Det med at blive gravid som overvægtig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

918 visninger
18 svar
0 synes godt om
14. august 2011

Ann.

Hej piger

Vi overvejer meget kraftigt, at begynde på PB nr. 2, men sagen er den at mit BMI ligger på ca. 26,3 (163 cm og 70,5 kg), så jeg er lidt overvægtig. Det er jo ikke vildt, men jeg er det jo stadig.

Hvordan vil det påvirke en graviditet, er læger og jordmødre hårde ved en omkring det? 

Vil i ikke prøve at fortælle om jeres erfaring?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2011

Clisolka

Ann. skriver:

Hej piger

Vi overvejer meget kraftigt, at begynde på PB nr. 2, men sagen er den at mit BMI ligger på ca. 26,3 (163 cm og 70,5 kg), så jeg er lidt overvægtig. Det er jo ikke vildt, men jeg er det jo stadig.

Hvordan vil det påvirke en graviditet, er læger og jordmødre hårde ved en omkring det? 

Da jeg blev gravid havde jeg et BMI på ca 30. Min læge og jordemorder har ikke været efter mig, men jeg tror det er meget forskelligt fra læge til læge 

Anmeld

14. august 2011

_-Kathrine-_

Ann. skriver:

Hej piger

Jeg er overvægtig og min vægt blev aldrig nævnt som et problem ved hverken læge eller jordemoder...! Muligvis fordi jeg ikke tog så meget på... Men det blev slet ikke gjort til noget problem... Jeg havde bækkenløsning, men det kan alle jo få

Pøj pøj med projektet

Anmeld

14. august 2011

Ann.

Babymor2010 skriver:

Da jeg blev gravid havde jeg et BMI på ca 30. Min læge og jordemorder har ikke været efter mig, men jeg tror det er meget forskelligt fra læge til læge 

Ja nemlig, for har hørt om flere som har fået det påtalt og er jo lidt nervøs for det

Anmeld

14. august 2011

Clisolka

Ja nemlig, for har hørt om flere som har fået det påtalt og er jo lidt nervøs for det

Ja, jeg har nemlig også hørt om det flere gange  

Men til slut i min graviditet, så var de efter mig alligevel - for jeg fik en graviditetsbetinget sukkersyge 

Anmeld

14. august 2011

Krussedulle

Ann. skriver:

Hej piger

Tillykke med beslutningen Jeg har også et bmi som ligger omkring 26,et-eller-andet ... Og her har det ikke noget at sige (indtil videre) .... Udover at babyhulen ikke er så synlig endnu, trods jeg er gravid for 3 gang .. Men har også stadig min fødepølle fra sidste graviditet ... (fødte for 6 måneder siden)

Anmeld

14. august 2011

Ann.

_-Kathrine-_ skriver:

Jeg er overvægtig og min vægt blev aldrig nævnt som et problem ved hverken læge eller jordemoder...! Muligvis fordi jeg ikke tog så meget på... Men det blev slet ikke gjort til noget problem... Jeg havde bækkenløsning, men det kan alle jo få

Pøj pøj med projektet

Ja det er selvfølgelig rigtigt

Jeg har lidt ondt i mit bækken sidste gang, men der var jeg ganske tynd, så det kan vel komme om man er tynd eller buttet

Anmeld

14. august 2011

Ann.

Babymor2010 skriver:

Ja, jeg har nemlig også hørt om det flere gange  

Men til slut i min graviditet, så var de efter mig alligevel - for jeg fik en graviditetsbetinget sukkersyge 

Uhh - ja det håber jeg ikke at jeg får

Vi er begyndt at spise sundt, men selvfølgelig skal der være plads til lidt i weekenden

Vi spiser rigtig meget kylling, grønsager og nudler

Jeg skal dog lære at spise lidt mere regelmæssigt om dagen

Mem satser på at kunne tabe bare et par kilo inden jeg bliver gravid, det ville da også hjælpe lidt

Anmeld

14. august 2011

Clisolka

Ann. skriver:

Uhh - ja det håber jeg ikke at jeg får

Vi er begyndt at spise sundt, men selvfølgelig skal der være plads til lidt i weekenden

Vi spiser rigtig meget kylling, grønsager og nudler

Jeg skal dog lære at spise lidt mere regelmæssigt om dagen

Mem satser på at kunne tabe bare et par kilo inden jeg bliver gravid, det ville da også hjælpe lidt

Ja, der skal også være plads til lidt synderi 

Anmeld

14. august 2011

LotteGabriella

Ann. skriver:

Hej piger

jeg vejede 89 kg (164 cm) ved min første graviditet, og jeg har ALDRIG hørt på nogen som helst kommentarer eller noget  Det hele gik fint og jeg have ingen gener mv. under graviditeten eller fødslen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.