hjælp lige omkring plukkeveer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.029 visninger
19 svar
0 synes godt om
16. august 2011

bobbles

har et spørgsmål som jeg mener vil være relevant at spørge min jordemoder om.. men er der nogen af jer der har forstand på det og det bare er graviditets gener??

Sagen er den min kæreste hjælper rigtig meget til med at aflevere og hente min datter i børnehave, men når jeg selv skal aflevere hende eller hente hende (pga min kæreste jo er på job en del så han kan ikke hjælpe hele tiden), men når jeg så selv skal gå derop det tager vel 15 min ca at gå op i børnehaven så får jeg plukkeveer, og det er væmmeligt, må simpelthen stoppe op og trække vejret som om man skulle til at føde  er det normalt eller??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

bobbles

Frøken Christiansen skriver:

har et spørgsmål som jeg mener vil være relevant at spørge min jordemoder om.. men er der nogen af jer der har forstand på det og det bare er graviditets gener??

Sagen er den min kæreste hjælper rigtig meget til med at aflevere og hente min datter i børnehave, men når jeg selv skal aflevere hende eller hente hende (pga min kæreste jo er på job en del så han kan ikke hjælpe hele tiden), men når jeg så selv skal gå derop det tager vel 15 min ca at gå op i børnehaven så får jeg plukkeveer, og det er væmmeligt, må simpelthen stoppe op og trække vejret som om man skulle til at føde  er det normalt eller??

eller i det hele taget bare når jeg skal gå længere end ca 10 min så får jeg så ondt af plukkeveer..

Anmeld

16. august 2011

marius' mor

hmm, umiddelbart tænker jeg at det er meget naturligt at plukveerne kommer når du anstrenger dig.. det er jo livmoderens måde at "træne" på til selve fødslen.. Måske du bare skal sætte farten lidt ned, så de ikke bliver for voldsomme...

Lige umiddelbart er plukveer vel ok, bare så længe de ikke bliver med fast interval...

Anmeld

16. august 2011

NinaNymannMadsen

er det ikk noget med at plukveer ikk må gøre ondt? mener jeg at ha hørt.
men det er normalt at man bliver nød til at stoppe op og lige trække vejret nogen gange når det er, sådan er det også for mig hvis vi skal ud og gå længere ture, men det er sundt at gå og det er også godt for gravide.

men det kan aldrig skade at spørge din jordmor ad for de er der altid til at hjælpe en.

Anmeld

16. august 2011

bobbles

marius' mor skriver:

hmm, umiddelbart tænker jeg at det er meget naturligt at plukveerne kommer når du anstrenger dig.. det er jo livmoderens måde at "træne" på til selve fødslen.. Måske du bare skal sætte farten lidt ned, så de ikke bliver for voldsomme...

Lige umiddelbart er plukveer vel ok, bare så længe de ikke bliver med fast interval...

det er ikke fordi jeg går stærkt eller noget, den store mave gør at jeg ikke kan gå så hurtigt..

Anmeld

16. august 2011

Bshizzle

Hvordan oplever du plukveerne? .. mener er det pusten du kun mister?

Kan være mange ting.. for det første så slår dit hjerte jo hurtigere og derved lettere forpustet.
For det andet så vil det ikke være så mærkeligt hvis du går langt at du vil få en del ondt og den lille baby vil nok ikke ligge helt stille når du er så langt henne..  
Og til sidst.. så kan det skyldes dårlig kondi ( kender jeg til ).  

Anmeld

16. august 2011

bobbles

NNM skriver:

er det ikk noget med at plukveer ikk må gøre ondt? mener jeg at ha hørt.
men det er normalt at man bliver nød til at stoppe op og lige trække vejret nogen gange når det er, sådan er det også for mig hvis vi skal ud og gå længere ture, men det er sundt at gå og det er også godt for gravide.

men det kan aldrig skade at spørge din jordmor ad for de er der altid til at hjælpe en.

ja skal til min jordemoder den 1 september så kunne det godt være relevant at spørge hende ad om det.. det er os bare jeg går rundt derhjemme jeg kan få ondt..

Anmeld

16. august 2011

bobbles

Bshizzle skriver:

Hvordan oplever du plukveerne? .. mener er det pusten du kun mister?

Kan være mange ting.. for det første så slår dit hjerte jo hurtigere og derved lettere forpustet.
For det andet så vil det ikke være så mærkeligt hvis du går langt at du vil få en del ondt og den lille baby vil nok ikke ligge helt stille når du er så langt henne..  
Og til sidst.. så kan det skyldes dårlig kondi ( kender jeg til ).  

nej det er ikke kun pusten jeg mister, jeg får vildt mange smerter i min mave, som går ned mod underlivet nærmest som stød, andre gange er smerten anderledes.. hmm normalt er min kondition fin, når jeg ikke lige er gravid

Anmeld

16. august 2011

NinaNymannMadsen

Frøken Christiansen skriver:

ja skal til min jordemoder den 1 september så kunne det godt være relevant at spørge hende ad om det.. det er os bare jeg går rundt derhjemme jeg kan få ondt..

du kan jo altid spørge hende ad. og er det helt slemt så ring og spørg din læge eller ring til jordmoren og hør ad.

Anmeld

16. august 2011

modesty

Hvis du ikke bare mærker at det strammer og er lidt ubehageligt, men decideret får ondt når du får plukveer, det kan både være i underlivet eller omme i lænden, ligesom menstruationssmerter, eller mere stikkende. Så skal du kontakte din fødegang og tage en snak med dem. Evt. kan det være at de beder dig om at komme ind til en scanning af livmoderhalsen for at tjekke at alt er som det skal være.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.