Hej Piger
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil med dette indlæg, nok ikke rigtig noget har bare brug for at lukke luft ud....
Jeg frabeder mig negative svar på forhånd, da jeg simpelthen ikke kan tåle det, kun positive tanker og hjælp på min vej frem.
Så hvis i ikke har noget pænt at sige så spring helst videre
Sagen er den at jeg siden jeg var teenager har haft en on og off spiseforstyrrelse, som blev rigtig slem for snart 3 år siden, jeg tabte mig næsten 20 kilo på 3 mdr. ved at holde op med at spise, lang historie kort jeg blev rigtig tynd, syg og forskruet i mit hoved, som man nu gør med en spiseforstyrrelse.
Jeg fandt så ud at jeg ventede mit første barn og jeg tror virkelig hun var min redning, jeg kom i behandling og fik undertykt mine følelser for at holde op med at spise, var i behandling i 1 års tid og fik så lov at stoppe diverse behandlinger, da jeg var en rigtig god bedring og godt ville kunne selv fremover.
Det gik rigtig fint lige indtil mig og mange begyndte på PB 2, vi fik bid i første hug og gik hele ti uger, før vi mistede, og jeg var i dyb sorg, men alligevel var vi hurtigere op på hesten igen.
Så stod vi med en nu positiv test og nåede ikke engang til lægen, før jeg blødte kraftigt og vi havde mistet igen......
Fik undersøgt min krop for at se om det var mig, jeg har tidligere fået af vide jeg havde et lidt dårligt underliv, men efter min spiseforstyrelse og hårde graviditet er den forværret yderligere, kan ikek lige udspicificere mere. Men jeg ville have svært ved at få lov at holde på mine børn, jeg er bare såååå ked af det, det eneste jeg ønsker mig er en stor familie.
Alt dette har desværre medført at jeg er trådt tilbage i mine gamle mønster, jeg kontrollere alt hvad jeg spiser og jeg spiser mindre og mindre.
Min fornuft kæmpe en svær kamp mod min spsieforstyrret djævle, men glæder og følesen ved at kunne styre noget igen, er det eneste der holde mig oppe i øjeblikket.
Det er svært at forklare min mand hvordan jeg har det, for folk der ikke har en spise forstyrrelse kan slet ikke sætte sig ind i vores "syge" tanke gang. Jeg vil gerne starte i behandling igen, inde det kører for langt ud, men jeg er også bange for at de tager det eneste væk fra mig som holde mig oppe, så jeg kan holde en hverdag for mit barn og mand og samtidig er jeg bange for at miste det hele. Og overhoved ikke kunne for flere børn.... Årh jeg vil ikke mere, gider ikke mere, orker ikek mere, vil bare være gravid nu.........
Undskyld det blev så langt og roedet
Spiseforstyrrelse er en djævel der bor i din krop som du skal lære at leve med resten af dit liv. Den vil altid dukke op og hviske dig i øret når du mindst venter det og mindst(mest) har brug for det!!
Den djævel skal du i første omgang acceptere og se i øjnene og så skal den have et skab eller en skuffe inden i dig hvor den pænt skal blive, det skal du bestemme. Den vil slippe ud ind i mellem, men så er det dig der med tiden bliver den stærke der beder den om at smutte tilbage hvor den kom fra.
Du SKAL SKAL i behandling, du er mor og har en skøn lille pige der har brug for dig i MANGE år. Du har en mand/kæreste der med garanti er ved at gå ud af sit gode skind af at se dig forfalde for øjnene af ham.
Jeg er ked af at sige det, men du er langt ude som du beskriver det i dit indlæg og du kan ikke selv komme tilbage så slemt som du har det! Jeg bliver rigtig bekymret for dig også fordi jeg ved at pårørende har så svært ved at forstå og tackle spiseforstyrrelser og derfor ikke ved hvordan de skal hjælpe eller gribe ind.
Du skal vide at det der giver dig kontrollen lige nu, tager dit liv! Men det tror jeg godt du ved.
Du har brug for een der kan forstå dig, tage dig i hånden og tage dig med til lægen så du kan komme i behandling.........NU!
Jeg håber ikke du ser mit indlæg som negativt, jeg vil rigtig gerne give dig søde ord og kram.........men det du har brug for er at der er nogen der tager over og sørger for at du får hjælp og åhhhhh jeg bliver rigtig bekymret for dig når jeg læser dit indlæg.
Har du ikke een i din familie eller en veninde du kan søge hjælp hos, evt skrive en sms om at du har brug for hjælp til at komme videre. Een du ved der ikke vil fordømme, men vil være stærk nok til at hjælpe dig?? Du kan jo skrive det i en sms, hvis det er alt for svært at sige direkte.
Håber du snart får hjælp.
Kamelia