Letlæselig journal...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.717 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. august 2011

Hasselnødden

Ja, nu sidder jeg her med den lægelige beretning der blev skrevet omkring min fødsel tilbage i 2010 og kan i alt for mange sammenhænge slet ikke læse mig frem til hvad der står fordi håndskriften fra de pågældende er så skrækkelige (begge mine forældre er læger, så det er ikke fordi jeg ikke har hutlet mig igennem lægehåndskrifter før) men jeg sidder og bliver lidt ked af det - fordi jeg sammenligner min fødselsberetning med de jeg har læst herinde og de bliver bare så levendegjorte og jeg ville jo også rigtig gerne fortælle om min, men kan ikke huske ret mange detaljer og kan slet ikke ud fra det der er blevet skrevet rigtig komme med nogen heller... så mit/mine spørgsmål er bare:

Kan I selv huske alle de detaljer fra jeres fødsel?

Har I fået dem fortalt detaljeret?

Eller

Står det sirligt beskrevet letlæseligt i jeres journal hvordan det gik til?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2011

Mira0911

Må indrømme min journal fra Julie da jeg fødte hende er ulæselig... 

Anmeld

14. august 2011

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

Kan faktisk huske begge mine fødsler rimeligt godt. Den første er skrevet ok læseligt ned og løbende gennem hele fødslen. Nr. 2 gik så stærkt at de ikke fik skrevet noget før bagefter, så det er begrænset hvad der står, men så er det jo godt jeg kan huske det, burde egentlig skrive begge forløb ned selv, måske lidt sjovt at have for min datter når hun en gnang forhåbentlig selv skal føde...

Anmeld

14. august 2011

bagger26

Jeg kan huske det meste, den 1. fødsel har min køreste også fortalt lidt ting.. Jeg har en fødselsjournal som også er meget detaljeret osv. men det er mest hukommelsen.

Fødsel nr. 2 er det udelukket hukommelsen. jeg fødte på 40 min, nåede at være på fødegangen i 27 min, hvor af det sidste kvarter var der fødslen gik rigtig igang, så i min fødselsjournal for denne gang står der absolut intet, kun at jeg blev indlagt kl 11.55, at huntjekkede hjertelyd 1 gang, og at der kl 12.17 blev født en levende pige med 10/10 i det der jeg ikke kan huske hvad hedder hehe..

Så her er det mest hukommelse..

Anmeld

15. august 2011

TaAsJu

Min er nu meget læselig på nogle punkter.. Men 1 ud af 3 Jm + jm studerende var det ikke til og se hvad hun skrev og det var den "gamle" i gården. Men der skete heldigvis først noget efter hun var smuttet..

Jeg var til efter fødsels samtale med min Jm som tog i mod og fik svar på rigtig mange spørgsmål.. jeg mistede en masse blod så har ikke rigtig registret at den var grulig gal med mig, var bare helt væk i den lille prinsesse der lå der ved mig.. Fik også først afvide bag efter at hun havde haft navlesnoren rundt om halsen.. det havde jeg heller ikke registret at der gik lang tid inden hun sage noget... Så for mig var den samtale GULD værd.. min mand havde fortalt det med den bette.. men han vidste jo heller ikke den havde vært så gal med mig....

Anmeld

15. august 2011

Majbriteriksen

Hvor er det ærgeligt, kan du ikke få dine forældre til at renskrive den på en computer.

Jeg husker bestemt ikke alt. Det mente jeg nu selv, men det har vist sig flere gange at der er ting som min kæreste husker som jeg ikke anede

Skriften i begge mine journaler er med de flotteste håndskrifter. Det var kun jordemoder der skrev deri, også selvom der var rigtig mange læger på stuen. Det har faktisk undret mig at de ikke skulle skrive der i?

Anmeld

15. august 2011

AnneBJ

Min er lavet elektronisk.. Jeg fik den i hånden da vi blev overflyttet til patienthotellet, samt en liste over latinske begreber anvendt i journalen!

Anmeld

15. august 2011

Nessie

Jeg fik intet håndskrevet, men en elektronisk journal, der var lagt ind i den mappe om barnet, vi fik på sygehuset.

Jeg har efterfølgende været inde på www.sundhed.dk, og læst min journal dér, der stod for alle dagene vi var indlagt.

Anmeld

15. august 2011

lykkekevin

Hasselnødden skriver:

Ja, nu sidder jeg her med den lægelige beretning der blev skrevet omkring min fødsel tilbage i 2010 og kan i alt for mange sammenhænge slet ikke læse mig frem til hvad der står fordi håndskriften fra de pågældende er så skrækkelige (begge mine forældre er læger, så det er ikke fordi jeg ikke har hutlet mig igennem lægehåndskrifter før) men jeg sidder og bliver lidt ked af det - fordi jeg sammenligner min fødselsberetning med de jeg har læst herinde og de bliver bare så levendegjorte og jeg ville jo også rigtig gerne fortælle om min, men kan ikke huske ret mange detaljer og kan slet ikke ud fra det der er blevet skrevet rigtig komme med nogen heller... så mit/mine spørgsmål er bare:

Kan I selv huske alle de detaljer fra jeres fødsel?

Har I fået dem fortalt detaljeret?

Eller

Står det sirligt beskrevet letlæseligt i jeres journal hvordan det gik til?

hvordan kan man få dem jeg vil rigtig gerne have fra begge min fødsler men jeg har kun fået det der gul papir med hvad der er brugt hvor stor osv

Anmeld

15. august 2011

Hasselnødden

lykkekevin skriver:

hvordan kan man få dem jeg vil rigtig gerne have fra begge min fødsler men jeg har kun fået det der gul papir med hvad der er brugt hvor stor osv

Jeg ringede til enten fødeafdelingen eller min jm, men mener at det var fødeafdelingen og de sørgede for at sende den til mig. Jeg ved ikke hvor længe de opbevarer dem, men kan ikke forestille mig at de bliver smidt ud.. så giv fødeafd. hvor du har født et opkald og bed om dem  Jeg kan ikke huske om der var nogen problematikker forbundet med det, men syntes svagt at erindre at jeg til at begynde med fik at vide at det ikke var noget de normalt gjorde... men hæng mig ikke op på det.. husker det ikke præcist og hvad kan det skade at ringe og blive klogere på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.