Celleforandringer.. Andre med erfaringer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2011

Livas mor

Mutti2B skriver:

Jeg har næsten haft celleforandringer siden de startede med at screene mig for over 10 år siden. Det har været alt fra lette, moderate og til svære celleforandringer. Jeg kunne gå fra meget lette til svære der resulterede i keglesnit på bare 3 måneder. Jeg har nu fået 2 keglesnit. Efter det sidste besluttede jeg mig for at blive vaccineret for min læge fortalte at jeg åbenbart ikke kunne bekæmpe HPV virussen ( der er rigtig mange forskellige). Og jeg kan med glæde fortælle at jeg ikke har haft nogen som helst celleforandringer siden. Jeg skal ind til tjek igen i slutningen af måneden inden jeg skal starte i behandling igen. Så håber jeg at jeg stadig er sygdomsfri :-)Hvilke slags celleforandringer er det du har? Lette? Moderate? De kan nemlig gå i sig selv igen :-)

Dejligt med en solskinshistorie.. Hvor er det dejligt for dig, for sikke dog en masse dit stakkels undelriv har gennemgået

Det er en helt anden verden for mig, er vant til rygsygdomme og stofskiftesygdom, så pludselig også at skulle tilføje endnu en række undersøgelser til alle dem der er i forvejen, er lidt uoverskueligt.. Men er super taknemmelig for at der bliver holdt øje med mig

Det er svære forandringer sagde lægen, er derfor henvist til en gynækolog d. 23. august og der vil de beslutte hvad der så skal gøres..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

Livas mor

Ansemusen skriver:

Jeg har ikke selv oplevet det. Men en i min mødregruppe havde celleforandringer og blev undersøgt. Det var ikke cancer, men helt ufarligt! En anden jeg kender havde også celleforandringer ved rutinetjek, men hun nåede at få det fjernet lige inden det nåede at udvikle sig til kræft.

Det kan sagtens være helt ufarligt!! Så det håber jeg af hele mit hjerte for dig

Tak det var sødt af dig

Mit optimistiske jeg sige rogså at det sikkert er helt ufarligt og en masse af de skønne damer herinde har alle selv oplevet det.. Jeg kender ingen selv der har oplevet det, så det er dejligt med anektoter og fortællinger fra folk som har

Anmeld

12. august 2011

Livas mor

132319 skriver:

Jeg har haft svære celleforandringer og fik i 2007 et keglesnit.

Jeg går til kontrol en gang om året og har fået tjekket hvilken HPV type jeg har i kroppen.

Jeg skal have vaccinen, når jeg engang får råd da den type jeg har, ikke er en af dem de vaccinerer imod og jeg vil gerne beskyttes mod evt. senere smitte

Det er rart at høre fra nogen af jer som rent faktisk har oplevet det, da ingen i min omgangskreds åbenbart har oplevet det (heldigvis)

Jeg overvejer også stærkt at blive vaccineret, men må tage det hele med gynækologen når jeg skal til samtale.

Anmeld

12. august 2011

rogerrasch

Livas mor skriver:

Hej piger..

Jeg var for 6 måneder siden oppe til den rutinemæssige screening for livmoderhalskræft og der var forandringer at se, derfor blev der lavet en ny for en uge siden.. Fik svar i dag og der er stadigvæk forandringer at spore

Jeg er derfor blevet henvist til en gynækolog nu, som skal tage yderligere prøver. Jeg blev selvfølgelig rigtig ked af det, da jeg fik det af vide, for magter ikke emre sygdom (har i forvejen Graves syndrom, Schauerman og Scoliose).

Ville bare høre om der var andre der har oplevet noget lignende?

Knus Rikke

jeg har en veninde der aldrig blev tjekket for celleforandringer så hun havde kræft i livmoderen, men det frøs de og hun er helbredt nu uden varig skade... det er sådan lige det eneste jeg kender til det. god bedring krydser fingrer for dig

Anmeld

12. august 2011

Mor til L&S

Livas mor skriver:

Hej piger..

Jeg var for 6 måneder siden oppe til den rutinemæssige screening for livmoderhalskræft og der var forandringer at se, derfor blev der lavet en ny for en uge siden.. Fik svar i dag og der er stadigvæk forandringer at spore

Jeg er derfor blevet henvist til en gynækolog nu, som skal tage yderligere prøver. Jeg blev selvfølgelig rigtig ked af det, da jeg fik det af vide, for magter ikke emre sygdom (har i forvejen Graves syndrom, Schauerman og Scoliose).

Knus Rikke

Hej med dig

Jeg blev for 2-3 år siden tjekket og havde lette celleforandringer, så der skulle ikke gøres noget, men skulle til et tjek året efter..

I mellemtiden flyttede jeg til anden by og læge og jeg blev gravid. Til første graviditets lægebesøg talte vi om det, og hun sagde at SÅ snart jeg havde født skulle jeg blive tjekket igen!

Efter jeg fødte kom jeg til tjek og fik en OVERRASKELSE SÅ STOR - Celleforandringer i stadiet inden kræft  Puha, jeg blev ked og blev overrasket over at det kunne udvikle sig SÅ hurtigt!

Fik tid til keglesnit på sygehuset - puha jeg var nervøs, men det gik fint og et pænt stykke blev brændt af. Derefter har jeg været til 3 tjek på sygehuset (ca 1½ år siden jeg fik foretaget keglesnit) og alt ser fint ud, så nu skal jeg bare til tjek ved lægen 1 gang om året

Op med humøret - kender mange som har haft det og aldrig fået det igen... Det skal nok gå

Knus

Anmeld

12. august 2011

Livas mor

Mor til Liva skriver:

Hej med dig

Jeg blev for 2-3 år siden tjekket og havde lette celleforandringer, så der skulle ikke gøres noget, men skulle til et tjek året efter..

I mellemtiden flyttede jeg til anden by og læge og jeg blev gravid. Til første graviditets lægebesøg talte vi om det, og hun sagde at SÅ snart jeg havde født skulle jeg blive tjekket igen!

Efter jeg fødte kom jeg til tjek og fik en OVERRASKELSE SÅ STOR - Celleforandringer i stadiet inden kræft  Puha, jeg blev ked og blev overrasket over at det kunne udvikle sig SÅ hurtigt!

Fik tid til keglesnit på sygehuset - puha jeg var nervøs, men det gik fint og et pænt stykke blev brændt af. Derefter har jeg været til 3 tjek på sygehuset (ca 1½ år siden jeg fik foretaget keglesnit) og alt ser fint ud, så nu skal jeg bare til tjek ved lægen 1 gang om året

Op med humøret - kender mange som har haft det og aldrig fået det igen... Det skal nok gå

Knus

Mange tak for de opmuntrende ord..

Ja det kan hurtigt udvikle sig, det kan jeg jo bare se på 6 måneder er det gået fra lette til svære forandringer hos mig.. Men det letter lidt at høre alle jeres solskinshistorier om hvor godt det er gået trods keglesnit osv.

Mange knus fra den ene Livas mor til den anden Livas mor

Anmeld

12. august 2011

gonefishing

Livas mor skriver:

Hej piger..

Knus Rikke

Jeg havde celleforandring og blev henvist til en gynækolog som så frøs det væk. Efter frysningen har jeg ikke haft forandringer.

Held og lykke og det skal nok gå, det er faktisk ikke så slem.

mvh Viktoria

Anmeld

12. august 2011

Giraffen

Livas mor skriver:

Hej piger..

Knus Rikke

Jeg har været igennem det samme - std check op og nu to undersøgelser ved gyn

1) det er en rigtig god idé at få hpv-vaccinen, da den sætter det i bero

2) celleforandringer er mange ting. Mit er i den milde ende og derfor ikke noget der behøver behandling (hvertfald ikke som det ser ud nu)

- så er der lette forandringer og svære forandringer den kan ende ud i et keglesnit, som mange mange kvinder har fået foretaget og de kan stadig få børn og gennemgå en graviditet osv.

altså er der en miniminiminimal risiko for kræft, da livmoderhalskræft er en af de sygdomme de har ret så godt fod på

Det er hvad jeg har fået af vide og derfor har jeg valgt ikke at bekymre mig om det medmindre min gynækolog fortæller mig andet, men jeg skal dog have hpv-vaccinen

så jeg vil bare sige, at det lyder slemt med de andre sygdomme, men prøv ikke at være for bekymret over de celleforandringer før du ved hvilken ende af skalaen du er ijeg krydser fingre for de går i sig selv lige om lidt

Anmeld

12. august 2011

Mutti2B

SussieThyssen skriver:

Tag du det bare roligt. 

De fleste kvinder har celleforandringer omkring livmoderhalsen i perioder, og for nogle er det helt normalt at have det permanent.
Det der er til det er, at de KAN udvikle sig til livmoderhalskræft, men i langt de fleste tilfælde sker der intet, de udvikler sig ikke videre.

Cellernes stadie basseres på 3 stadier.
Og hvis de udvikler sig til stadie 3, så tilbydes man det, man kalder et keglesnit.
Det betyder at de går ind og skraber/brænder slimhinden af livmoderhalsen, så den regenererer og der kommer så nye friske celler ud af det, og celleforandringerne er væk.
Indgrebet kan ske i fuld narkose eller under lokalbedøvelse, og tager ingen tid..man tager hjem samme dag.
Det har ingen indflydelse på evnen til at få børn, ..det svarer til at man får en lidt for effektiv ansigtspealing 
Så op med hovedet og træk vejret dybt..du har IKKE kræft, og du er IKKE syg, man holder bare lidt ekstra godt øje med dig...lidt ligesom at være disponeret for sukkersyge uden at have det.

Kærligst
Sussie

Jeg vil lige sige at de begge gange jeg har fået lavet keglesnit har måtte skære et stykke af min livmoderhals væk. Og det kommer ikke igen.

Og jo, det kan ha indflydelse på det at få børn. Problemet bliver ikke at blive gravid, men derimod at holde på en graviditet. Derfor bliver vi der har fået lavet keglesnit, hvor der ikke er megen livmoderhals tilbage, holdt godt øje med. Jeg kan f.eks. ikke holde på en graviditet nu med mine 1½ cm livmoderhals, så derfor skal jeg ha lagt en cerclage.

Anmeld

12. august 2011

MoarViborg

Jeg har ikke selv haft celleforandringer, men det har min søster, som også fik lavet keglesnit. Hun blev også rigtig rigtig bange da hun først fik beskeden, men som andre her i tråden siger, er det jo bestemt ikke ensbetydende med at man får kræft!

Lige MHT til HPV vaccinen - så hørte jeg dette i radioen den anden dag: http://www.dr.dk/P3/P3Nyheder/2011/04/18/120108.htm

Fedt hvis den bliver gratis for alle!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.