Livas mor skriver:
Hej piger..
Jeg var for 6 måneder siden oppe til den rutinemæssige screening for livmoderhalskræft og der var forandringer at se, derfor blev der lavet en ny for en uge siden.. Fik svar i dag og der er stadigvæk forandringer at spore 
Jeg er derfor blevet henvist til en gynækolog nu, som skal tage yderligere prøver. Jeg blev selvfølgelig rigtig ked af det, da jeg fik det af vide, for magter ikke emre sygdom (har i forvejen Graves syndrom, Schauerman og Scoliose).
Ville bare høre om der var andre der har oplevet noget lignende?
Knus Rikke 
Jeg har været igennem det samme - std check op og nu to undersøgelser ved gyn
1) det er en rigtig god idé at få hpv-vaccinen, da den sætter det i bero
2) celleforandringer er mange ting. Mit er i den milde ende og derfor ikke noget der behøver behandling (hvertfald ikke som det ser ud nu)
- så er der lette forandringer og svære forandringer den kan ende ud i et keglesnit, som mange mange kvinder har fået foretaget og de kan stadig få børn og gennemgå en graviditet osv.
altså er der en miniminiminimal risiko for kræft, da livmoderhalskræft er en af de sygdomme de har ret så godt fod på
Det er hvad jeg har fået af vide og derfor har jeg valgt ikke at bekymre mig om det medmindre min gynækolog fortæller mig andet, men jeg skal dog have hpv-vaccinen
så jeg vil bare sige, at det lyder slemt med de andre sygdomme, men prøv ikke at være for bekymret over de celleforandringer før du ved hvilken ende af skalaen du er i
jeg krydser fingre for de går i sig selv lige om lidt 
Anmeld