er så indrebrændt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2011

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Jeg var i aktivering .. Så lavede en aftale med dem som stod for det , om at jeg kun var der , når dem fra jobcenteret kom .. De var meget forstående ..
Ved ikke hvad jeg ellers havde gjort :/

Ej hvor forfærdeligt!! Du overvejede ikke lægeskift?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

Maja_4000

Anonym skriver:

Ej hvor forfærdeligt!! Du overvejede ikke lægeskift?

Jo .. Men når nu vi fik lavet den aftale , så gik det jo .. Hvis ikke , havde jeg nok skiftet læge !
Min læge er meget stædig når det kommer til sådan noget .. Skulle også tikke og be om en lægeerklæring på at jeg har dårligt knæ ..

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

Honnie's Wife<3 skriver:

Send en klage, og skift læge..!

Han ved tydeligvis ikke hvad han snakker om, frygtelig at tænke på at han er en autoriseret læge

Jeg har det sådan her - Hvid man har smerter og ikke kan udfører sit job, som man skal, så skal/må man blive sygemeldt.. Der er ikke nogen grund til at trække det i langdrag og risikere at det vil påvirke dit arbejdesliv efter endt barsel !!

Jeg er så enig med dig

Jeg vil tage dine ord med på vejen, og skifte læge.

Har sku også altid syntes han var en sær krabat, valgte ham tilfældigt da jeg flyttede til byen. Og har overvejet flere gange at skifte fordi han kan snakke hele ens lægetid væk med mærkelige/ubrugelige historier. Idag gik han virkelig over min grænse, så nu gider jeg ikke bøvle mere med ham.

Tak for hjælpen og støtten

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Jo .. Men når nu vi fik lavet den aftale , så gik det jo .. Hvis ikke , havde jeg nok skiftet læge !
Min læge er meget stædig når det kommer til sådan noget .. Skulle også tikke og be om en lægeerklæring på at jeg har dårligt knæ ..

Det var da heldigt at de ville tage hensyn til dig, når din læge ikke ville. Jeg syntes bare det er for surt, når sådan noget som en lægeerklæring eller sygemelding, skal være en kamp hos lægen. Det er mit liv bare for kort til at jeg vil gå og spekulere og skabe problemer over. Så jeg skifter læge.

Anmeld

12. august 2011

Darling<3

Anonym skriver:

Jeg er så enig med dig

Jeg vil tage dine ord med på vejen, og skifte læge.

Har sku også altid syntes han var en sær krabat, valgte ham tilfældigt da jeg flyttede til byen. Og har overvejet flere gange at skifte fordi han kan snakke hele ens lægetid væk med mærkelige/ubrugelige historier. Idag gik han virkelig over min grænse, så nu gider jeg ikke bøvle mere med ham.

Tak for hjælpen og støtten

Det var så lidt

Hvis du tilfældigvis bor i kbh, så kan jeg varmt anbefale min læge.. Han har en sjov humor og lytter ALTID til hans patienter!!

Men omvendt, hvis du bor i Randers eller omegn, så er min gamle læge altså endnu bedre, havde ham i 19 år, og har aldrig været utilfreds!

Anmeld

12. august 2011

Smølf

Honnie's Wife<3 skriver:

WTF???

Jeg ville klage over lægen, hvis jeg fik sådan en besked i hovedet!

"Når man ikke kan stå ud af sengen mere" - Nej, når du ikke kan udfører det arbejde du kan, pga smerter, skal han sygemelde dig!!

Det er ikke nødvendigvis lægen, der skal tage beslutningen...

Hvis du som patient føler dig for syg til at arbejde, så må du jo sygemelde dig. Og så kan din arbejdsgiver efter 14. dage kræve en lægeerklæring fra din læge (som han tager penge for at lave). Så må man jo se om han på baggrund af din sygehistorie, vil bakke dig op.

Lægen kan i situationer, hvor han frygter for dit eller barnets helbred, stærkt tilråde at du ikke arbejder (med andre ord sygemelder dig), men han kan ikke tvinge dig til at blive hjemme -ligeså lidt som han kan tvinge dig til at tage afsted.

Ud over det, så er jeg til dels enig i din læges vurdering. Han kan formentlig ud fra sin kliniske erfaring alene på baggrund af sygehistorien vurdere, at dine smerter skyldes bækkenløsning. Det skøn kræver ikke nødvendigvis en grundig undersøgelse.

Med bækkenløsning er en del af behandlingen aflastning, så sygemelding kan selvfølgelig blive aktuelt -især med det arbejde du har. Men jeg synes dog, man skal forsøge at blive i arbejdet så længe som muligt, evt omlægge arbejdsopgaver og så aflaste i fritiden.

Og så lige en besked til hele folket: Lad nu være med straks at råbe op: klage klage klage... Hvad med istedet at tage en dialog med lægen, hvor man fortæller om sine oplevelser ved den pågældende konsultationen. Man vil langt hen af vejen komme frem til en fælles forståelse og et bedre samarbejde i fremtiden.

God bedring med det.
/Smølf

Anmeld

12. august 2011

havana

Smølf skriver:

Hvis du som patient føler dig for syg til at arbejde, så må du jo sygemelde dig. Og så kan din arbejdsgiver efter 14. dage kræve en lægeerklæring fra din læge (som han tager penge for at lave). Så må man jo se om han på baggrund af din sygehistorie, vil bakke dig op.

Lægen kan i situationer, hvor han frygter for dit eller barnets helbred, stærkt tilråde at du ikke arbejder (med andre ord sygemelder dig), men han kan ikke tvinge dig til at blive hjemme -ligeså lidt som han kan tvinge dig til at tage afsted.

Ud over det, så er jeg til dels enig i din læges vurdering. Han kan formentlig ud fra sin kliniske erfaring alene på baggrund af sygehistorien vurdere, at dine smerter skyldes bækkenløsning. Det skøn kræver ikke nødvendigvis en grundig undersøgelse.

Med bækkenløsning er en del af behandlingen aflastning, så sygemelding kan selvfølgelig blive aktuelt -især med det arbejde du har. Men jeg synes dog, man skal forsøge at blive i arbejdet så længe som muligt, evt omlægge arbejdsopgaver og så aflaste i fritiden.

Og så lige en besked til hele folket: Lad nu være med straks at råbe op: klage klage klage... Hvad med istedet at tage en dialog med lægen, hvor man fortæller om sine oplevelser ved den pågældende konsultationen. Man vil langt hen af vejen komme frem til en fælles forståelse og et bedre samarbejde i fremtiden.

God bedring med det.
/Smølf

Anmeld

12. august 2011

Darling<3

Smølf skriver:

God bedring med det.
/Smølf

At tage en dialog med ens læge, er vel i bund og grund det samme som at klage/brokke sig over at han ikke er "god" nok..

Meeen, det med en lægeerklæring.. Hvis dit job beder om en lægeerklæring, så skal DE betale..

Hvis du selv sygemelder fra dig jobbet i en længere periode, så skal DU selv betale..

Anmeld

12. august 2011

Smølf

Honnie's Wife<3 skriver:

At tage en dialog med ens læge, er vel i bund og grund det samme som at klage/brokke sig over at han ikke er "god" nok..

Meeen, det med en lægeerklæring.. Hvis dit job beder om en lægeerklæring, så skal DE betale..

Hvis du selv sygemelder fra dig jobbet i en længere periode, så skal DU selv betale..

Jep jep -arbejdsgiver betaler -med dig som mellemmand. (jeg sagde bare, at han tager penge for den). Det er dem, der beder om attesten, så skal de betale.

Nej jeg lægger ikke det samme i en klage som du gør. For mig at se, er en klage, når en patient klager til patientklagenævnet og der herefter bliver taget stilling til lægens rolle/arbejde i sagen.
Mange klager vil kunne undgås, hvis man snakker med sin læge omkring den oplevelse, man har haft. Det er jo ikke sikkert, at vedkommende er klar over, at pågældende patient har haft en dårlig oplevelse.

Og det synes jeg også TS burde gøre i den her situation.

Anmeld

12. august 2011

Darling<3

Smølf skriver:

Jep jep -arbejdsgiver betaler -med dig som mellemmand. (jeg sagde bare, at han tager penge for den). Det er dem, der beder om attesten, så skal de betale.

Nej jeg lægger ikke det samme i en klage som du gør. For mig at se, er en klage, når en patient klager til patientklagenævnet og der herefter bliver taget stilling til lægens rolle/arbejde i sagen.
Mange klager vil kunne undgås, hvis man snakker med sin læge omkring den oplevelse, man har haft. Det er jo ikke sikkert, at vedkommende er klar over, at pågældende patient har haft en dårlig oplevelse.

Og det synes jeg også TS burde gøre i den her situation.

For mig er en klage en klage, om det er til lægen selv eller til det der patientklagenævnet ( hed de det ?? )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.