Hvornår er man i fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2011

Mi

Vi fik det at vide af jm, noget med hvor åben man var, men kan ikke huske det. Hun sagde netop, at når folk fortalte at de havde været i fødsel i et døgn eller lign, så var det faktisk ikke helt rigtigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2011

serinasmor

hmmm ... tror sygehusene ville sige når du har gode regelmæssige veer/ vandafgang og er 3-4 cm åben .... 

i hvert fald virker det til det er der de beholder dig

Anmeld

14. august 2011

Trine89

Er det ikke noget med at man siger når der er 5 min mellem veerne og veen har en varighed af ca 1 min

Anmeld

14. august 2011

Mettefpigen

onlyme skriver:

Jeg havde veer i 22 timer enden jeg fik TAGET vandet,. Hvornår ville du så mene jeg var i fødsel, ?

Jeg aner det da ikk..... Jeg tænkte ikk lige over at vandet ikk altid går....

Anmeld

14. august 2011

4kløver

Vil også sige fra første vee.
Men har tænk når folk skriver om deres lyn fødsel som kun varet i få min da vandet gik 5 min før de fødte og så havde de veer over 10 timer.

Anmeld

14. august 2011

svanen73

Ved min første fødsel endte jeg først til observation fordi jeg var faldet...blev undersøgt igen efter en time og var 3 cm åben. Var dermed gået i fødsel og blev kørt på FG

Anmeld

14. august 2011

132319

På mine papirer fra min første fødsel, står der at min fødsel varede 145 timer
Det er fordi mit vand gik 5 dage før jeg blev sat i gang

Men aktiv fødsel, hmmm det ved jeg egentlig ikke.

Anmeld

14. august 2011

Tvebakken

Tja - i min første fødsel gik vandet først ved presseveerne.

Jeg mener de siger regelmæssige veer og 3-4 cm åben.

Da jeg kom på fg - var det bare for at få noget smertestillende at sove på. Ikke videre regelmæssige veer (4-8 min mellem) - og var kun 1-1½ cm åben - og var dermed ikke i fødsel.

Hun valgte dog alligevel (HELDIGVIS) at beholde mig - hun var ude knap 4 timer efter!

Så - regelsmæssige veer og 3-4 cm åben er mit bud.

Anmeld

14. august 2011

cnmigo

Ved mine fødsler sagde de at det var ved 6cm man blev betegnet som værende i AKTIV fødsel.

Ud fra det tog min datters fødsel 5,5time ca.

Min søns tog 40 min.

Anmeld

14. august 2011

de-wett

Lunae skriver:

Hej piger!

Nu har jeg tænkt en del over noget - hvornår er man i fødsel? Er det når vandet går, når man får veer eller når man får presseveer?

Tit skriver folk at deres fødsel tog mange timer, men hvornår starter man med at sige man er i fødsel?

jeg vil sige den går igang fra man har reglmæssige veer med 2-3 min imellem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.