Når folk søger babyudstyr gratis..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.442 visninger
31 svar
0 synes godt om
15. august 2011

Stjernestoev

Nu er det ikke for at lyde dømmende.
Men jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i det, og jeg synes tit det fremstår som tiggeri istedet for et råb om hjælp.
Hvorfor vælger man at få et barn, hvis man ikke har råd til det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

Isabella_mor

der kan jo være flere grunde til det... 

så det er svært at vurdere... 

Anmeld

15. august 2011

Stjernestoev

isabellamor skriver:

der kan jo være flere grunde til det... 

så det er svært at vurdere... 

Ja! Men nu skrev jeg også at det var i de fleste tilfælde, og ikke alle

Anmeld

15. august 2011

Ryberg

man kan jo havne i en svært økonomisk situation efter man er blevet gravid....

man kan lige pludselig stå alene...

gratis er altid godt og er der nogle der gerne vil hjælpe er det jo bare fantastisk

Anmeld

15. august 2011

Stjernestoev

KittyGirl skriver:

man kan jo havne i en svært økonomisk situation efter man er blevet gravid....

man kan lige pludselig stå alene...

gratis er altid godt og er der nogle der gerne vil hjælpe er det jo bare fantastisk

Det kan jeg godt se.
Synes skam også det er fantastisk at folk hjælper hinanden, og jeg gav gerne selv hvis jeg havde mulighed for det.
Måske er det fordi jeg ikke selv har børn, at jeg ser anderledes på det.

Anmeld

15. august 2011

Ryberg

Stjernestoev skriver:

Det kan jeg godt se.
Synes skam også det er fantastisk at folk hjælper hinanden, og jeg gav gerne selv hvis jeg havde mulighed for det.
Måske er det fordi jeg ikke selv har børn, at jeg ser anderledes på det.

Det kan også være en dyr fornøjelse at købe udstyr til opstart af barn.. og et er at klare hverdagen med tøj osv. det vil jeg sige, at det burde de fleste godt kunne klare (købe brugt m.v.) ..

Men babyudstyr, kan være en tung ting at sluge økonomisk... og har man ingen hjælp eller opsparing eller lign. så er det dyrt at anskaffe sig..

Anmeld

15. august 2011

Stjernestoev

KittyGirl skriver:

Det kan også være en dyr fornøjelse at købe udstyr til opstart af barn.. og et er at klare hverdagen med tøj osv. det vil jeg sige, at det burde de fleste godt kunne klare (købe brugt m.v.) ..

Men babyudstyr, kan være en tung ting at sluge økonomisk... og har man ingen hjælp eller opsparing eller lign. så er det dyrt at anskaffe sig..

Men synes bare det er noget man i de fleste tilfælde skal have styr på, inden man vælger at blive gravid?

Anmeld

15. august 2011

Ryberg

Stjernestoev skriver:

Men synes bare det er noget man i de fleste tilfælde skal have styr på, inden man vælger at blive gravid?

hvis graviditeten ikke er planlagt?

Min graviditet var ikke planlagt.. man selvfølgelig ønsket... og selvom vi sparede alt det op vi kunne, gjorde det stadig ondt på pengepungen... vi købte en del brugt!! og trods det, manglede vi stadig noget da den lille kom og vupti, forsvandt der lige 2k .. fordi det var her og nu mangel...

man kan jo ikke begynde at skrabe babyudstyr sammen fra man er 15 år gammel (det er til når jeg bliver gravid... må hellere gemme)

Anmeld

15. august 2011

serinasmor

Stjernestoev skriver:

Jeg er dybt uenig ... jeg kan virkelig ikke se hvad fok skal have børnetøj, barnevogn, vugge osv stående for INDEN de planlægger graviditet ...

at det så måske ikke er smart at starte babyplaner uden opsparing er så hvad det er ..

men du ville blive overrasket over hvor mange der bliver gravide på p-piller og anden prævention der ikke fungerede ...

desuden er det jo de færreste der reelt planlægger barn udfra økonomi ... det ville nok være smartest ... men mange er altså ikke planlæggere og aner ikke hvad babyting koster ...

Anmeld

15. august 2011

Stjernestoev

serinasmor skriver:

Jeg er dybt uenig ... jeg kan virkelig ikke se hvad fok skal have børnetøj, barnevogn, vugge osv stående for INDEN de planlægger graviditet ...

at det så måske ikke er smart at starte babyplaner uden opsparing er så hvad det er ..

men du ville blive overrasket over hvor mange der bliver gravide på p-piller og anden prævention der ikke fungerede ...

desuden er det jo de færreste der reelt planlægger barn udfra økonomi ... det ville nok være smartest ... men mange er altså ikke planlæggere og aner ikke hvad babyting koster ...

Nu taler jeg heller ikke om alle tilfælde.

Jeg synes bare at man burde undersøge tingene inden, og sætte sig lidt ind i det inden man fik et barn.

Man må jo kontakte de annoncer hvor folk giver væk. :-)
Jeg kunne bare personligt ikke finde på at bede om gratis udstyr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.