Antal barn syg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.420 visninger
13 svar
0 synes godt om
14. august 2011

dorthemus

Ja som overskriften....hvor mange barn syg har man om året?? Jeg er fastansat pædagog og har ret til barnets 1. Og 2. Sygedag, men jeg er i tvivl om der er regler for hvor mange man kan have på et år.Mvh Dorthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2011

saxa

Mener bestemt ikke der er en regel der siger hvor mange barnets sygedage man må ha. Har ihvertfald ingen begrænsning som sådan på min arb plads (er også gok)

Anmeld

14. august 2011

henh01

Man må have barnets første sygedag hvor man i følge lovgivningen skal bruge dagen på at finde barnepige til de næstkommende dage. Men fordi vi i dag ikke har bedstemødre der går hjemme, kan det være svært at finde barnepige og man har derfor indført barnets 2. sygedag. Først ved en nykommende sygdom må du melde barn syg igen.

Anmeld

14. august 2011

henh01

havde slet ikke lige læst dit indlæg godt nok

Jeg tror ikke der er nogle regler for hvormange man må have, men barn syg bliver vidst nok betragtet som fravær og kan være en i en afgørelse om afskedigelser.

Anmeld

14. august 2011

saxa

henh01 skriver:

havde slet ikke lige læst dit indlæg godt nok

Jeg tror ikke der er nogle regler for hvormange man må have, men barn syg bliver vidst nok betragtet som fravær og kan være en i en afgørelse om afskedigelser.

Jeg har lige søgt lidt omkring det.. Og der er absolut ingen loft over det. Men som du skriver, har man alt for mange om året, kan det give en skriftlig advarsel på arbejdspladsen. Men hvor mange er for mange mon?

Anmeld

14. august 2011

dorthemus

henh01 skriver:

Man må have barnets første sygedag hvor man i følge lovgivningen skal bruge dagen på at finde barnepige til de næstkommende dage. Men fordi vi i dag ikke har bedstemødre der går hjemme, kan det være svært at finde barnepige og man har derfor indført barnets 2. sygedag. Først ved en nykommende sygdom må du melde barn syg igen.

Tak for svar jeg blev ringet hjem torsdag en time før jeg havde fri fordi Runa havde dårlig mave. Holdt hende så hjemme fredag men hun har stadig rigtig meget afføring, dog mere blød end flydende (sorry). Hvis jeg blir hjemme med hende i morgen tæller det så for 2. sygedag eller ny???

Anmeld

14. august 2011

dorthemus

saxi skriver:

Mener bestemt ikke der er en regel der siger hvor mange barnets sygedage man må ha. Har ihvertfald ingen begrænsning som sådan på min arb plads (er også gok)

Hvor tit har du barn syg?

Anmeld

14. august 2011

Mette+Mathias

dorthemus skriver:

Tak for svar jeg blev ringet hjem torsdag en time før jeg havde fri fordi Runa havde dårlig mave. Holdt hende så hjemme fredag men hun har stadig rigtig meget afføring, dog mere blød end flydende (sorry). Hvis jeg blir hjemme med hende i morgen tæller det så for 2. sygedag eller ny???

Den dag du blev ringet hjem er jo den dag barnet blev syg, så det er dermed den første dag. Fredag var jo nr. 2 dag, og mandag bliver så dag nr. 5, så der kan du ikke blive hjemme.

Der er som sådan intet loft over hvor mange dage du må have, men du skal være opmærksom på at det IKKE er en RET!! Man kan få lov at holde barnets 1. (og 2.) sygedag, HVIS det er foreneligt med arbejdspladsen, så hvis fx. alle dine kollegaer ligger i sengen med influenza, kan din leder godt sige nej til at du holder barnets første sygedag.

Man kan også få nej til at holder barnets første sygedag, hvis arbejdsplanen mener det bliver misbrugt.

Anmeld

14. august 2011

henh01

dorthemus skriver:

hmm.. ja det er egentlig et godt spørgsmål. Vil mene at weekenden gør at du ikke kan bibeholde barn syg mandag medmindre det er en ny sygdom, hvilket dit arbejde jo ikke ved. Men ring og tal med dem i morgen evt

Anmeld

14. august 2011

henh01

saxi skriver:

Jeg har lige søgt lidt omkring det.. Og der er absolut ingen loft over det. Men som du skriver, har man alt for mange om året, kan det give en skriftlig advarsel på arbejdspladsen. Men hvor mange er for mange mon?

ja det ved jeg sørme ikke.. Hmm.. godt spørgsmål. vil mene en om mdr er for meget det er nok nærmere et par gange om året. Man må dele lidt med faren så det ikke virker så voldsomt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.