Når folk søger babyudstyr gratis..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2011

Stjernestoev

KittyGirl skriver:

hvis graviditeten ikke er planlagt?

Min graviditet var ikke planlagt.. man selvfølgelig ønsket... og selvom vi sparede alt det op vi kunne, gjorde det stadig ondt på pengepungen... vi købte en del brugt!! og trods det, manglede vi stadig noget da den lille kom og vupti, forsvandt der lige 2k .. fordi det var her og nu mangel...

man kan jo ikke begynde at skrabe babyudstyr sammen fra man er 15 år gammel (det er til når jeg bliver gravid... må hellere gemme)

Jeg kan godt sætte mig ind i det i visse situationer. Men jeg vil bare aldrig selv gøre det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

serinasmor

Stjernestoev skriver:

Nu taler jeg heller ikke om alle tilfælde.

Jeg synes bare at man burde undersøge tingene inden, og sætte sig lidt ind i det inden man fik et barn.

Man må jo kontakte de annoncer hvor folk giver væk. :-)
Jeg kunne bare personligt ikke finde på at bede om gratis udstyr.

tjae .. måske

personligt synes jeg de folk der tør stå frem og be om hjælp er modige  ... og som du ser er det jo langt fra alle der gerne vil give ting væk der får oprettet annoncer med det

Anmeld

15. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

serinasmor skriver:

tjae .. måske

personligt synes jeg de folk der tør stå frem og be om hjælp er modige  ... og som du ser er det jo langt fra alle der gerne vil give ting væk der får oprettet annoncer med det

Anmeld

15. august 2011

Sabina92

Stjernestoev skriver:

Nu er det ikke for at lyde dømmende.
Men jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i det, og jeg synes tit det fremstår som tiggeri istedet for et råb om hjælp.
Hvorfor vælger man at få et barn, hvis man ikke har råd til det?

Hm tja, sådan har jeg det også (: altså jeg mangler at få købt en bøjle og hynde til Elias's højstol, hvis der sidder en og gerne vil forære med det, skal i da være velkommen

Anmeld

15. august 2011

Sofia

Man kan ko pludselig ende i en situation man ikke havde regnet med.. arbejdsøshed, skilmsisse, død, eller noget andet der gør livet svært.

Anmeld

15. august 2011

Stjernestoev

serinasmor skriver:

tjae .. måske

Men er det ikke på tide at vi tager lidt ansvar, istedet for at regne med at andre skal sørge for os? Hvad nu hvis ingen havde noget, så står man pludselig i en meget dum situation.

Anmeld

15. august 2011

Stjernestoev

Sofia skriver:

Man kan ko pludselig ende i en situation man ikke havde regnet med.. arbejdsøshed, skilmsisse, død, eller noget andet der gør livet svært.

Det har du selvfølgelig ret i.
Der er nok for mange forskellige situationer til man kan have en mening omkring det

Anmeld

15. august 2011

chael

Stjernestoev skriver:

Nu er det ikke for at lyde dømmende.
Men jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i det, og jeg synes tit det fremstår som tiggeri istedet for et råb om hjælp.
Hvorfor vælger man at få et barn, hvis man ikke har råd til det?

Det lyder ellers ret fordømmende!!

Det kan der jo være masser af årsager til.

Mange mennesker ligger inde med en masse lækre brugbare baby ting, de kan enten ikke tage sig sammen til at sælge det eller få det kørt væk.

Mange af tingene er ikke brugt ret meget og vil folk gerne af med deres ting til folk der venter sig og IKKE går så højt op i om det er det rigtige mærke, nyt eller andet, hvorfor kan man så ikke få det!!!??

Jeg syntes det er et meget fordomsfuldt spørgsmål, for hvis man tænker over det, hvorfor SKAL ALT sælges, og man skal have penge for det, hvis der sidder nogle med overskud der gerne vil give??

Jeg kender flere i min omgangs kreds, der BESTEMT ikke mangler noget, tjener fedt og har børn, der har fået en masse fede ting forærende, fordi de har sat opslag op i ungernes børnehve osv.

Kan virkelig ikke se noget galt i det!!

*Camilla 33+5

Anmeld

15. august 2011

tinasmor

At folk beder om ting og folk så giver synes jeg virkeligt er dejligt. Jeg er dog enig med ts i, at jeg ikke helt forstår hvorfor det skulle være nødvendigt. Jeg ville aldrig nogle sinde bede om gratis ting. Der er trods alt 9 måneder hvor man måske kan spare en lille bitte smule op. Men nogle af tingene man spørger efter er jo i princippet også ting man praktisk talt ikke død-pine skal have. F.eks puslebord, havde jeg ikke råd til det, ville jeg da bare pusle på sengen med et håndklæde under indtil jeg måske kunne finde et gammelt billigt et på det blå avis. Ej heller er puslepude, ammepude osv dejligt at have, men ikke noget man skal have. Det kan jo komme hvis man får penge senere hen. Tøj kan fåes til 3-5 kr. i genbrugsbutikker osv. Men jeg går ud fra at folk som beder om hjælp f.eks er en ung mor (hvis det var en ældre mor, havde man måske venner eller veninder som havde fået børn som havde ting man kunne låne) hvor graviditeten ikke var planlagt osv, og det vigtigste er trods barnet, så det er rigtig dejligt, hvis der er nogle der har mulighed for at hjælpe med gratis ting.

Anmeld

15. august 2011

pvejsen

Jeg forstår det så heller ikke. Et er, at graviditeten ikke er planlagt, men hvis man kører så stramt økonomisk, at man ikke midt i måneden har råd til porto til ting, man får foræret - hvordan vil man så have råd til at forsørge et barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.