går med en ansat på Patienthotellet Randers (jeg skal føde på Randers sygehus og derefter være 48 timer på Patienthotellet).

Hun fortalte mig, at jeg skal være glad for, at min termin ligger inden 31/12, for derefter lukker hotellet og ydermere skal både første- og andengangsfødende sendes hjem 4-6 timer efter fødsel grundet besparelser!

De fjerner ligeledes tilbudet om ammevejledning.

Hold da fast, hvor er jeg taknemmelig over min terminsdato d. 10/12! Kunne slet ikke overskue at blive sendt hjem så kort tid efter fødsel, specielt ikke når jeg aldrig har stået med en nyfødt før!

Politikere!! Tag jer sammen og find pengene et eller andet sted, så vi kvinder og vores nyfødte børn ikke bliver straffet på den måde!

Nej hvor er det forfærdeligt! var selv på patienthotellet i over 2 uger i forbindelse med min 1 søns fødsel. Det er det mest fantastiske sted at bo.

Anmeld

7. juni 2011

Savannah

Hvor er du heldig,

Jeg er ikke gravid men det gør mig da ret urolig da jeg selv regner med at føde på randers! øv hvor er det altså surt. Forstår ikke disse spareområder Rigtig rigtig øv med ammevejledningen også.. lige præcis det område kan man jo ikke rigtig øve sig på, hvad gør man så hvis det ikke funker ... :/ ØV

Men super dejligt for dig altså

Anmeld

3. august 2011

KarinOM

Hmmmm

Kan godt se at det efterhånden er et gammelt indlæg, men bliverlige nødt til at kommentere 

Jeg var igår til fødselsforberedelse i Randers, og der fik vi at vide at patienthotellet lukker pr. 1/10 (og altså ikke først 1/12). Det gjorde også mig ret urolig som 1. gangsfødende med termin d. 23/11...har støttet mig ret meget op af at jeg ikke bare ville blive sendt hjem. Suk, hvor er jeg træt af de besparelser, føler altid de rammer de forkerte steder!

Håber vi snart får noget konkret at vide...

Anmeld

3. august 2011

HeidiØ

Puha, det lyder ikke særlig rart! Er glad for jeg har termin 10/9.. så når jeg det vidst lige!

ih, hvor er det træls med ambulante fødsler, det gir da ikke rigtig en en tryg start hvis man har haft en svær fødsel!

Anmeld

3. august 2011

4xGreve

Lige et hurtigt spørgsmål men havd så med alle dem der ligger på patient hotellet af andre grunde eller hvad emd dem der har fået kejsersnit?

Anmeld

3. august 2011

_-Kathrine-_

KarinOM skriver:

Hmmmm

Kan godt se at det efterhånden er et gammelt indlæg, men bliverlige nødt til at kommentere 

Jeg var igår til fødselsforberedelse i Randers, og der fik vi at vide at patienthotellet lukker pr. 1/10 (og altså ikke først 1/12). Det gjorde også mig ret urolig som 1. gangsfødende med termin d. 23/11...har støttet mig ret meget op af at jeg ikke bare ville blive sendt hjem. Suk, hvor er jeg træt af de besparelser, føler altid de rammer de forkerte steder!

Håber vi snart får noget konkret at vide...

Jeg har også hørt datoen 1/10 for ikke ret mange dage siden...!

Anmeld

3. august 2011

anynom

Har også efterfølgende hørt datoen 1/10, så det er sgu noget øv.

Men så vidt jeg ved får man stadig 48 timer som førstegangsfødende, bare på en stue i stedet. Skal til jordmoder d. 29/9, må have en snak med hende der. For hvis det er stuer med flere patienter og restrektioner for hvornår min mand må være der, så vil jeg næsten hellere bare hjem med det samme.

Anmeld

3. august 2011

anynom

WiitrioeN skriver:

Lige et hurtigt spørgsmål men havd så med alle dem der ligger på patient hotellet af andre grunde eller hvad emd dem der har fået kejsersnit?

De bliver placeret på stuer på sygehuset i stedet så vidt jeg lige ved.

Anmeld

8. august 2011

KarinOM

Ja, jeg har også fået at vide, at man nok bliver placeret på en stue på barselsgangen i stedet (lader ikke til at de selv helt ved hvad der kommer til at ske) 

...men øv altså...har på ingen måde lyst til at ligge på en stue sammen med en helt fremme (og vedkommendes gæster) mens jeg skal lære at amme osv...og at min kæreste måske ikke må være der hele tiden er slet ikke til at holde ud at tænke på...men nu maler jeg forhåbentligt bare f.... på væggen 

De finder vel en ordentlig løsning...ellers må man måske hellere bare tager hjem...men det er vel også det de håber på, så de kan spare nogle penge!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.