Hurtigt Spørgsmål.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.416 visninger
20 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. august 2011

Anonym trådstarter

Må en mor godt døbe sit barn, mens man venter svar på faderskabprøven???

Altså, i teori har hun jo den fulde forældre myndighed, indtil blodprøven bekræfte om manden er faren eller ej, men derefter står der jo at man skal være enige om barnet skal døbes og hvad barnet skal hedde???

kan manden "tilbage" holde dåben indtil der er kommet svar på blodprøven????

Håber på nogle hurtige svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2011

Topp

Anonym skriver:

Må en mor godt døbe sit barn, mens man venter svar på faderskabprøven???

Altså, i teori har hun jo den fulde forældre myndighed, indtil blodprøven bekræfte om manden er faren eller ej, men derefter står der jo at man skal være enige om barnet skal døbes og hvad barnet skal hedde???

kan manden "tilbage" holde dåben indtil der er kommet svar på blodprøven????

Håber på nogle hurtige svar

selvfølgelig kan hun det... navn og faderskab hænger IKK sammen

Anmeld

13. august 2011

Anonym trådstarter

Topp skriver:

selvfølgelig kan hun det... navn og faderskab hænger IKK sammen

Nej men hvad så når faderskabet er bestem? og hvis det bliver bestemt før dåben kan han jo stille sig på bagben, da man skal være enige

Anmeld

13. august 2011

Topp

Anonym skriver:

Nej men hvad så når faderskabet er bestem? og hvis det bliver bestemt før dåben kan han jo stille sig på bagben, da man skal være enige

overhoved ikk... jeg fik fastslået faderskab inden fødslen - og jeg døbte hende da med det navn jeg ville have - uden han så meget som vidste dato - så det kan man da

Anmeld

13. august 2011

Topp

kun hvis du vil bruge faderens navn - skal det selvfølgelig være fastslået... og hvis du tager hans navn - SKAL i derefter være enige om evt. navneskift - ellers kan du ikk ændre det...

Anmeld

13. august 2011

132319

Ja, det kan hun godt.

Jeg kender en fyr hvor moderen sked højt og helligt på hans mening og gav deres barn det navn og efternavn som HUN syntes barnet skulle hedde, blot fordi hun var bitter over at han ville have en faderskabstest.

Hvad endnu værre er, at hun og hendes nye kæreste rejste sig op i kirken da præsten bad forældrene om at rejse sig og så kunne den rigtige far bare sidde der og føle sig som en sæddoner

Jeg ved at han er i fuld gang med at få gennemført at barnet kan have hans efternavn som mellemnavn. Barnets fornavn må han jo bare leve med...

Anmeld

13. august 2011

Anonym trådstarter

Topp skriver:

overhoved ikk... jeg fik fastslået faderskab inden fødslen - og jeg døbte hende da med det navn jeg ville have - uden han så meget som vidste dato - så det kan man da

Der står bare på statsforvaætningens hjemmeside at man skal være enige om navn og dåb, hvis der er fælles forældremyndighed over barnet

Anmeld

13. august 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Ja, det kan hun godt.

Jeg kender en fyr hvor moderen sked højt og helligt på hans mening og gav deres barn det navn og efternavn som HUN syntes barnet skulle hedde, blot fordi hun var bitter over at han ville have en faderskabstest.

Hvad endnu værre er, at hun og hendes nye kæreste rejste sig op i kirken da præsten bad forældrene om at rejse sig og så kunne den rigtige far bare sidde der og føle sig som en sæddoner

Jeg ved at han er i fuld gang med at få gennemført at barnet kan have hans efternavn som mellemnavn. Barnets fornavn må han jo bare leve med...

Puha frygteligt, starkels fyr

Anmeld

13. august 2011

132319

Anonym skriver:

Puha frygteligt, starkels fyr

Ja, moderen har været SÅ strid og trukket faderskabssagen i langdrag.

Smagløst men heldigvis for ham, bider det hende i enden nu hvis hun fortsætter på den måde...

Anmeld

13. august 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Ja, moderen har været SÅ strid og trukket faderskabssagen i langdrag.

Smagløst men heldigvis for ham, bider det hende i enden nu hvis hun fortsætter på den måde...

tænk at man kan gøre sådan noget, synes det er strengt.... også at man bare får lovat være sådan en kælling, men godt det bider hende i røven nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.