Min kæreste solgte d. 1. januar sin lejelighed og bor nu i min lejlighed, som er til salg.
Vi har valgt at lejligheden bliver ved med at stå i mit navn og være 100% min da den jo skal sælges og det så vil være rimelig spildt at få lavet en masse papirer og hvad der ellers skal til.
Udgifterne til lån er dermed også 100% mine, men Kasper betaler ½ af fællesudgifter, varme, el og de forsikringer han kommer ind under ved at bo her.
Når lejligheden engang bliver solgt er planen at vi vil købe hus sammen, og det bliver 50/50.
Vi har en fælles konto til mad, her er det også lige meget vi indbetaler. de penge vi hver i sær har i overskud er så hver vores og kan disponeres som vi har lyst til.
Lige pt er det selvfølgelig lidt ulige delt da han ikke har flere udgifter til bolig end ca 2000 kr om måneden, men lejligheden er min og når vi køber hus vil vi jo igen stå med lige delte boligomkostninger men også begge to stå på papirerne. Vi kan begge stille med lige store indskud så huset vil blive 50/50, lige store indskud og fælles lån som vi hæfter solidarisk for.
Vil klart mene at de penge du betaler ham bør udregnes på sammen måde så du kun betaler det du "bruger" dvs. de lån han evt. måtte have i forbindelse med huset skal du IKKE betale til med mindre du kommer til at stå på papirerne! Det er jo hans hus og hvis i går fra hinanden og huset skal sælges en dag vil du som andre har skrevet ikke få en krone, så er det da heller ikke fair at du betaler en del af hans lån.
Men igen, den mest ideelle løsning ville klart være at dit navn også kom på papirene så det er JERES hus, men har du ikke råd/mulighed for at købe dig ind i halvdelen af huset bør du helt sikkert ikke betale hans lån af.
Håber det gav lidt mening

.
Anmeld