At pølle når man føder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2011

B&J

jeg gjorde det ikke min tissede istedet og ja tænkte ikke over det og mærkede det knap nok.. men de jordmøder ser det jo næsten hverdag så det skal du ikke tænke på og mens du ligger og presser jamen så tror jeg heller ikke du tænker over det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

DE FLESTE fødende får en klyx (lavement) inden fødslen er gået RIGTIGT i gang... aåtså hvor de skønner at der er nogle timer til fødslen. det sker oftest i forbindelse med at du bliver indlagt på fødegangen... 

når man har fået sådan en klyx så bliver du tømt RIMELIG godt ud. og dermed er risikoen for at lave en lille pølle under presseveerne MINIMAL  

men det er en generel frygt som de fleste der skal føde, har.. og ligeså snart man ligger på fødebriksen og er igang. er man så pisse hamrende ligeglad med alt andet end at fokusere på at trække vejret på en måde så veerne er til at holde ud..... og så tænker du slet ikke på at skulle pølle  

jeg prøvede det dog ikke selv.. jeg havde dog presseveer i et par timer.. men jeg fik akut kejsersnit.

men min pøllefrygt forsvandt ligesom i takt med at mine veer blev stærkere.. 

Ja okay, det er jeg nu glad for at høre

Det der man får, for at blive udtømt er det en pille eller hvordaan?

Anmeld

13. august 2011

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jeg gjorde det ikke min tissede istedet og ja tænkte ikke over det og mærkede det knap nok.. men de jordmøder ser det jo næsten hverdag så det skal du ikke tænke på og mens du ligger og presser jamen så tror jeg heller ikke du tænker over det

Nej tror nu heller ikke at man tænker over det, når det kommer til stykket

Anmeld

13. august 2011

B&J

Anonym skriver:

Nej tror nu heller ikke at man tænker over det, når det kommer til stykket

Nej men kender det godt det er nu alle tankerne kommer tænk nu hvad nu hvis osv osv... men sjovt når man føder og veerne er godt igang jaa så tænker man slet ikke på nogle af alle de spørgsmål man har stillet sig selv

Anmeld

13. august 2011

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Nej men kender det godt det er nu alle tankerne kommer tænk nu hvad nu hvis osv osv... men sjovt når man føder og veerne er godt igang jaa så tænker man slet ikke på nogle af alle de spørgsmål man har stillet sig selv

Hehe nej, kunne jeg nu godt forstille mig. Men de tanker fylder nu meget for tiden  

Anmeld

13. august 2011

Frejasen

Ja jeg må jo så stemme ja rigtig meget. Var vildt bekymret over det inden ligesom dig. Jeg fik også laument, men da min datter lå forkert gik der 12 timer fra jeg fik det og til jeg fødte og ja så kan der jo altså risikere at komme noget alligevel. 

Og ved mig var det meget og vil sige at det var sku da ikke super fedt, men det var heller ikke så hammer frygteligt som jeg havde troet. Når man er i så intens en situation så skal der mere end en gang lort til at hyle en ud af den. Og når vidunderet så ligger på maven jamen så kan lort være lort og betyder intet, for mor og far tænker kun på den kærlighed der ligger der på brystet og kikker

Håber du får en fantastisk fødsel med eller uden lort

Anmeld

13. august 2011

Turtles

Anonym skriver:

Hehe ja okay Godt de er hurtige til det

Ja hehe

Men som flere har skrevet, så tænker du slet ikke over det når først du begynder at presse

Anmeld

13. august 2011

LinLin

Nej det har jeg ikke - og har ikke fået klyx/lavement inden nogen af gangene. Gikk bare selv på toilet imellem veerne

Anmeld

13. august 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

Ja okay, det er jeg nu glad for at høre

Det der man får, for at blive udtømt er det en pille eller hvordaan?

nope.. det er saltvand med noget halløj i der irritere tarmen så den løsner alt hvad der kan løsnes af gammel og ny afføring.. ( man kan jo faktisk have gammel afføring siddene i tarmen) og så skal man holde det inde som man skal holde på en meget MEGET stor prut. og så går man ud på toilettet og så lugter der ellers af roskilde festivaltoilet og lydene er herlige.. og man har det "udover veerne" efterfølgende bare MEGET RART..... og føler sig enormt ren... det er vel lidt det man kan kalde for en engangstarmskylning

Anmeld

13. august 2011

skønneunger

første gang fik jeg lavement, det er sådan en lille flaske med noget væske de sprøjter op i din endetarm, jeg frygtede nok den mere end fødslen men kunne ikke mærke noget. og jeg sad og hylede af grin ude på toiletet jeg syntes det var så komisk med veer og ja undskyld men lort samtidig. ( jeg er lidt underlig )

anden gang nåede jeg ikke at få lavement og ved faktisk ikke om der kom noget ud for fødste på operationsbordet så det var lidt kaotisk.

men altså de ser det hver dag.

men jeg har da tit fået af vide af min mor at jeg kom ud sammen med frikadellerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.