Det med at blive gravid som overvægtig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2011

Vivian87

Min oplevelse er at det er meget forskelligt fra læge til læge og jordemor til jordemor... Jeg har et BMI på 40 og min læge mente jeg burde få en abort fordi jeg ville blive en dårlig mor pga min overvægt (og jo, det sagde hun faktisk ordret ).. Herefter skiftede jeg læge og hun har ikke nævnt det! Min jordemor har heller ikke kørt i det, kun lige det der med at jeg i uge 30 skal testes for graviditets betinget sukkersyge, men ellers har hun været rigtig sød og mente bestemt ikke det behøvede være et problem så længe jeg sørgede for kun at tage 6-9 kg på! Så eftersom din BMI kun er på 26 og derved nærmest på grænsen til at være normal så sys jeg bare i skal gøre det hvis det er det i vil

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2011

Nessie

Ingen nævnte noget om min vægt, heller ikke under fertilitetsbehandlingen

De eneste gange der kunne være noget, var når jeg fik ros for ikke at have taget ret meget på

Anmeld

14. august 2011

Ann.

Vivian87 skriver:

Min oplevelse er at det er meget forskelligt fra læge til læge og jordemor til jordemor... Jeg har et BMI på 40 og min læge mente jeg burde få en abort fordi jeg ville blive en dårlig mor pga min overvægt (og jo, det sagde hun faktisk ordret ).. Herefter skiftede jeg læge og hun har ikke nævnt det! Min jordemor har heller ikke kørt i det, kun lige det der med at jeg i uge 30 skal testes for graviditets betinget sukkersyge, men ellers har hun været rigtig sød og mente bestemt ikke det behøvede være et problem så længe jeg sørgede for kun at tage 6-9 kg på! Så eftersom din BMI kun er på 26 og derved nærmest på grænsen til at være normal så sys jeg bare i skal gøre det hvis det er det i vil

Tror også bare vi gør det, men der er mange ting som skal overvejes. Vi har blandet andet en handicappet datter, men hun er ved at være så stor og tror søskende vil gavne hende.

Anmeld

14. august 2011

Ann.

Nessie skriver:

Ingen nævnte noget om min vægt, heller ikke under fertilitetsbehandlingen

De eneste gange der kunne være noget, var når jeg fik ros for ikke at have taget ret meget på

Fedt!

Det må havde været skønt at få ros for

Satser heller ikke på at tage så meget på som sidst

Anmeld

14. august 2011

Nessie

Ann. skriver:

Fedt!

Det må havde været skønt at få ros for

Satser heller ikke på at tage så meget på som sidst

Det gav lidt sig selv, de første 4 mdr. havde jeg meget kvalme og kunne ikke rigtig spise noget, senere fik jeg så sukkersyge, og var meget bevidst om hvad jeg spiste.

Så 10 kg blev det til i alt

Anmeld

14. august 2011

B&J

da jeg var gravid vejede jeg 141kg  og er 159høj og alle var søde, ingen sagde noget jamen alt var fint...

på sin vis var jeg sund og rask ud over mit overvægt...

Anmeld

14. august 2011

Aagaard

Jeg er også en smule for tyk, man har ikke hørt noget for det. Både læge og jordmoder har fortalt mig at det ville være godt hvis jeg ikke tog mere end en 8-10 kg på og så at jeg har været til sukkerbelastning her i uge 30 pga min lette overvægt. Så har de en enkelt gang gjort opmærksom på at nu skulle jeg huske at spise sundt og varieret og få mine vitaminer. Ellers har der intet været.

Jeg har indtil viddre taget 9 kg på og er i uge 33

Anmeld

14. august 2011

Dansker i England

Jeg havde en bmi på 29, da jeg blev gravid denne gang og ca det samme sidste gang, og det eneste, jeg har fået at vide er, at de vil tjekke mit bt lidt ekstra, da det sidst i min første graviditet var lidt forhøjet men ellers ikke noget.

Og i og med din vægt næsten er normal synes jeg ikke, du skal udskyde pb pga det

Anmeld

14. august 2011

Mettefpigen

Ann. skriver:

Hej piger

Vi overvejer meget kraftigt, at begynde på PB nr. 2, men sagen er den at mit BMI ligger på ca. 26,3 (163 cm og 70,5 kg), så jeg er lidt overvægtig. Det er jo ikke vildt, men jeg er det jo stadig.

Hvordan vil det påvirke en graviditet, er læger og jordmødre hårde ved en omkring det? 

Vil i ikke prøve at fortælle om jeres erfaring?

Mit BMI ligger også på omkring 26... Og jeg har heller ikk hørt en fis om det.... Er 35+2 i dag og har taget ca 6 kg på, så det er fint  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.