hvor mange til bryllup ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.873 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. august 2011

serinasmor

Hej i skønne kvinder (og mænd)

så skete det også for mig .. kæresten var på knæ i sommerferien ... er Überlykkelig

men så kommer alle de underlige spørgsmål ....

sidder og forsøger at finde ud af hvor mange der skal med til bryllupsfest ... og det er jo umuligt

hvis jeg ikke har glemt nogen og vi inviterer hele den pukkelryggede( incl. mine fætre og kusiners evt kærester og børn) bliver vi 73   jeg kan ikke finde ud af om det er mange eller få ...

og jeg er også ude i at hvor går grænsen ... hvem inviterer man ikke ... laver man +1 invitationer til dem der ikke har en kæreste pt eller tæller dem bare med for jeg aner ikke hvornår brylluppet kommer til at være ... først skal vi nemlig finde ud af hvor mange der ca bliver for at finde ud af hvad det ca kommer til at koste og hvor lang tid det tager at spare op

hvad gjorde i ??

hvor mange var i ??

og ikke mindst .. hvor satte i grænsen = hvem blev ikke inviteret ?

serinasmor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

L.J.L

serinasmor skriver:

så skete det også for mig .. kæresten var på knæ i sommerferien ... er Überlykkelig

sidder og forsøger at finde ud af hvor mange der skal med til bryllupsfest ... og det er jo umuligt

hvis jeg ikke har glemt nogen og vi inviterer hele den pukkelryggede( incl. mine fætre og kusiners evt kærester og børn) bliver vi 73   jeg kan ikke finde ud af om det er mange eller få ...

og jeg er også ude i at hvor går grænsen ... hvem inviterer man ikke ... laver man +1 invitationer til dem der ikke har en kæreste pt eller tæller dem bare med for jeg aner ikke hvornår brylluppet kommer til at være ... først skal vi nemlig finde ud af hvor mange der ca bliver for at finde ud af hvad det ca kommer til at koste og hvor lang tid det tager at spare op

hvad gjorde i ??

hvor mange var i ??

serinasmor

Det kommer jo helt an på hvad man er til

Er man til kæmpe store overfladiske bryllupper, så er 73 gæster nok meget normalt.

Hvis man er til det mere intime og hyggelige så inviterer man kun de nærmeste venner og familie.

Vi hold et småt og intimt bryllup med 33 gæster, og vi inviterede kun de aller nærmeste, altså ingen kusiner, fætre, tanter, onkler. Ellers kunne vi også meget nemt være havnet på de 100...

Tillykke med det forestående bryllup

Anmeld

16. august 2011

Kay

super godt spørgsmål...

sidder selv og roder med gæste liste... vi skal giftes næste sommer...

og ja der er nogle af dem der er singel nu der har fpet en +1

der ud over har vi suteret ud, så det er ikke alle mine fætre og kusiner der bliver inviteret... men kun dem vi faktisk ser...

jeg har en kæmpe familie, så jeg har lidt måtte side og tænke... vile jeg blive ked af hvis ikke "fætter peter" kommer med... osv. og det er rigtig svært... vi er nået ned på 105... men vi sender først invitationer ud til januar alligevel

jeg sys 75 lydder som et godt tal hvis i har dem med i ønsker at se... inviter af lyst, og ikke af pligt (forstå mig ret... bare fordi du var inviteret til deres bryllup for 5 år siden og ikke har set dem efter, har du i mine øjne ikke pligt til at invitere dem hvis ik du har lyst)

Anmeld

16. august 2011

samantha1986

serinasmor skriver:

hvad gjorde i ??

hvor mange var i ??

serinasmor

Stort tillykke med forlovelsen :-)

Jeg er selv i gang med at planlægge bryllup, og har selv siddet med gæsteliste. Og jeg synes også det er svært. Men jeg kan fortælle dig hvad vi gjorde. Det skal dog siges vi først skal giftes i 2013.

Vi tog alle dem der står os nær og som betyder noget for os. Skulle  hele min familie med ville vi blive over 100, men vi har sagt alle mostre, fastre og onkler, minus et par stykker bliver inviteret. Enkelte fætre og kusiner, som betyder noget og som står mig nær bliver inviteret med. Det var min side.

Min kæreste valgte hans familie som stod ham nær. De er en lille familie så derfor ikke så mange. Det var nemmere at sortere. Og han ville tilgengæld have gamle venner med. Det blev til tre venner fra før min tid, selv om det ikke var med min gode vilje, da jeg ikke har gamle venner med.

Du skal vælge ud fra dem der betyder noget og som du kan forestille dig fejre dagen med. Vi lander på 70, og vi har ikke taget højde for om singler får kærester. Når invitationerne er sendt ud så kan der så vidt mulig ikke puttes flere på.

Anmeld

16. august 2011

serinasmor

L.J.L skriver:

Er man til kæmpe store overfladiske bryllupper, så er 73 gæster nok meget normalt.

Hvis man er til det mere intime og hyggelige så inviterer man kun de nærmeste venner og familie.

Vi hold et småt og intimt bryllup med 33 gæster, og vi inviterede kun de aller nærmeste, altså ingen kusiner, fætre, tanter, onkler. Ellers kunne vi også meget nemt være havnet på de 100...

hehe .. det er nok der jeg har et problem ... jeg har svært ved at skære hele min pukkelryggede fra ...vi har altid været meget sammen med mostre, onkler, tanter, farbrødre, fætre og kusiner (og det er så de 25-37 af de mennesker jeg gerne ville invitere ... men omvendt kunne et lille intimt bryllup også være superhyggeligt ...

hmmm what to do ...

desværre bor de så langt væk at det ikke kan løses med en reception først .... hmmm .... må lægge hjernen i blød sammen med den kommende mand

Anmeld

16. august 2011

1012lmp

Det hvor vi holdte det måtte vi være 50... så der gik vores grænse også sorterede vi ellers hvem vi ønskede skulle være der..!

Vi var dog 55..!

Anmeld

16. august 2011

L.J.L

serinasmor skriver:

hehe .. det er nok der jeg har et problem ... jeg har svært ved at skære hele min pukkelryggede fra ...vi har altid været meget sammen med mostre, onkler, tanter, farbrødre, fætre og kusiner (og det er så de 25-37 af de mennesker jeg gerne ville invitere ... men omvendt kunne et lille intimt bryllup også være superhyggeligt ...

hmmm what to do ...

desværre bor de så langt væk at det ikke kan løses med en reception først .... hmmm .... må lægge hjernen i blød sammen med den kommende mand

Jeg var ret kold omkring det der med invitationslisten Jeg tænkte på "hvem i min familie/omgangskreds ser jeg ofte, og hvem holder jeg virkelig meget af" Og det blev så dem jeg inviterede fra min side af, og min mand gjorde det samme.

Jeg ringede til en gammel veninde som jeg ikke havde talt med i 1 år, og sagde, "det kan godt være vi har været rigtig tætte engang, men vi har ikke talt sammen i et år så jeg kan desværre ikke give dig en invitation til mit bryllup".

Anmeld

16. august 2011

serinasmor

Kay skriver:

super godt spørgsmål...

sidder selv og roder med gæste liste... vi skal giftes næste sommer...

og ja der er nogle af dem der er singel nu der har fpet en +1

der ud over har vi suteret ud, så det er ikke alle mine fætre og kusiner der bliver inviteret... men kun dem vi faktisk ser...

jeg har en kæmpe familie, så jeg har lidt måtte side og tænke... vile jeg blive ked af hvis ikke "fætter peter" kommer med... osv. og det er rigtig svært... vi er nået ned på 105... men vi sender først invitationer ud til januar alligevel

jeg sys 75 lydder som et godt tal hvis i har dem med i ønsker at se... inviter af lyst, og ikke af pligt (forstå mig ret... bare fordi du var inviteret til deres bryllup for 5 år siden og ikke har set dem efter, har du i mine øjne ikke pligt til at invitere dem hvis ik du har lyst)

jeg har nemlig også en KÆMPE familie ... i hvert fald i forhold til kæresten ... og det er MEGA svært ...

især fordi jeg ikke regner med det bliver før i år 2013 ... og jo længere vi venter - jo flere bliver der  ... alle mine fætre og kusiner er nemlig yngre end mig .. kun 1 har barn.. og de er næsten alle i den familiestiftende alder ... hvis vi venter længere end til 2013 risikerer jeg at vi pludselig er 100 i stedet

til barnedåben blev jeg NØDT til at sortere meget kraftigt ... emn ellers ville vi ikke ha haft hverken plads eller råd ... med et bryllup er det jo noget andet ... der har man bedre mulighed for at spare op ..

Anmeld

16. august 2011

serinasmor

1012lmp skriver:

Det hvor vi holdte det måtte vi være 50... så der gik vores grænse også sorterede vi ellers hvem vi ønskede skulle være der..!

Vi var dog 55..!

se det var jo nemt ... dem kan vi være - så er det antal vi bliver (+ et par stykker

måske skulle man prøve den vej rundt i stedet ... er nemlig ved at finde ud af hvor mange det ku tænkes vi blev .. for derefter at finde et passende sted

Anmeld

16. august 2011

Kay

L.J.L skriver:

jeg sys det er en lidt hård dom at kalde et bryllup med flere en 30-40 mennesker for overfladisk...

jeg vil mene at det bryllup vi planlægger ikke har nogen risiko for at blive overfladisk trods en gæsteliste med 100 mennesker...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.