Honnie's Wife<3 skriver:
WTF???
Jeg ville klage over lægen, hvis jeg fik sådan en besked i hovedet!
"Når man ikke kan stå ud af sengen mere" - Nej, når du ikke kan udfører det arbejde du kan, pga smerter, skal han sygemelde dig!!
Det er ikke nødvendigvis lægen, der skal tage beslutningen...
Hvis du som patient føler dig for syg til at arbejde, så må du jo sygemelde dig. Og så kan din arbejdsgiver efter 14. dage kræve en lægeerklæring fra din læge (som han tager penge for at lave). Så må man jo se om han på baggrund af din sygehistorie, vil bakke dig op.
Lægen kan i situationer, hvor han frygter for dit eller barnets helbred, stærkt tilråde at du ikke arbejder (med andre ord sygemelder dig), men han kan ikke tvinge dig til at blive hjemme -ligeså lidt som han kan tvinge dig til at tage afsted.
Ud over det, så er jeg til dels enig i din læges vurdering. Han kan formentlig ud fra sin kliniske erfaring alene på baggrund af sygehistorien vurdere, at dine smerter skyldes bækkenløsning. Det skøn kræver ikke nødvendigvis en grundig undersøgelse.
Med bækkenløsning er en del af behandlingen aflastning, så sygemelding kan selvfølgelig blive aktuelt -især med det arbejde du har. Men jeg synes dog, man skal forsøge at blive i arbejdet så længe som muligt, evt omlægge arbejdsopgaver og så aflaste i fritiden.
Og så lige en besked til hele folket: Lad nu være med straks at råbe op: klage klage klage... Hvad med istedet at tage en dialog med lægen, hvor man fortæller om sine oplevelser ved den pågældende konsultationen. Man vil langt hen af vejen komme frem til en fælles forståelse og et bedre samarbejde i fremtiden.
God bedring med det.
/Smølf
Anmeld