Spor af blod i urinen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.407 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. januar 2009

Mikkelmusen

Jeg har lige været til lægen idag for at få lavet en prøve for blærebetændelse, da jeg havde en mistanke om der var noget. Jeg får så afvide at jeg ikke havde blærebetændelse, men der var spor af blod i urinen?!

Jeg skal så, hvis det fortsætter (altså mine symptomer), komme ind med en ny prøve som så skal dyrkes natten over.

Men hvad tror i blod i urinen kan betyde? Det er jo ikke noget jeg selv kan se når jeg tisser, men nu tænker jeg ret meget over det.

Christina 18+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2009

Anja

Jeg troede da, at det netop var blod i urinen der var tegn på blærebetændelse ?? Synes altid de har sagt, at de tjekker for hvide blodlegemer - er det ikke blod ?

Ellers har jeg desværre ingen ide om hvad det kan være, men hvis det kunne være noget alvorligt mon de så ikke havde sagt noget ??

Anmeld

6. januar 2009

Mikkelmusen

Jo det er rigtigt nok, men der var netop ingen bakterier, kun blod. Derfor mente han ikke det kunne være blærebetændelse...

Anmeld

6. januar 2009

Helle30

Det har jeg prøvet et par gange ved lægen også. På den strimmel, der køres ud af apperatet står en værdi for mængden af blod/andet i urinen. Det var så ubetydelig lidt, jeg havde, og min læge sagde, det ikke var noget, hun ville reagere på. Jeg blev jo forskrækket først, fordi jeg heller ikke havde set noget blod nogen steder.
Jeg fik at vide, at det kan være en mikroskopisk udtræden fra hvorsomhelst i hele undervognen, og at jeg ikke skulle være nervøs. Men det er da godt, du bliver tilbudt et tjek på det, synes jeg.
- Helle

Anmeld

6. januar 2009

Marco2

Det er noget med at ens slimhinder er emormt sensible når man er gravid, og at der derfor kan være blod i urinen.

Men godt at du skal tjekkes igen. Jeg var også til kontrol hvor de ikke fandt noget, men røg så på skejby med tegn på for tidlig fødsel. Det viste sig at det var blærebetændelse, men bakterierne ikke viste sig før de blev dyrkede...

AG

Anmeld

6. januar 2009

Loggidut

Mikkelmusen skriver:

Jeg har lige været til lægen idag for at få lavet en prøve for blærebetændelse, da jeg havde en mistanke om der var noget. Jeg får så afvide at jeg ikke havde blærebetændelse, men der var spor af blod i urinen?!

Jeg skal så, hvis det fortsætter (altså mine symptomer), komme ind med en ny prøve som så skal dyrkes natten over.

Men hvad tror i blod i urinen kan betyde? Det er jo ikke noget jeg selv kan se når jeg tisser, men nu tænker jeg ret meget over det.

Christina 18+1

det kan være flere ting...jeg havde det da jeg ventede Tif, og det viste sig at være min moderkage som havde løsnet sig en smule.
Det var så fordi jeg løftede så voldsomt.
det behøver vist ikke være så slemt...men du kan google det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.