hjælp lige omkring plukkeveer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2011

bobbles

modesty skriver:

Hvis du ikke bare mærker at det strammer og er lidt ubehageligt, men decideret får ondt når du får plukveer, det kan både være i underlivet eller omme i lænden, ligesom menstruationssmerter, eller mere stikkende. Så skal du kontakte din fødegang og tage en snak med dem. Evt. kan det være at de beder dig om at komme ind til en scanning af livmoderhalsen for at tjekke at alt er som det skal være.

okay det er måske ikke så godt at gå rundt med den følelse at det gør rigtig ondt når man går, i længere tid? ja jeg spørger lidt meget for havde ingen af disse ting med min første datter, så synes da os det er underligt at jeg har ondt mange gange, og det er os træls hvis jeg skal gå rundt med disse smerter til næste måned

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

modesty

Frøken Christiansen skriver:

okay det er måske ikke så godt at gå rundt med den følelse at det gør rigtig ondt når man går, i længere tid? ja jeg spørger lidt meget for havde ingen af disse ting med min første datter, så synes da os det er underligt at jeg har ondt mange gange, og det er os træls hvis jeg skal gå rundt med disse smerter til næste måned

Nej, det er ikke godt. Det behøver ikke at betyde noget, men tommelfingerreglen er at plukveer ikke må gøre ondt. Men er du sikker på at smerterne kommer fra plukveerne og ikke fra andre gener (generelt ondt i ryg og skamben o.s.v.?) Altså kan du mærke at smerterne kommer og går sammen med plukveerne?

Anmeld

16. august 2011

tlplykke78

Du kunne evt. have en blærebetændelse der gør at de gør så ondt osse når du bare går derhjemme og får dem...

Jeg havde dem ved mit 2. barn og der havde jeg en kraftig blærebetændelse som gav mig konstante plukveer...

Denne gang. Nu er jeg i 35+3 (36 uge) og når jeg cykller hen med mine drenge i skole og børnehave og er på vej hjem igen får jeg plukveer der er lidt ubehagelige men niver ikke som man kalder det..

Men det er osse at forvente på  mit nuværende tidspunkt at de begynder at komme oftere... Og så har jeg hørt man har en del flere 3 gang.

Men ja enten dårlig kondi som en skriver/ blærebetændelse eller at de livmoder er begyndt at øve sig relativt tidligt.. Men det er jo ikke noget i vejen for at du lige bliver tjekket op ved lægen inden du skal til jordemoder, de skal jo helst ikke gøre ondt og har du en blærebetændelse kan de jo se det med det samme og komme i behandling hurtigst muligt!! (Den kan godt sætte fødseln igang før tid, det var min ved at gøre i 32 uge sidst hvor jeg skulle ind og have lungemodner til barnet osv. )!!

Så afsted til lægen og lige tjekkes!! (Synes jeg!!)

Anmeld

16. august 2011

bobbles

modesty skriver:

Nej, det er ikke godt. Det behøver ikke at betyde noget, men tommelfingerreglen er at plukveer ikke må gøre ondt. Men er du sikker på at smerterne kommer fra plukveerne og ikke fra andre gener (generelt ondt i ryg og skamben o.s.v.?) Altså kan du mærke at smerterne kommer og går sammen med plukveerne?

altså kan ikke være helt 100 på at smerterne skulle skyldes plukkeveer men når jeg så går må jeg stoppe op for får så ondt i mit underliv at jeg må stå lidt stille og kan ikke gå lige når jeg får smerterne.. har vel døjet med det en måneds tid..

Anmeld

16. august 2011

bobbles

tlplykke78 skriver:

Du kunne evt. have en blærebetændelse der gør at de gør så ondt osse når du bare går derhjemme og får dem...

Jeg havde dem ved mit 2. barn og der havde jeg en kraftig blærebetændelse som gav mig konstante plukveer...

Denne gang. Nu er jeg i 35+3 (36 uge) og når jeg cykller hen med mine drenge i skole og børnehave og er på vej hjem igen får jeg plukveer der er lidt ubehagelige men niver ikke som man kalder det..

Men det er osse at forvente på  mit nuværende tidspunkt at de begynder at komme oftere... Og så har jeg hørt man har en del flere 3 gang.

Men ja enten dårlig kondi som en skriver/ blærebetændelse eller at de livmoder er begyndt at øve sig relativt tidligt.. Men det er jo ikke noget i vejen for at du lige bliver tjekket op ved lægen inden du skal til jordemoder, de skal jo helst ikke gøre ondt og har du en blærebetændelse kan de jo se det med det samme og komme i behandling hurtigst muligt!! (Den kan godt sætte fødseln igang før tid, det var min ved at gøre i 32 uge sidst hvor jeg skulle ind og have lungemodner til barnet osv. )!!

Så afsted til lægen og lige tjekkes!! (Synes jeg!!)

bliver tit testet for blærebetændelse og det har jeg ikke det har jeg fået tjekket op på.. normalt har jeg ikke dårlig kondi, så det kan da godt være det bare er min liv moder der er ved at træne til fødslen?!

Anmeld

16. august 2011

tlplykke78

Det tror jeg det er så...

Du må slappe lidt mere af så!! Smiler..

Men det har jeg selv svær ved, er ikke så god til at sætte mig ned og lige få ro på...

Men kan tydeligt mærke når jeg bliver nød til det, for så gør plukveerne så ondt at jeg bliver nødt til at sætte mig...gg..

Har nogle lige nu selvom jeg sidder her skriver - Av av-.

Men synes osse jeg kan mærke på kroppen den er ved at gøre sig klar til fødsel tiltagende plukveer og ændringer i bækkenet osv.. Glæder mig til at komme af med maven.. Ved at være tungt...

Anmeld

16. august 2011

modesty

altså kan ikke være helt 100 på at smerterne skulle skyldes plukkeveer men når jeg så går må jeg stoppe op for får så ondt i mit underliv at jeg må stå lidt stille og kan ikke gå lige når jeg får smerterne.. har vel døjet med det en måneds tid..

Men kan du ikke mærke om livmoderen bliver hård og trækker sig sammen når smerterne kommer? Jeg kan tydeligt mærke mine plukveer uden på maven.

Anmeld

16. august 2011

lilledittemor

har et spørgsmål som jeg mener vil være relevant at spørge min jordemoder om.. men er der nogen af jer der har forstand på det og det bare er graviditets gener??

Sagen er den min kæreste hjælper rigtig meget til med at aflevere og hente min datter i børnehave, men når jeg selv skal aflevere hende eller hente hende (pga min kæreste jo er på job en del så han kan ikke hjælpe hele tiden), men når jeg så selv skal gå derop det tager vel 15 min ca at gå op i børnehaven så får jeg plukkeveer, og det er væmmeligt, må simpelthen stoppe op og trække vejret som om man skulle til at føde  er det normalt eller??

Sådan havde jeg det allerede omkring 10. uge.. Det er meget ubehageligt, men tror at det er meget normalt

Men du er jo også meget længere henne

Anmeld

16. august 2011

bobbles

tlplykke78 skriver:

Det tror jeg det er så...

Du må slappe lidt mere af så!! Smiler..

Men det har jeg selv svær ved, er ikke så god til at sætte mig ned og lige få ro på...

Men kan tydeligt mærke når jeg bliver nød til det, for så gør plukveerne så ondt at jeg bliver nødt til at sætte mig...gg..

Har nogle lige nu selvom jeg sidder her skriver - Av av-.

Men synes osse jeg kan mærke på kroppen den er ved at gøre sig klar til fødsel tiltagende plukveer og ændringer i bækkenet osv.. Glæder mig til at komme af med maven.. Ved at være tungt...

ja min er godt nok os ved at være tung.. nu vil jeg gerne snart af med den og se det vidunderlige indhold

Anmeld

16. august 2011

bobbles

Ditte_Marie skriver:

Sådan havde jeg det allerede omkring 10. uge.. Det er meget ubehageligt, men tror at det er meget normalt

Men du er jo også meget længere henne

ja små 5 uger igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.