hvor mange til bryllup ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2011

serinasmor

samantha1986 skriver:

Stort tillykke med forlovelsen :-)

Jeg er selv i gang med at planlægge bryllup, og har selv siddet med gæsteliste. Og jeg synes også det er svært. Men jeg kan fortælle dig hvad vi gjorde. Det skal dog siges vi først skal giftes i 2013.

Vi tog alle dem der står os nær og som betyder noget for os. Skulle  hele min familie med ville vi blive over 100, men vi har sagt alle mostre, fastre og onkler, minus et par stykker bliver inviteret. Enkelte fætre og kusiner, som betyder noget og som står mig nær bliver inviteret med. Det var min side.

Min kæreste valgte hans familie som stod ham nær. De er en lille familie så derfor ikke så mange. Det var nemmere at sortere. Og han ville tilgengæld have gamle venner med. Det blev til tre venner fra før min tid, selv om det ikke var med min gode vilje, da jeg ikke har gamle venner med.

Du skal vælge ud fra dem der betyder noget og som du kan forestille dig fejre dagen med. Vi lander på 70, og vi har ikke taget højde for om singler får kærester. Når invitationerne er sendt ud så kan der så vidt mulig ikke puttes flere på.

måske bliver jeg nødt til at lave samme plan som dig ...

nu må vi se hvad kæresten sige til det  

har allerede været lidt god ... uden fætre og kusiners kærester og børn er det "kun" 54  ... men ved ikke om jeg synes det er underligt at skære deres kærester fra .. nogle har trods alt været sammen længere end os

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

Kay

serinasmor skriver:

jeg har nemlig også en KÆMPE familie ... i hvert fald i forhold til kæresten ... og det er MEGA svært ...

især fordi jeg ikke regner med det bliver før i år 2013 ... og jo længere vi venter - jo flere bliver der  ... alle mine fætre og kusiner er nemlig yngre end mig .. kun 1 har barn.. og de er næsten alle i den familiestiftende alder ... hvis vi venter længere end til 2013 risikerer jeg at vi pludselig er 100 i stedet

til barnedåben blev jeg NØDT til at sortere meget kraftigt ... emn ellers ville vi ikke ha haft hverken plads eller råd ... med et bryllup er det jo noget andet ... der har man bedre mulighed for at spare op ..

Hihi... ja bare til min konfirmation var vi 65 personer... så det siger lidt om min familie...

men vi er stadig igang med sutering...

Anmeld

16. august 2011

1012lmp

serinasmor skriver:

se det var jo nemt ... dem kan vi være - så er det antal vi bliver (+ et par stykker

måske skulle man prøve den vej rundt i stedet ... er nemlig ved at finde ud af hvor mange det ku tænkes vi blev .. for derefter at finde et passende sted

Det var også fordi vi vidste at det var der det skulle holdes... så det var så nemt

Men altså tag dem med DU ønsker skal være der.. jeg havde nogle fætre og kusiner med men ikke alle..! Kun dem vi snakker med..

Onkler tanter mostre... igen kun dem vi har noget med at gøre...

Også var der kun de børn med som var søskende og vores egne og alle blev hentet efter maden.. Ville ikke folk skulle være afhængige af deres børn til vores bryllup... giver det mening? Vi skulle have en fest og det er ikke det samme hvis folk tager hjem kl 22 fordi børnene skal sove..

Anmeld

16. august 2011

samantha1986

serinasmor skriver:

måske bliver jeg nødt til at lave samme plan som dig ...

nu må vi se hvad kæresten sige til det  

har allerede været lidt god ... uden fætre og kusiners kærester og børn er det "kun" 54  ... men ved ikke om jeg synes det er underligt at skære deres kærester fra .. nogle har trods alt været sammen længere end os

Jeg ville nok ikke skære dem fra hvis de allerede er kærester. Men du kunne også vælge at sige du ikke ønsker børn med under en hvis alder. Det har vi gjort. Børn under 12 kommer ikke med. Det betyder at min niece, og min fætter og kusines børn ikke kommer med. Det er min dag og jeg gider ikke larm fra børn.

Eller vores dag er det. ups.

Anmeld

16. august 2011

L.J.L

Kay skriver:

jeg sys det er en lidt hård dom at kalde et bryllup med flere en 30-40 mennesker for overfladisk...

jeg vil mene at det bryllup vi planlægger ikke har nogen risiko for at blive overfladisk trods en gæsteliste med 100 mennesker...

det er jo bare min mening, intet personligt overfor dit bryllup

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.