er så indrebrændt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.238 visninger
21 svar
0 synes godt om
12. august 2011

Anonym trådstarter

Var til lægen idag pga. at jeg de sidste 3 uger er begyndt at være besværet med at gå og stå særlig længe, vende mig i sengen, og smerter ved skambenet og lidt i lysken og en del i lænden. Jeg er lige gået i uge 20. idag, og håbede min læge ville tage mig seriøst. Men nej, jeg skal bare fortsætte med at arbejde. (Arbejder på plejehjem som er fysisk krævende og kun stående arbejde) Han mente først at man skulle sygemeldes når man ikke kunne stå ud af sengen mere. Jeg måtte "bare bide smerten i mig", og arbejde de timer jeg kunne, indtil min arbejdsplads ikke gad og bøvle mere med "hende den besværede gravide som der skulle tages hensyn til"

Kan han godt bare konstatere det?? Han ikke så meget som rørte ved mig for at tjekke om det kunne være bækkenløsning? Må indrømme jeg havde håbet på en sygemeldig fordi jeg ikke ønsker at lide under dårlig ryg og lænd resten af mine dage. Overvejer virkelig at skifte læge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

havana

Min læge har spurgt mig lige fra første besøg, hvordan jeg klarede mit hårde arbejde.. Og sagt at jeg bare skulle sige til, hvis det blev for hårdt.. Men jeg har det sådan at graviditet er ikke en sygdom, så jeg arbejder stadig her 36+4

Anmeld

12. august 2011

Darling<3

Anonym skriver:

Var til lægen idag pga. at jeg de sidste 3 uger er begyndt at være besværet med at gå og stå særlig længe, vende mig i sengen, og smerter ved skambenet og lidt i lysken og en del i lænden. Jeg er lige gået i uge 20. idag, og håbede min læge ville tage mig seriøst. Men nej, jeg skal bare fortsætte med at arbejde. (Arbejder på plejehjem som er fysisk krævende og kun stående arbejde) Han mente først at man skulle sygemeldes når man ikke kunne stå ud af sengen mere. Jeg måtte "bare bide smerten i mig", og arbejde de timer jeg kunne, indtil min arbejdsplads ikke gad og bøvle mere med "hende den besværede gravide som der skulle tages hensyn til"

Kan han godt bare konstatere det?? Han ikke så meget som rørte ved mig for at tjekke om det kunne være bækkenløsning? Må indrømme jeg havde håbet på en sygemeldig fordi jeg ikke ønsker at lide under dårlig ryg og lænd resten af mine dage. Overvejer virkelig at skifte læge

WTF???

Jeg ville klage over lægen, hvis jeg fik sådan en besked i hovedet!

"Når man ikke kan stå ud af sengen mere" - Nej, når du ikke kan udfører det arbejde du kan, pga smerter, skal han sygemelde dig!!

Anmeld

12. august 2011

Nalle

Jeg blev sygemeldt uden probler da jeg var 18 uger henne pga mange rygsmerter og problemer med at gå, men først da jeg skiftede læge!

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

havana skriver:

Min læge har spurgt mig lige fra første besøg, hvordan jeg klarede mit hårde arbejde.. Og sagt at jeg bare skulle sige til, hvis det blev for hårdt.. Men jeg har det sådan at graviditet er ikke en sygdom, så jeg arbejder stadig her 36+4

Havana: Det må være rart at kunne fortsætte arbejdet så længe. Det var også hvad jeg havde håbet på, hvis det stod til mig ville jeg arbejde indtil et par uger før fødslen. Men min krop giver desværre signal på at det arbejde jeg har, kræver for meget af mig, og jeg kan sku ikke holde til det, og det pres der er. Jeg går direkte i seng når jeg kommer hjem fordi jeg har ondt, og så syntes jeg bare det er forkert at han vil have at jeg skal fortsætte indtil jeg er fuldstændig ubevægelig, vil jo gerne kunne gå normalt når jeg har født også!

Anmeld

12. august 2011

Maja_4000

Det var det samme med min læge .. Jeg havde ondt hver dag fra 10. uge

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

Honnie's Wife<3 skriver:

WTF???

Jeg ville klage over lægen, hvis jeg fik sådan en besked i hovedet!

"Når man ikke kan stå ud af sengen mere" - Nej, når du ikke kan udfører det arbejde du kan, pga smerter, skal han sygemelde dig!!

Ja, præcis!! Jeg sagde også til ham, at jeg kom jo her fordi jeg ikke længere kan yde dét, mit arbejde kræver. Så snakkede han om deltid, hvad hjælper deltid, når jeg ikke kan klare over 75 % af de opgaver der skal klares. Jeg føler bare jeg går i vejen fordi jeg er så skånet og skal tages så meget hensyn til, som jeg skal. 

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Det var det samme med min læge .. Jeg havde ondt hver dag fra 10. uge

Hvad gjorde du så? "bed smerten i dig" ?

Anmeld

12. august 2011

Maja_4000

Anonym skriver:

Hvad gjorde du så? "bed smerten i dig" ?

Jeg var i aktivering .. Så lavede en aftale med dem som stod for det , om at jeg kun var der , når dem fra jobcenteret kom .. De var meget forstående ..
Ved ikke hvad jeg ellers havde gjort :/

Anmeld

12. august 2011

Darling<3

Anonym skriver:

Ja, præcis!! Jeg sagde også til ham, at jeg kom jo her fordi jeg ikke længere kan yde dét, mit arbejde kræver. Så snakkede han om deltid, hvad hjælper deltid, når jeg ikke kan klare over 75 % af de opgaver der skal klares. Jeg føler bare jeg går i vejen fordi jeg er så skånet og skal tages så meget hensyn til, som jeg skal. 

Send en klage, og skift læge..!

Han ved tydeligvis ikke hvad han snakker om, frygtelig at tænke på at han er en autoriseret læge

Jeg har det sådan her - Hvid man har smerter og ikke kan udfører sit job, som man skal, så skal/må man blive sygemeldt.. Der er ikke nogen grund til at trække det i langdrag og risikere at det vil påvirke dit arbejdesliv efter endt barsel !!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.