Hjemmesko-situationen... (langt, sorry)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

358 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. januar 2009

Rasmine

Ja, så havde jeg et "sammenstød" med pædagogen på Milles stue, igår.
Jeg kommer for at hente hende, og konstaterer ENDNU engang, at damen ikke har hjemmesko på, på trods af jeg MANGE gange har gjort opmærksom på om "ikke godt de vil hjælpe Mille med at huske at få de hjemmesko på" (ordret)

Da jeg så igen igår spurgte om de ville hjælpe hende med at huske det, gik hun til "modangreb" og sagde om ikke godt vi ville huske at sende flyverdragt med Mille. De havde ledt og ledt, men kunne ikke finde den. Og de havde jo ikke så mange extra flyverdragter at de kunne låne ud til hele børnehaven.
(Og lige præcis tirsdag havde Lars ikke kunnet finde den herhjemme, inden han skulle aflevere, og havde sagt det til pæd.medhhjælpen derovre, som sagde at de nok skulle finde den, ellers kunne hun låne en. Det havde en pædagog fra Rasmus stue også hørt)
Pædagogen fra Rasmus stue kom i samme øjeblik forbi, og sagde at det havde hun faktisk hørt, for at komme mig lidt til undsætning, da hun kunne se jeg havde mega røde kinder og ører, og vand i øjnene, fordi jeg var så tosset og ked.

Jeg siger så:
Arj, ved du hvad? -Det der er ikke rimeligt, det er måske én gang ud af 100 at der mangler noget i Milles taske, og det ved du! -Jeg kan ikke forstå hvorfor det er så svært med de hjemmesko. Vi giver hende ALTID hjemmesko på, når vi afleverer, og der er ALTID mindst et par til hende heroppe. Desuden VED du hun er ørebarn???
Hun sagde så ikke så meget, andet end at det sku de nok prøve at huske.

Sagde så til hende at der vel måtte være noget med deres interne kommunikation.
Det forstod hun ikke rigtig.
Og jeg forklarede jeg ikke kunne forstå beskeden med flyverdragten så ikke var sagt videre, og at jeg ikke forstod at de ikke sørgede for at huske de hjemmesko, især fordi pædagogen selv, og de 2 pæd.medhjælpere havde fået det at vide op til flere gange.

Det ender med jeg ryster på hovedet, og går ind i puderummet for at hente Mille, lige ved siden af, for at slippe for at vise at jeg er lige ved at tude, af bare arrigskab.
Står så derinde og snakker med tøserne, som leger derinde.
Pædagogen kommer så ind, for ligesom at "glatte lidt ud", tror jeg.
Hun siger så til Mille, at hun også skal huske de hjemmesko.

Da havde jeg bare lyst til at kaste hende op af væggen og RÅBE:
Hun er 4½ fåkking år gammel, hun kan da ikke huske det selv.

Nå, det ender med vi tager hjem, og jeg har bare spekuleret over det siden.

Er blevet enig med mig selv om at det ikke er mig som er emsig. Der er ÉN ting de skal huske omkring Mille, og det er de hjemmesko!
Hun har ingen allergi, astma, der er ingen madvarer hun ikke kan tåle osv., så som sagt er det kun hjemmeskoene de skal huske. Vi regner med de har styr på det deroppe, så vi kommer aldrig med irettesættelser eller dessiner om dit og dat.
Så er det virkelig for meget forlangt at de skal prøve at huske de hjemmesko, spørger jeg bare???

Det skal lige siges at der har været tumult deroppe, den gamle leder blev bedt om at pakke sammen, pga. personalegruppen ikke trivedes, og de sidste måneder har det været en konstitueret leder.
Pr. 1. jan. startede den nye leder så. Håber det vil give ro og struktur på.

Tak fordi du læste med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2009

Lise

Jamen, det er sgu da også skide frusterende når de ikke gør som man beder dem om!!!

Vi havde en lignende situation da vi blev opmærksom på at der var problemer med Simons ører i sommer. Vi bad pædagogerne om at huske at give Simon en hue på (en tynd én), og det var åbenbart en svær en, for hver dag når vi hentede Simon rendte han rundt udenfor uden den skide hue på... De undskyldte altid og sagde noget lignende "nå, men det havde jeg ikke lige hørt - det skal vi nok huske for eftertiden"...og heldigvis blev det da også bedre... Men for filans!

Skide GOKKER

Anmeld

7. januar 2009

Astrid P

For satan da, de der hjemmesko altså... Er det fordi hun selv tager dem af igen eller får hun dem ikke på igen når de har været ude?

Altså, hvis det er fordi hun render og tager dem af hele tiden, så kan jeg godt forstå at det er svært for pædagogerne at sørge for at hun tager dem på igen konstant. Men hvis det handler om at det er efter de har været på legepladsen osv. at der skal sørges for at hun kommer i de hjemmesko, så synes jeg godt at det burde kunne lade sig gøre - selvom pædagogerne også har meget andet de skal bruge deres opmærksomhed på.

Og den med flyverdragten, den er jo direkte tåbelig. Det er ikke særligt professionelt at gå i forsvar ved at angribe på den måde...

Anmeld

7. januar 2009

Rasmine

Det nemlig dét, når de har været ude, bliver hjemmeskoene glemt.
Er de i puderummet ryger hjemmeskoene selvfølgelig af.
Jeg forstår bare ikke det er så svært at huske på den ene ting.
Især fordi de ved hvor store problemer hun har med ørerne, og fordi jeg har sagt det til hudløshed.

Jeg VED også godt der er mange børn, og der er mange ting at huske på, meeen...

Ja, den med flyverdragten er helt hen i vejret. Er pisse træt af mig selv, fordi jeg med det samme fik varme, røde kinder mv. Men er glad for jeg alligevel fik forsvaret mig ved at sige det med at vi sjældent glemmer noget.

Lise:

Den med huen har vi også været igennem et utal af gange.

Det ender med jeg kommer op i børnehaven, en dag i sept, hvor solen skinner, og ikke en vind rører sig (dagene op til havde det blæst en del, og hun havde hue på Denne solskinsdag har hun sgu hue på(tynd bomuldshue på, men alligevel..), og er ved at koge over, har totalt røde kinder, og har nærmest vådt hår, fordi hun sveder.
Arhmen, TÆNK JER NU OM DA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anmeld

7. januar 2009

Muffinmus

nope, selvfølgelig skal de da huske futter, det forventer jeg da også hun gør i Williams dp. Sådan noget skal da være i orden især på den her årstid

Anmeld

7. januar 2009

Susan1978

Mette jeg kan godt forstå du blev gal og især fordi hun er ørebarn.

Ea har heller ALDRIG sutsko på når jeg henter hende, og jeg ved godt det er fordi at de glemmer det når de har været ude. Men kunne de pædagoer ikke bare gøre det til en vane at huske børnene det på evt til fællesfrugt - om alle nu har husket at tage deres sutsko på.

jeg gir også altid Ea sutsko på når jeg afleverer hende.

Jeg gloede så godt nok også lidt i morges da jeg for 2. gang kom op i børnehaven for at aflevere den madkasse vi havde glemt fordi Emil valgte at skide i sin ble på vej ud af døre, så jeg glemte den.
Men der dansede 4 piger rundt incl Ea inde på en stue i undertrøjer, jeg siger til Ea at hun skal ta sin bluse på, men hun siger at de har det så varmt når de danser..
helt ærligt, kl var 07:30 hvor varm er stuen lige nået at blive.. der ville jeg godt ha ønsket at en pædagog havde sagt til dem at de ikke skulle tage deres bluser af.

Susan som synes du har handlet helt rigtigt og håber de snart har forstået din melding.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.