Når man ikke egner sig til at være gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ja jeg står faktisk der at jeg tror jeg ikke egner mig til at være gravid og hold nu shitse hvor er det altså bare hårdt  Jeg tager ikke på som sådan i vægt, men i og med musklerne er blevet mindre grundet mindre træning er der kommet lidt mere lår og lidt mere numse men maven, ja den ligner ikke en i uge 19  men så til problemet..

Jeg er konstant træt...  jeg har hovedpine og migræne næsten hver dag..  jeg kan aldrig sove længe men sover jeg til kl f.eks  8 går der 2-4 timer også smæk så er jeg træt.. jeg går i seng mellem 21.30-22.30 går jeg i seng før kan jeg ikke sove og kan jeg vågner jeg kl 04.00 og er vågen

jeg spiser ikke særlig usundt, spiser fedtfattigt, jeg går meget på mit job og med hundene, er meget ude i den friske luft, spiser jern og vitaminer og kalk...

men intet hjælper

Er der andre der stod med det samme eller har nogle gode råd??

Stakkels dig.

Men..er du blevet tjekket for B12 vitamin mangel, jernmangel og den slags..det giver uro, træthed, pylrethed og "underligheds-følelse" i hele kroppen..især ved B12 mangel???

Så gør dig selv en tjeneste og tag ned til lægen og bliv tjekket.

Nogle af os har det svært med at forstå og acceptere forandringerne i kroppen ved en graviditet, og jeg tror, du skal prøve at slappe lidt af og gribe det at være gravid an som et projekt, man skal igennem.
Ja, det giver visse ubehageligheder, men resultatet på bundlinjen, er jo det, det handler om, nemlig det at du får en baby i armene efter ca 40 uger.
Og hvis det er det, du har ønsket dig, så er det til at se en ende på, også selvom man i en periode er sat lidt ud af "drift" og ikke føler særligt meget behag derved.

Jeg havde engang en veninde, der altid betegnede det som en "alien invasion" af hendes krop, og hun glædede sig altid til at "få sin krop igen", noget jeg helt sikkert kunne følge hende i.

Så slap af..tag en dag ad gangen..slap af..hvil dig, lad op til den store finale, du er halvvejs nu, så der er ikke så længe igen..og...få så lige tjekket det B12-tal..for at sige det lige ud..så har man det ad H til hvis man har mangel på et eller andet i kroppen under graviditet og får mildest talt knald i låget af det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Stakkels dig.

Men..er du blevet tjekket for B12 vitamin mangel, jernmangel og den slags..det giver uro, træthed, pylrethed og "underligheds-følelse" i hele kroppen..især ved B12 mangel???

Så gør dig selv en tjeneste og tag ned til lægen og bliv tjekket.

Nogle af os har det svært med at forstå og acceptere forandringerne i kroppen ved en graviditet, og jeg tror, du skal prøve at slappe lidt af og gribe det at være gravid an som et projekt, man skal igennem.
Ja, det giver visse ubehageligheder, men resultatet på bundlinjen, er jo det, det handler om, nemlig det at du får en baby i armene efter ca 40 uger.
Og hvis det er det, du har ønsket dig, så er det til at se en ende på, også selvom man i en periode er sat lidt ud af "drift" og ikke føler særligt meget behag derved.

Jeg havde engang en veninde, der altid betegnede det som en "alien invasion" af hendes krop, og hun glædede sig altid til at "få sin krop igen", noget jeg helt sikkert kunne følge hende i.

Så slap af..tag en dag ad gangen..slap af..hvil dig, lad op til den store finale, du er halvvejs nu, så der er ikke så længe igen..og...få så lige tjekket det B12-tal..for at sige det lige ud..så har man det ad H til hvis man har mangel på et eller andet i kroppen under graviditet og får mildest talt knald i låget af det.

Kærligst
Sussie

Alt er tjekket og alle tal er normale 

Jeg ser det som en fantastisk ting at skulle være mor og vil bare gerne være stor og tyk og gravid at se på nu som andre men det er kroppen ikke helt enig i 

Jeg tror måske det skyldes for meget arbejde men som studerende og udsigten til barsel må man jo desværre knokle 

Anmeld

13. august 2011

Anonym trådstarter

Kamelia skriver:

Uhhh som min mand sagde hver gang jeg brokkede mig: det er så smuuuuuukt at være gravid!!

I min verden skal det bare overståes, gaven og glæden kommer tilsidst, det allerbedste og det ER kampen værd!!

Jeg har elsket at mærke min lille baby inde i maven og nydt stunder med hænderne på maven når de har moslet rundt. Men jeg har også hadet smerterne, vægten, vandet i benene, bækkenløsningerne, canaltunnel syndrom hver gang osv osv.......

Men hold ud, du gemmer nemlig på det bedste tilsidst!!!

Stort kram fra mig.........som har stor forståelse for dit indlæg!

Kamelia

tusind tak for dit indlæg...

Min kæreste synes det er såååå rart at jeg har symptomer nu når jeg ikke har strækmærker.. dem havde han ellers bestilt siger han 

Jeg nyder også når jeg kan mærke den lille sparke rundt man bliver helt  men jeg nyder ikke at jeg efter få vågne timer har det som et hel alderdomshjem 

Anmeld

13. august 2011

Kamelia

Anonym skriver:

tusind tak for dit indlæg...

Min kæreste synes det er såååå rart at jeg har symptomer nu når jeg ikke har strækmærker.. dem havde han ellers bestilt siger han 

Jeg nyder også når jeg kan mærke den lille sparke rundt man bliver helt  men jeg nyder ikke at jeg efter få vågne timer har det som et hel alderdomshjem 

Godt du er halvvejs...........nyd de gode stunder og glæd dig over at du nok skal få din krop igen......med tiden hi hi.

Knus

Anmeld

13. august 2011

chael

Anonym skriver:

Ja jeg står faktisk der at jeg tror jeg ikke egner mig til at være gravid og hold nu shitse hvor er det altså bare hårdt  Jeg tager ikke på som sådan i vægt, men i og med musklerne er blevet mindre grundet mindre træning er der kommet lidt mere lår og lidt mere numse men maven, ja den ligner ikke en i uge 19  men så til problemet..

Jeg er konstant træt...  jeg har hovedpine og migræne næsten hver dag..  jeg kan aldrig sove længe men sover jeg til kl f.eks  8 går der 2-4 timer også smæk så er jeg træt.. jeg går i seng mellem 21.30-22.30 går jeg i seng før kan jeg ikke sove og kan jeg vågner jeg kl 04.00 og er vågen

jeg spiser ikke særlig usundt, spiser fedtfattigt, jeg går meget på mit job og med hundene, er meget ude i den friske luft, spiser jern og vitaminer og kalk...

men intet hjælper

Er der andre der stod med det samme eller har nogle gode råd??

He he... Det lyder nu ikke til du er uegnet gravid, men som at du deler de samme kvaler, som så mange andre gravide

Det lyder helt normalt.

Jeg led også i en periode af stærk hovedpine under denne graviditet.

Døjer nu med en del plukveer og bækkenløsning, væske i kroppen, uro i benene, krampe i læggene og utilgivelig træthed

Godt nok er det 3. gang, så der er jo også lige 2 andre unger der skal ses til, men uegnet føler jeg mig nu ikke.

Bare nu med mindre overskud

Velkommen til gravid verden og pøj pøj med det hele

*CAmilla 33+3

Anmeld

13. august 2011

Sofia

Det lyder hårdt, jeg lider selv af migræne, men havde kun et enkelt anfald under min graviditet. Føler virkelig med dig...

Anmeld

13. august 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Alt er tjekket og alle tal er normale 

Jeg ser det som en fantastisk ting at skulle være mor og vil bare gerne være stor og tyk og gravid at se på nu som andre men det er kroppen ikke helt enig i 

Jeg tror måske det skyldes for meget arbejde men som studerende og udsigten til barsel må man jo desværre knokle 

Hehe..ja det med tykkelsen, det kan jeg ikke hjælpe dig med

Nogle kan bare bære rundt på kæmpebabyer og kun se ud som om de er gravide med en ært..sådan var min kusine bl.a.
Og tænk på kronprinsesse Mary..manner...2 stks i maven og hun så ud som om der var en lille mus derinde selv da hun var højgravid 

Jeg håber du snart får lidt mere mave, og føler dig lidt mere gravid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.