Livas mor skriver:
Hej piger..
Jeg var for 6 måneder siden oppe til den rutinemæssige screening for livmoderhalskræft og der var forandringer at se, derfor blev der lavet en ny for en uge siden.. Fik svar i dag og der er stadigvæk forandringer at spore 
Jeg er derfor blevet henvist til en gynækolog nu, som skal tage yderligere prøver. Jeg blev selvfølgelig rigtig ked af det, da jeg fik det af vide, for magter ikke emre sygdom (har i forvejen Graves syndrom, Schauerman og Scoliose).
Ville bare høre om der var andre der har oplevet noget lignende?
Knus Rikke 
Tag du det bare roligt. 

De fleste kvinder har celleforandringer omkring livmoderhalsen i perioder, og for nogle er det helt normalt at have det permanent.
Det der er til det er, at de KAN udvikle sig til livmoderhalskræft, men i langt de fleste tilfælde sker der intet, de udvikler sig ikke videre.
Cellernes stadie basseres på 3 stadier.
Og hvis de udvikler sig til stadie 3, så tilbydes man det, man kalder et keglesnit.
Det betyder at de går ind og skraber/brænder slimhinden af livmoderhalsen, så den regenererer og der kommer så nye friske celler ud af det, og celleforandringerne er væk.
Indgrebet kan ske i fuld narkose eller under lokalbedøvelse, og tager ingen tid..man tager hjem samme dag.
Det har ingen indflydelse på evnen til at få børn, ..det svarer til at man får en lidt for effektiv ansigtspealing 
Så op med hovedet og træk vejret dybt..du har IKKE kræft, og du er IKKE syg, man holder bare lidt ekstra godt øje med dig...lidt ligesom at være disponeret for sukkersyge uden at have det.

Kærligst
Sussie
Anmeld