Hurtigt Spørgsmål.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2011

Topp

Anonym skriver:

Der står bare på statsforvaætningens hjemmeside at man skal være enige om navn og dåb, hvis der er fælles forældremyndighed over barnet

det er der jo heller ikk før faderskab er vedkendt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2011

Topp

EJ DET forstår jeg da SÅ godt.

Hvorfor f...... skal man give sit barn en mands navn HVIS der skal køres faderskabssag??? hvis han MENER der er grund til det - ja så skal barnet da heller ikke bære hans navn - hvor hænger det sammen???

Anmeld

13. august 2011

Anonym trådstarter

Topp skriver:

det er der jo heller ikk før faderskab er vedkendt

Nej men det kan det jo sagtens nå inde dåben og så må hun jo ikke. Men jeg der er stor forskel på hvad man må hvad man gør. Og så tænkte jeg bare på hvad man som fyr gør for at få sin minin ind, når det er ens barn det omhandler?

Anmeld

13. august 2011

Topp

Anonym skriver:

Nej men det kan det jo sagtens nå inde dåben og så må hun jo ikke. Men jeg der er stor forskel på hvad man må hvad man gør. Og så tænkte jeg bare på hvad man som fyr gør for at få sin minin ind, når det er ens barn det omhandler?

ikk hvis man skal holde sig til "tidsfristerne" så skal man navngive... det kan trææææææææække ud i laaang tid

Anmeld

13. august 2011

Anonym trådstarter

Topp skriver:

EJ DET forstår jeg da SÅ godt.

Hvorfor f...... skal man give sit barn en mands navn HVIS der skal køres faderskabssag??? hvis han MENER der er grund til det - ja så skal barnet da heller ikke bære hans navn - hvor hænger det sammen???

? Hvis hun selv siger der kan være flere mulige fædre og så laver det om til der kun kan være en, så har man da ret til at være i tvivl.

Jeg siger jo heller ikke hun skal give barnet farens nav, men hun har ligesom selv sat processen igang, hvor kan hun så ikke vente til det er kommet på plads? Det ville jo være det rigtige at gøre, når der alligevel er længe til deadline for navngivelse af barnet

Anmeld

13. august 2011

Topp

min søn bærer hans fars efternavn - da vi var sammen dengang - så det valgte vi og mit mellemnavn.. min datter hedder kun mit navn

Anmeld

13. august 2011

Anonym trådstarter

Topp skriver:

ikk hvis man skal holde sig til "tidsfristerne" så skal man navngive... det kan trææææææææække ud i laaang tid

i dette tilfælde er tidsfristen lang og dagen har forløbet forholdvis hurtigt, og bliver gjort færdige indefor de næste 2 uger

Anmeld

13. august 2011

Topp

Anonym skriver:

? Hvis hun selv siger der kan være flere mulige fædre og så laver det om til der kun kan være en, så har man da ret til at være i tvivl.

Jeg siger jo heller ikke hun skal give barnet farens nav, men hun har ligesom selv sat processen igang, hvor kan hun så ikke vente til det er kommet på plads? Det ville jo være det rigtige at gøre, når der alligevel er længe til deadline for navngivelse af barnet

kender ikk den pågældende sag... men hvis ikk de er sammen - ville jeg da heller aldrig bruge faderens navn

Anmeld

13. august 2011

Anonym trådstarter

Topp skriver:

kender ikk den pågældende sag... men hvis ikk de er sammen - ville jeg da heller aldrig bruge faderens navn

jeg tror du glemte at læse mit spørgsmål, men ligemeget, kan se vi er meget uenige på dette punkt, på hvordan man skal forholde sig til tingene, men tak for dine svar.

Anmeld

13. august 2011

Topp

Anonym skriver:

i dette tilfælde er tidsfristen lang og dagen har forløbet forholdvis hurtigt, og bliver gjort færdige indefor de næste 2 uger

hvis ikk de er sammen - kan jeg ikke se hvorfor barnet skulle hedde hans navn - men jeg er nok også sær...

ville IKK givemin datter hans navn - da vi gik fra hinanden 3 måneder inden fødsel....

så er hun mit ansvar da hun bor ved mig og derfor mig der bestemmer de "små" detalier

vi havde på daværende tidspunkt fællesforældremyndighed - nu har jeg den alene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.