1. lægebesøg ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.335 visninger
11 svar
0 synes godt om
12. august 2011

<3

så har jeg været til første lægeundersøgelse med GU og det hele. Det er en supersød læge jeg har så det var dejligt. Nå men min livmodermund er flot lilla, og jeg vokser det rigtige sted - hvilket betyder bebsen sidder i livmoderen og så mente han at min livmoder var større end forventet... Selvfølgelig har jeg da det Som alle andre åbenbart - ikke at jeg tror der er ekstra bonus derinde. Så nu er 1.læge besøg overstået og ja, jeg fik snakket om de ting jeg skulle bla. min første graviditet så der nu er mere obs på evt. gener. Men igen jeg har tager lige 2kilo på denne gang modsat 10 kg med Tjalfe så der er allerede forskel... Også på mandag skal jeg have taget blodprøven til doubletest og næste mandag skal jeg have 2. lægebesøg hvor han vil lave vandrejournal mm. Det synes jeg lød lidt mærkeligt men herregud da, han må jo vide hvad han gør. Så nu starter hele graviditetscirkusset Og ja jeg er i dag 10 +4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

Vidunderligeunger

Underligt han vil dele det op, dine lægebesøg men dejligt at alt var som det skulle hva dato har du termin?

Mit lægebesøg i mandags gik også suveræn.. jeg har hele tiden gået og troet jeg havde min sidste mens første dag d. 28 maj men det var altså d. 4 maj haha.. utroligt så glemsom man kan være.. Det fandt jeg selvføgelig først ud af da jeg var kommet hjem Sidste graviditet havde jeg styr på ALT, denne gang ved jeg knap hva uge jeg er i.. men jeg tror nok det er 10+0 på lørdag 

Men ellers var undersøgelse af livmoder fint, selvom hun ikke kunne mærke den, men det var det sammen sidste gang.. Den ligger åbenbart bagud.. Måske derfor jeg ikke var så vanvittig stor sidst. har tabt mig 2 kg (ligesom sidst) fordi kvalmen bare ikke en ende vil tage, men sådan skal det jo nok også bare være.. 

Hvordan har I det alle sammen derude?

Mrs. X nu er jeg vel medlem ??

Anmeld

12. august 2011

<3

Du skal melde dig ind her https://www.baby.dk/TerminsMoedreGrupper/2012-marts_388.aspx og så ind under medlem eller meld dig ind her

Ja lidt mærkeligt. Særligt fordi jeg så ikke vil have en vj med til NF men jaja det går nok. Jeg er nok ikke den første   Han kunne ihvertfald sagtens mærke min livmoder og som sagt så mente han at den var større end forventet.

Min termin er blevet rykket til d.7 marts men nu må vi se hvad NF siger

Men hvor langt er du henne i flg lægen? Der er jo noget forskel på d.4 og d.28maj

Anmeld

12. august 2011

<3

Manglede lige noget. Det er NF næste mandag og så er det to uger til 2.lægebesøg

Anmeld

12. august 2011

GitteC78

Jeg var til 1. lægebesøg i tirsdags. Min læge tog nogle blodprøver og blodtryk, alt var fint. Hun lavede også vandrejournal. Så nu regner jeg ikke med der går længe inden vi skal til NF

Anmeld

12. august 2011

<3

GitteC78 skriver:

Jeg var til 1. lægebesøg i tirsdags. Min læge tog nogle blodprøver og blodtryk, alt var fint. Hun lavede også vandrejournal. Så nu regner jeg ikke med der går længe inden vi skal til NF

Tror det er forskelligt fra sted til sted. Jeg har tid til NF og der nævnte de intet mht vj Så det forventer jeg bare er fint

Anmeld

12. august 2011

Babylil

mrs X skriver:

Tror det er forskelligt fra sted til sted. Jeg har tid til NF og der nævnte de intet mht vj Så det forventer jeg bare er fint

Hvad betyder vj? He he

Anmeld

12. august 2011

<3

Babylil skriver:

Hvad betyder vj? He he

Vandrejournal

Anmeld

13. august 2011

Magic1980

Jeg var til første lægebesøg for et par uger siden. Der fik jeg lavet VJ, blev vejet, tjekket blodtryk, lavet blodprøve OG urinprøve . Fik ikke lavet GU. Min læge sagde at det var hun gået væk fra hmm.

Nå.. jeg skulle selv bestille tid til NF med det samme på nettet og så vil jeg modtage brev omkring jordemor osv med posten inden længe....Skal ikke til læge igen før i uge 25.

Det er godt nok forskelligt hvordan det foregår fra sted til sted, men vi når nok det hele allesammen 

Anmeld

13. august 2011

<3

Magic1980 skriver:

Jeg var til første lægebesøg for et par uger siden. Der fik jeg lavet VJ, blev vejet, tjekket blodtryk, lavet blodprøve OG urinprøve . Fik ikke lavet GU. Min læge sagde at det var hun gået væk fra hmm.

Nå.. jeg skulle selv bestille tid til NF med det samme på nettet og så vil jeg modtage brev omkring jordemor osv med posten inden længe....Skal ikke til læge igen før i uge 25.

Det er godt nok forskelligt hvordan det foregår fra sted til sted, men vi når nok det hele allesammen 

Ja meget forskelligt! Har også forskellig læge fra min første til nu og dengang blev jeg skældt ud for at have ventet til uge 8 med at kontakte lægen mens denne gang ville min "nye" læge først se mig i uge 10

Men jo mon ikke vi når det hele?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.